VIC-TRACKER 2.0

6 trak

?ILLEGAL QUANTITY ERROR
onder het mom van "na de SID nog een stapje extra terug in de tijd":

victracker.jpg

pattern.png

[ MEER ]

1 van de mp3 demos 8)

hehehe... nice!

...leuke avatar trouwens ;-)

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Zelf gemaakt?8o)
een geheel eigen creatie van Daniel Kahlin idd... :)

ik vind het knap dat iemand 25 jaar later nog de moeite neemt om ook uit een Vic-20 een dergelijke tracker te persen.

ik dacht dat jouw dit wel aan zou spreken Nate? of vind jij alleen het geneuzel van een Atari 2600 interestink? 8o)

Laatst gewijzigd:
Cool hoor, good old days, hahaha. ik denk dat als je hier leuke muziek eruit kan persen, dat je goed bezig bent :)

Origineel geplaatst door djlee
ik denk dat als je hier leuke muziek eruit kan persen, dat je goed bezig bent :)
dacht het wel... :)

de Vic-20 heeft immers maar 3 square waves verdeeld over 7 octaven, 1 noise channel en een overall master volume.
de tracker bezit een paar effects die gelijk staan aan Amiga trackers zoals portamento, note cut, delay note (voor de nodige shuffle)
en natuurlijk arpeggio's die zelfs tot 16 noten kunnen gaan (i.p.v. 3) met variabele snelheid en/of repeat aan/uit.

daar moet je het dus doen. het succes van een stukkie chiptune hangt daarom ook 100% af van de manier waarop deze gereedschappen in combi met interessante note structuren worden ingetoetst...

bijv. zo: MP3

Laatst gewijzigd:
Wie heeft nou een Virus oid nodig als je ook een VIC-20 hebt ? :D

check ook eens dit, eerste paar stukkies chiptune die je hoort zijn afkomstig van de VIC-20

btw, SID Helden als Ben Daglish en Rob Hubbard komen ook nog voorbij...

er worden een paar wijze woorden gesproken door Ben ten aanziens des SID, hij zegt o.a. dat het succes van de SID niet de geluiden ansich zijn geweest maar de sterke melodien... en zo ist maar net 8)

Hmm supervet. Ik ben niet helemaal into de retro muziek shit, maar zijn er nog andere mogelijkheden om echt de nintendo 8 bit tunes te krijgen? Ik ken de gameboy mogelijkheden maar ik zie mezelf niet echt muziek maken achter zo'n klein ding. Die mp3 klinkt echt :halleluja

Origineel geplaatst door Nowald
Hmm supervet. Ik ben niet helemaal into de retro muziek shit, maar zijn er nog andere mogelijkheden om echt de nintendo 8 bit tunes te krijgen? Ik ken de gameboy mogelijkheden maar ik zie mezelf niet echt muziek maken achter zo'n klein ding. Die mp3 klinkt echt :halleluja
dat effect wat jij bedoeld zijn de zgn. broken/wobbly/arpeggio chords en zijn ook zeker mogelijk met deze tracker
t'iz niets anders dan heel snel een freq in stappen te moduleren zodat het lijkt alsof er een chord word gespeeld...

zo zie je maar weer, het ligt helemaal aan een sterke melodie en niet aan de geluiden en DAT is nu pcies wat men zo aanspreekt in chiptunes, dit geld voor de vic maar ook de sid... een beetje cutoff en reso shit stelt geen vuk voor nutuulk...

Laatst gewijzigd:
Die noise achtige "drums" doen het hem ook. Ik waan me gelijk weer in paperboy ofzo :D

Origineel geplaatst door 6 trak
dat effect wat jij bedoeld zijn de zgn. broken/wobbly/arpeggio chords en zijn ook zeker mogelijk met deze tracker
t'iz niets anders dan heel snel een freq in stappen te moduleren zodat het lijkt alsof er een chord word gespeeld...

zo zie je maar weer, het ligt helemaal aan een sterke melodie en niet aan de geluiden en DAT is nu pcies wat men zo aanspreekt in chiptunes, dit geld voor de vic maar ook de sid... een beetje cutoff en reso shit stelt geen vuk voor nutuulk...

Daar ben ik helemaal mee eens. Het is hoe creatief je met je geluidjes omgaat en de melodie. Als ik kijk wat je allemaal op een amiga 500 kon maken en wat andere op maakten dan kunnen een heleboel mensen van tegenwoordig wat van leren :)
Het is niet wat je gebruikt, maar HOE je het gebruikt :D

de echte helden doen het met poke!!!!!!!!

zo staat het bij mij in het boekje hoe geluiden te maken met de c64

Peek en Pokes... argg ik heb nog steeds nachtmerries daarvan.... :D

Gaaf projectje dit. Jammer dat ik geen VIC meer heb..

Origineel geplaatst door plieuw
de echte helden doen het met poke!!!!!!!!
eerder met LDA, LDX, LDY en STA, STX, STY ;)

in basic krijg je nooit een strakke timing en al die extra effects als arpeggio's, portamento etc. kun je schudden...

Origineel geplaatst door Arv
Gaaf projectje dit. Jammer dat ik geen VIC meer heb..
heb jij er ook 1 gehad...? hehe :D

Back