grotere semi budget mixers

anoniempje

hobby knooier
wat gebeurt er toch eigenlijk verschrikkelijk weinig op de grotere budget/betaalbare mixer branche, hoelang zitten we nou al met mackie 32/24 tafels?, soundcraft spirit studio tafels van ik geloof begin 1990, souncraft ghost, etc. Komt er nooit meer wat nieuws uit in de catorogie 16 tot 32 kanalen, 4 tot 8 sub, 6 auxs?

de enigste nieuwe die ik kan bedenken is de lx7 mk2 of nouja nieuw meer een poging lijkt mij om een product weer opnieuw aan de man te brengen, maar dat is dan toch wel weer een kleinere tafel.

daarintegen wordt de markt wel overspoeld met kleinere "live" mixers

ALLEN&HEATH ML4000-840B
ALLEN&HEATH ML3000-840B
MACKIE ONYX 3280
MIDAS VENICE 320
SOUNDCRAFT GB8-32+4
SOUNDCRAFT SERIE TWO 32
SOUNDCRAFT K2 32
AUDIENT ASP8024
AUDIENT ACS8024
etc etc etc?

Ze zijn er nog echt wel hoor.......

Inderdaad....persoonlijk vind ik de Mackie Onyx 2480 & 3280 1 van de mooiere tafels van de laatste tijd.

Schitterend design, goede specs en precies de juiste features (voor mij dan). In het lijstje hierboven staan nog wel fijnere tafels natuurlijk maar een Onyx 2480 doet al 3500+ eurootjes....duur zat.

Ja, vergeleken met een SSL of een Neve is dat budget.

idd semi proffesioneel, proffesioneel

't staat wel professioneler om 'professioneel' te schrijven. :D

en 9000 or 12000 zijn nu niet echt budget bedragen te noemen.

ik denk dat deze klasse van tafels zwaar in de tang gepakt word door de digitale tafels van Yamaha en Behringer. Voor de fabrikanten is hier cht niet veel geld meer te verdienen. Deze tafels zijn te duur qua ontwikkelings kosten om goedkoop te verkopen en kunnen niet duur genoeg verkocht worden omdat ze t.o.v. de digitale tafels niet genoeg features hebben.

grotere en 'speciale' tafels als de M4 kunnen hier wel overleven omdat ze een 'gimmick' hebben (buizen) of omdat ze een zeer sterke naam hebben en beantwoorden aan een of andere defacto standaard (Neve, SSL) waardoor hun verkoopprijs los komt te staan van eigenlijke productiekostprijs.

Let well: IK zeg NIET dat een Neve ofrf SSL veel te duur zijn maar dat ze door hun status en klankwaliteit een prijs halen die de ontwikkelings en produktie kosten ruimschoots dekt.

Back