Hoover sound

Als winnaar van deze "contest" zou ik de virus C uitroepen. Ik dacht altijd dat de waldof pulse de ultime zaagbak is maar de virus overtreft deze hoor (of ik kan er zelf niks van... kan natuurlijk ook :o: ).

Origineel geplaatst door technomauriesje
Nou, put the hoover where the mouth is zou ik zo zeggen. Kom maar op met je vreselijk en onmenselijk brute hoover, mannetje ;)

Ben oprecht benieuwd

Hier is ie dan vriend, mijn An1x hoover.

Attachments

• synthforum01.wav
    958,5 KB · Bekeken: 126
ff een hoover proberen te maken op m'n ion..
(de eq instellingen zijn overigens best ruk op dit fragmentje, maarja.. )

Attachments

• ionjuno.mp3
    315,7 KB · Bekeken: 127
Ik weet niet hoe de bijlage is overgekomen, wat ik wel weet nu is dat de totale grootte van mijn wav-file groter is dan de toegestane grootte van een bijlage. Ik ga mijn hoover-file dus even aanpassen...

Origineel geplaatst door BvdB
Ik weet niet hoe de bijlage is overgekomen, wat ik wel weet nu is dat de totale grootte van mijn wav-file groter is dan de toegestane grootte van een bijlage. Ik ga mijn hoover-file dus even aanpassen...
Dan maak je er toch ff mp3 van...

Origineel geplaatst door klausito
Dan maak je er toch ff mp3 van...

Heb ik net gedaan, ik gruwel wel van MP3. Ik hou van kwaliteit, dus ik had het liefst een 32 bit wav-file gepost. In ieder geval is waar de eerste toon voor bedoeld was gelukt.:geslaagd:

Attachments

• synthforummp3.mp3
    749,7 KB · Bekeken: 119
Ja.. eerder richting supersaw. Uit een AN1x moet toch meer te halen zijn?

Technomauriesje, Klausito: Ik begrijp niet helemaal wat jullie bedoelen met jullie interpretatie van een hoover. Je vroeg aan mij een Pulserende Pulse Technomauriesje.

Ik heb me zoveel mogelijk gehouden aan het principe van de Alpha Juno's.

Ik heb 1 oscillator gebruikt, de Pulse. Geen tweede oscillator en ook niet enige vorm van Unison.

Ik heb 1 LFO gebruikt, en 1 enveloppe. Zo ook, net als in Alpha Juno's, de 24db Lowpassfilter.

Er is dus, wat ik al schreef, veel en veel meer uit de An1x te halen dan deze bassline. Voor mij is dit trouwens ook geen hoover, de pulserende zaagtand is een hoover. Maar dat vroeg je niet...

Verder heb ik qua effecten in de An1x de Chorus (net als in de Juno), Eq en een delay gebruikt.

Dit is het resultaat...

Hm, lekker warrige post BvdB. De hele thread gaat over hooversounds en nu is het opeens een pulserende pulse omdat ik daarom gevraagd had, beats me. Anway, hoovers zijn rauwe geluiden die in meer of mindere mate op de alpha juno hoover lijken, denk ik. En het geluid wat je net stuurde in best lekker, maar zou ik niet herkennen als hoover. En voorderest maakt jet toch niet uit hoeveel of weinig je osc's je gebruikt als het maar goed klinkt! Dus breng die hoover als je hem hebt :biertje:

Hier is ie dan vriend, mijn An1x hoover

Ik ga mijn hoover-file dus even aanpassen...
BvdB: ...je zei bovenstaande zelf... dus ik snap ook niet hoe je nou ineens op een pulserende puls komt...

Het ligt er maar net aan wat je een 'hoover' vindt. Voor mij is dat de PWM op de zaagtand, uit o.a. de Alpha Juno's, An1x, Microwave II/Xt etc. Voor vele andere is de 'hoover' de @Juno's in zijn geheel. Dus ook de PWM op de pulse-golfvorm. Je kan van mij meteen de PWM op de zaagtand krijgen als ik dat zou willen, je zult dan (denk ik) meteen jouw beeld horen van een hoover. Zoals Dominator, Charly toch?

Re: THANKS PPZ!

Re: THANKS PPZ!

Origineel geplaatst door ><i
Voor al die wrede samples :D

staan goed in mijn library

:D

Hou rekening met het auteursrecht he? :smeris:

[Ik heb me zoveel mogelijk gehouden aan het principe van de Alpha Juno's.
Ik heb 1 oscillator gebruikt, de Pulse. Geen tweede oscillator en ook niet enige vorm van Unison.
De Alpha Juno heeft dan wel 1 oscillator, maar deze kan meerdere golfvormen tegelijkertijd voortbrengen. Op een 2- of 3-osc synth die dat niet heeft zit je qua principes dichterbij als je 3 oscillators gebruikt met die waveforms (square, saw, sub) maar ze onderling niet detune'd (behalve de sub, die moet 1 octaaf omlaag).

ga toch weg met je VA en hoover sound ! een hoer huur je toch ook niet in om te koken ? nou dan ! ;D

Back