waarom een tb 303 ?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Als je een echt 303 geluid wilt hebben, moet je een 303 kopen. Clones van tegenwoordig komen dichtbij, echter, een echte blijft echter!

dat is 1 ding dat zeker is :)

voor het echte geluid komen veel clones ook wel dichtbij hoor ... maar op het gebied van accents en slides moeten ongeveer alle clones afhaken ... dit komt ook omdat er in de originele TB een soort van ''foutje'' zat .. en dat foutje zat m in de slide ... daarom klinkt t ook niet echt als een normale slide en dat is nu juist 1 van de dingen die de TB zo uniek laat klinken .. als een clone wel t geluid heeft maar niet de accents en de slides mag t van mij diep in de bagger zakken ... denk dat t misschien ook lastig is om op hardware zo'n slide na te maken.. en juist die slide is in rebirth erg ok
net als de agressieve accent ..

maar goed..

ik ga eens ff met muziek prutsen want ik zit alweer veel te lang op t forum :)

Origineel geplaatst door mario
Nou je t zegt, vorige week nog laten doen. Zo te zien moet jij naar hans anders want ik zeg SOFT :D

Ooit het origineel gehad Resonance? Zo te zien en te horen niet.

je hoeft t origineel niet gehad te hebben om te kunnen oordelen of iets wel of niet als een TB klinkt ..

ik luister genoeg naar muziek stylen waar de TB in gebruikt wordt ... van Goa/Psy tot Acid/Techno/Hardstyle etc.
enige verschil is dat ik niet zelf aan de knoppen kan draaien ....

wat ik trouwens ook beter vindt aan rebirth vs audiorealism is dat rebirth als een TB blijft klinken in t hoog en laag natuurlijk wel minder als een echte maar toch nog steeds een stuk beter als audiorealism ...

Dan zou ik toch eens denken aan een andere geluidskaart trash.

Rebirth vind ik persoonlijk helemaal niks maar ja daar heb je het weer, kwestie van smaak. Ik ben toch mening dat je de beste vergelijking kan maken als je ze naast elkaar zet en droog afspeelt.

Dan zou ik toch eens denken aan een andere geluidskaart trash.

Hmmm, rme multiface
audiorealism
en een echte tb hier.
Genoeg vergeleken, anders zou ik zo'n uitspraak nooit doen.
Vreemd gegeven is dat als mensen soft roepen, en je zelf de hardware hebt dat je kan vergelijken, dat er vaak gesuggereerd word om een nieuwe geluidskaart te kopen :D

Dor moek toch wel un bietje um laache :D

waarom 2 ?

ik wil er wel 3 of 4 of ..... allemaal met verschillende mods en mooie lampjes

:{

Dor moek toch wel un bietje um laache

Kan ik me voorstellen trash. Heb er zelf ook nog eentje en meerdere gehad dus ik weet ook wel enigzins waar ik over praat vandaar dat ik suggereer dat het aan je geluidskaart ligt anders zou ik die uitspraken ook niet doen en bovendoen, rme gebruik ik trouwens ook.
Zo dun vind ik m niet maar enfin daar heb ik me al over uitgelaten. Ik denk ook dat het te maken heeft met de manier waarmee en waarvoor je 'm gebruikt. The original is en blijft the best, klara du point.

The original is en blijft the best, klara du point.

Dat zeg ik :D
De oscs en het filter van de soft clone, vind ik gewoon al niet te vergelijken.
Dun, schel filter.

Maar van een viekantje (bits) kun je ook geen rondje maken
:D

Origineel geplaatst door trash
Audiorealism is zo dun als tuf

Een echte TB is kut programeren en deze niet....

En dat eeuwige vergelijken met die clones zzzzzzz

Als je 100% authentiek 303 geluid wil, moet je er een kopen.
Zelfde geld voor een 808, 909, 202, 101 etc etc

Ik zelf heb liever midi / polyfonie en makkelijker programeren dan iets 100% proberen na te apen.
Komt het voor 90% in de buurt, vindt ik het best....

En om audiorealism bassline dun als tuf te noemen....hmmm
Is het not done om hier tussen al die analoge die-hards een software variant als alternatief te noemen voor de zgn heilige TB...

Mij intereseert me dat geen reet en kan zeggen dat ik nog voor geen 800 euro spijt heb dat ik mijn echte TB heb omgerolen voor de audiorealism variant.

Origineel geplaatst door Septic
Een echte TB is kut programeren
Mwoah, vinnik wel meevallen. :)
Het werkt in feite net zoals bij de Roland TR-serie, gewoon een soort van step-programmeren.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
je hoeft t origineel niet gehad te hebben om te kunnen oordelen of iets wel of niet als een TB klinkt ..

ik luister genoeg naar muziek stylen waar de TB in gebruikt wordt ... van Goa/Psy tot Acid/Techno/Hardstyle etc.
enige verschil is dat ik niet zelf aan de knoppen kan draaien ....

Goh en hoe weet je dan dat er in die platen een TB-303 is gebruikt en geen clone? :L

Origineel geplaatst door trash
Volgens mij willen die clones zich vergelijken met een echte :)

En de clone bezitters zoeken een bevestiging dat hun aangeschafte brouwsel authentiek klinkt :dubbel:

Origineel geplaatst door crx303
Goh en hoe weet je dan dat er in die platen een TB-303 is gebruikt en geen clone? :L

Een clone kun je altijd wel op een manier instellen zodat ie authentiek lijkt en bijv niet gaan proberen dingen te doen waardoor je clone door de mand valt...

Een TB zoals ik al zei in extreme instellingen ... bijv. in t laag... Grommen/blaffen cutoff dicht, resonance die langzaam open gaat in combinatie met zn snoeiharde agressieve accents en afentoe een slide.. dan hoor je echt wel dat t een TB is of iets wat erop lijkt..

zoals ik al eerder zei clones vallen 9 van de 10 keer door de mand wanneer ze slides en accents gebruiken ....

ik zeg 9 van de 10 omdat er eigenlijk nog 1 clone is die ik nog niet goed genoeg gehoord heb om er over te durven oordelen en dat is de xoxbox en die schijnt erg goed te zijn ...

luister bijv. maar eens naar warp brothers , die hebben echt ontzettend veel van die typische 303 sequences in hun muziek, en die zie ik je niet snel namaken op een clone.

en geloof mij.. ik zou heel graag willen geloven dat er clones zijn die een 303 kunnen vervangen maar die ben ik tot nu nog niet tegen gekomen.. en ik heb heel wat speur werk gedaan en na audio demos geluisterd van verschillende clones..heb elke software clone in huis, heb een Teebee en een acidlab bassline, waar een hoop mensen erg over te spreken zijn maar geen van allen ben ik echt blij mee... vandaar dat ik uiteindelijk maar ben gaan sparen voor een echte... en ondertussen uit nieuwsgierigheid nog even een acidlab in huis heb gehaald, en binnekort eens een xoxbox :)

kan nu al niet wachten tot ik genoeg cash bij elkaar heb... en dan gaan alle clones de deur uit ... behalve de Teebee omdat die qua geluid nog agressiever is als een echte TB

en om ff terug te komen op de topic..

Een echte TB zodat ik me niet meer hoef te ergeren aan alle clones!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Patat Met
waarom 1 Tb-303?

Ik wil er 2

:okdan:

luister bijv. maar eens naar warp brothers , die hebben echt ontzettend veel van die typische 303 sequences in hun muziek, en die zie ik je niet snel namaken op een clone.

Mwoah, niet nodig, pak de echte er wel ff bij :peukie:

Een echte TB zodat ik me niet meer hoef te ergeren aan alle clones!

enige juiste oplossing :D

Origineel geplaatst door Septic
Een echte TB is kut programeren en deze niet....

Juist die wijze van programmeren in de TB303 zelf maken die zieke Acid lijntjes. Veelal gewoon stap voor stap in het wilde weg die noten programmeren en daarna gewoon 's luisteren.

Vaak altijd bruikbare lijntjes, de een nog gekker als de andere...

Een TB die midi is, en deze programmeren via de Key editor van je sequenser is toch anders. Krijg je van die "melodietjes" die niet echt acid zijn...

't is toch de benadering...

*** sniff vinyl ***

Back