waarom een tb 303 ?

Stakker humanoid

Stakker humanoid

Gemaakt door een producer die later met Future sound of london is verder gegaan.
Mijn alltime favoriete 303 song.

Attachments

• stakker humanoid original.mp3
    330,8 KB · Bekeken: 121
Re: Stakker humanoid

Origineel geplaatst door kymo
Gemaakt door een producer die later met Future sound of london is verder gegaan.

lekker hè ? vooral het laatste stuk,daarin gaan de 303's lekker los...:halleluja

nou uhh, ik weet niet hoe snel jij tevreden bent, maar je mot wel veel geluk hebben als je random op wat knoppen drukt en echt een goeide, gave, vette, geweldige acidline te pakken hebt. En als het na een uur nog niet gelukt is, dan ben ik dat apparaat al lang zat.
Je mot eigelijk pen en papier bij de hand hebben om iets wat begon met willekeurig knoppen drukken wat te finetunen tot goed bruikbare bassline. Maar ja in dat laatste heb ik nooit zin.
Als je techno acid maakt, met 3 noten, sja, dan is het makkelijk een saaie "bassline" te programmeren.

Veel van die ouwe chicago acidbaslijnen zijn al bestaande baslijnen uit funk & soul platen.
Luister maar naar die Phuture acidtracks, speel hem op een gewone synth en hij klinkt nog steeds uberfunky.
Het beste is inderdaad gewoon een baslijn spelen op een andere synth en opschrijven en programeren.
Nog een dikke acidplaat is Fuse - Substance Abuse, maar dat was een flink gemodificeerde 303 had ik vernomen.

Origineel geplaatst door kymo

YEAH!!!! HUMANOID!!!!! must not escape...!!

fucking legendarisch

aphex twin heeft die track ook veelvuldig gesampled (check bijv. zijn track 54 Cymru Beats) met goed resultaat

808 state, universal indicator, allemaal helden

en nu voor de essentiele acidtrack met meerdere opgevoerde 190bpm gesequencte 303tjes:

http://rephlex.com/mp3/boxenergy4remix1.mp3

bring it on, aciiiid

Origineel geplaatst door smackos
Nog een dikke acidplaat is Fuse - Substance Abuse, maar dat was een flink gemodificeerde 303 had ik vernomen.

Die track werd notabene nog gebruikt bij de openingsact van de afgelopen winterspelen.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
dus...

ik zit ff na te denken over dat het origineel altijd beter zou zijn als de clone.. ik heb liever mijn vriendin dan der moeder... denk ik..

Oeeeeehh Johnny boefje toch :D

Origineel geplaatst door nuane
Die track werd notabene nog gebruikt bij de openingsact van de afgelopen winterspelen.

Mijn broer kan deze track zingen :D

Origineel geplaatst door crx303
Mijn broer kan deze track zingen :D

Ja ik ken ook zo iemand die dat kan. "AWANNA KEWOAH" tijdens een bordje zuurkool:P Tijd voor een "human acid" topic!

Origineel geplaatst door Sly Dog
Volgens Discogs is het anders Erik Van Vliet (beter bekend als Laserdance voor sommigen).

http://www.discogs.com/artist/Food+For+Woofers

De latere releases waarschijnlijk.

Vol 1 waar Bass Warp en o.a. basic beats opstaan daarvan zou ik toch zweren dat het uit de hoek Jochem paap/M. Paardekooper enzo komt. Volgens mij heb ik ze die nummers wel eens op een feest zien spelen ofzo.....

Origineel geplaatst door nuane
Ja ik ken ook zo iemand die dat kan. "AWANNA KEWOAH" tijdens een bordje zuurkool:P Tijd voor een "human acid" topic!

Bij mij in de straat vroeger woonde ook een gozer die kon funfun die het allemaal over happy station hadden nadoen, en dan het scratch gedeelte:

PORREWORREWETTO PO PERRO

:dubbel:

Origineel geplaatst door crx303
Bij mij in de straat vroeger woonde ook een gozer die kon funfun die het allemaal over happy station hadden nadoen, en dan het scratch gedeelte:

PORREWORREWETTO PO PERRO

:dubbel:

Het moet niet gekker worden! Die ken ik ook! Heet jij soms (of altijd mag ook) Pieter de Vries?

Hehe ja dat had ik gehoord, wel raar voor die track....kbedoel men weet toch wel waar het overgaat "Substance abuse" en dan die ultra duistere ehterische koor break met die donkere stem die overdose zegt...die Richie Hawtin heeft dat NOC mooi een loer gedraaid ;)

Hier nog een leuke uit ach en tachetig

Acid Man

Attachments

• acidman1.mp3
    918,5 KB · Bekeken: 116
Das ook geen TB303 ;)...

En die bassline was gejat van een chicago acid track met een echte 303 volgens mij was het Jack Frost & The Circle Jerks http://www.discogs.com/release/352395

Maar het is wel een dikke track met al die sampletjes en gave snaredrum in die korte breakjes!

A-16070-001.jpg

Das ook geen TB303 ;)...

En die bassline was gejat van een chicago acid track met een echte 303 volgens mij was het Jack Frost & The Circle Jerks http://www.discogs.com/release/352395

Die Acid Man is inderdaad gejat van Jack Frost & The Circle Jerks - Shout

Origineel geplaatst door dione
Die Acid Man is inderdaad gejat van Jack Frost & The Circle Jerks - Shout

hier een stukkie uit het het origineel :

Attachments

• shout.mp3
    271,3 KB · Bekeken: 123
Das ook geen TB303 ;)...

Maar het is wel een dikke track met al die sampletjes en gave snaredrum in die korte breakjes!

A-16070-001.jpg

Nou dan is het wel een 303 dus :doei:

nog een lekker stukkie acid...Mike Dunn - Soothe My Soul

Attachments

• md.mp3
    299,3 KB · Bekeken: 124
1 van mijn favorieten...DHS - Bad Acid (Jawel,staat op dezelfde plaat als House Of God) :

Attachments

• bad acid.mp3
    487,5 KB · Bekeken: 121
Back