sequentix p3

Origineel geplaatst door Draakje
Jo Oozi, hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Heeft Colin dat voor je gedaan als bedankje voor je eindeloze op en aanmerkingen? Ja mensen 'Oozi the big bug seeker'! Ik heb serienummer 009 en wil ook wel dat ie me bij me naam noemt, zo van Hoi Roel, en dan met die mooie lampjes! Maarja ik ben toch niet zo'n goede betatester geweest, kwist voor de helft van de tijd niet waar jullie het over hadden. Ik heb alleen maar gezeurd over die R3 drumsoftware voor in de P3, en die is er nog steeds nie, maar ik wacht nog steeds met spanning af. Ik heb van mijn 2e P3 ook alleen nog maar lege printplaten liggen, zul je zien dat die R3 versie nog sneller af is. Alles op zijn tijd.
Groeten!

ja die R3 firmware zou ook wel rielekst zijn.. ben wel benieuwd iig. Dat die van mij serienummer "oozi" hebben heeft er waarschijnlijk wel iets mee te maken dat ik ondertussen in allebei m'n P3's iets van 4 processor burnouts heb gehad (waar Colin overigens telkens weer zonder problemen snel 'n vervanging voor opstuurde..). Hoe dat dan weer kwam zou ik niet weten, maar ik heb 'n tijdje geleden 'n update gedaan waarbij ik de oude versies, die met 18mhz kristallen werkte, heb omgeruild voor de nieuwere en stabielere versies met bijbehorende 24mhz kristallen. Sindsdien werken ze allebei als 'n zonnetje.
En die printplaten moet je ongesoldeerd bewaren; dan zijn ze over 'n tijdje misschien nog wel collector's items.. :D

Zo, ik heb er een tijdje mee gespeeld en het is een goede eerste indruk. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik er misschien nog maar 3% van snap natuurlijk :) Ben nog even niet verder gekomen dan wat losse trackjes maken en hier en daar wat klooien met parameters.

Wat opvalt is dat het allemaal prima aanvoelt; qua hardware lijkt het degelijk genoeg in ieder geval en de knoppen zijn voor mij wel okee. Wat ik wel een beetje vreemd vind maar misschien aan een verouderd OS ligt, is het feit dat het tempo niet nauwkeurig genoeg ingeregeld kan worden met de draaiknop. Bepaalde waarden slaat hij gewoon over, zo is hij niet in te stellen op 120 BPM maar wel op 119 en 121 :confused: Lijkt me niet dat dit zo hoort, maar daar kom ik nog wel achter.

Of hebben meerdere mensen hier last van gehad?

Maar al met al ben ik er natuurlijk blij mee en ik ga morgen lekker verder rommelen. Heb gelukkig een vrije dag.

Nou ja, eerst maar eens goed :Z

Origineel geplaatst door oozi
En die printplaten moet je ongesoldeerd bewaren; dan zijn ze over 'n tijdje misschien nog wel collector's items.. :D

Ja en me 2e P3 dan, ik droom van een opstelling met P3 en R3 in een rack, voor mijn synths vind ik de p3 fantastisch, maar zodra ik mijn drumbakken er ook mee sequence, wat ik dus al een tijdje doe, kost me dat wel erg veel tracks, en moet ik steeds teveel nadenken hoe ik mijn opstelling doe. Als iemand 900 euri geeft voor die collectersitems prints zou ik er wel ff over denken ja, kan ik 'n P3 met zo'n strakke doos eromheen kopen.

Heb jij stabieliteitsproblemen gehad dan met die ouwe procesoren? Soms doet ie van mij ook raar maar dat hoort geloof ik, brownian noten spelen enzo. Mijn display doet wel eens moeilijk, komt er een streep in, maar das echt een foutje van me display, moet een nieuwe in. Verder heb ik volgens mij nog nooit last gehad. Ik denk wel dat ik hem minder zwaar belast dan jou, met je ingewikkelde sequences enzo.
En ik heb tijdens het in elkaar solderen de tricolor leds omgedraaid kwam ik achter toen ik de handleiding ernaast hield, alle leds die rood moeten zijn, zijn groen en andersom, doet het vast ook goed als collecters item.
In het begin was ik nog zo stom om te denken dat Colin zich vast vergist had bij het schrijven van de manual

Origineel geplaatst door Hooihuis
Wat ik wel een beetje vreemd vind maar misschien aan een verouderd OS ligt, is het feit dat het tempo niet nauwkeurig genoeg ingeregeld kan worden met de draaiknop.

lees nou eerst de manual helemaal voordat je gaat posten
als je de [func] toets ingedrukt houdt kan je met de [data] knop fine-tempo regelen

p3/emx1

p3/emx1

ik heb mij er een korg emx1 bijgekocht als drummodule hangt aan de midiklok van de p3 en hupla muziek maken zonder pc! en alles realtime te bedienen.

von haulshoven

Origineel geplaatst door bounce
lees nou eerst de manual helemaal voordat je gaat posten
als je de [func] toets ingedrukt houdt kan je met de [data] knop fine-tempo regelen

bounce, je hebt helemaal gelijk :) In mijn enthousiasme was ik even wat te snel met die vraag denk ik, maar het staat inderdaad op pagina 45 van de manual!

Ik ben de P3 nu wat aan het uitproberen met een EMU XL-7 en mijn glimlach wordt steeds breder geloof ik. Wat een apparaat zeg, ik gebruik alleen nog maar de basisfuncties (meer weet ik nog niet) maar hij spuugt nu al grooves uit waar ik normaal gesproken niet snel op zou komen. En het klinkt lekker :okdan: Ik weet, het is nog steeds dezelfde soundengine van de XL-7, maar het lijkt wel alsof dat ding tot leven komt ofzo.

Gauw maar weer verder spelen :walker:

Origineel geplaatst door Hooihuis
.....maar het lijkt wel alsof dat ding tot leven komt ofzo.

.....en dat geldt eigenlijk ook voor mijn oude Novation Bassstation Keys, waar ik al ik weet niet meer hoe lang niets meer mee gedaan heb eigenlijk. Dat, een ER-1 en de P3, staat al garant voor uren speelplezier heb ik gemerkt. Tuurlijk haalt de Bassstation het in de verste verte niet qua emulatie van een TB-303, maar door de stepsequencer, de autoglide functie en de manier waarop je patterns maakt krijgt het zeker iets van dezelfde feeling. En belangrijker nog, het klinkt gewoon lekker op zijn eigen manier.

Ik ben echt blij met dit ding, dat is wel zeker. Het zal nog wel even tijd kosten voor ik er echt intuitief en snel mee kan werken, maar het gaat al vooruit :) En ik kan haast niet wachten om dit beestje los te laten op mijn andere synths...

nu toch een nadeel ontdekt... of eerder een gebrek.
ik mis namelijk toch trigger outputs... en misschien ook wel cv/gate uitgangen
soms ben ik aan het jammen met ouwe synths zonder midi en dan gebruik ik toch liever de TR-808 als sequencer omdat je met triggers op sommige synths meer kan doen dan cv/gate.

en soms wil je gewoon wel eens geen midi gebruiken :)

en waar ik ook niet achter ben... kan je de P3 ook als (midi)sync-slave gebruiken?

Origineel geplaatst door bounce
nu toch een nadeel ontdekt... of eerder een gebrek.
ik mis namelijk toch trigger outputs... en misschien ook wel cv/gate uitgangen
soms ben ik aan het jammen met ouwe synths zonder midi en dan gebruik ik toch liever de TR-808 als sequencer omdat je met triggers op sommige synths meer kan doen dan cv/gate.

en soms wil je gewoon wel eens geen midi gebruiken :)

en waar ik ook niet achter ben... kan je de P3 ook als (midi)sync-slave gebruiken?

Yep, je kan de P3 als master of als slave gebruiken, zoals eigenlijk de meeste sequencers wel geloof ik. Zelf zal ik hem het meest in combinatie met de MPC gebruiken (zie foto), waarbij de MPC natuurlijk vooral de polyfone partijen voor zijn rekening neemt. Ik heb wel gemerkt dat ik de P3 het best als slave kan inzetten, omdat andersom de MPC binnenkomende midisignalen (altijd?) rerout naar het midikanaal van de geselecteerde track. En dat is natuurlijk lastig partijen opnemen in de MPC, als hij ook nog eens wordt aangestuurd door alle actieve tracks uit de P3 :)

Hoe dan ook, de Sequentix heeft al een vaste plek veroverd in mijn setup :luv:

Attachments

• img_0650_2.jpg
    img_0650_2.jpg
    84,5 KB · Bekeken: 115
hoe slave je hem dan?
gewoon een clock signaal sturen?
ik zie nergens een slave optie
of kijk ik met m'n neus?

Voor zover ik weet hoef je geen slave optie in te stellen. Zodra de P3 midiclock ontvangt gaat hij gewoon lopen.

Enkele vraagjes...

Waar kan je hem in België uitproberen en/of kopen?
Of kan dat alleen on-line? Hoeveel kost hij momenteel
(inclusief BTW, taxen, port, etc...)?

Van Colin:

Folks,

There is a news update just posted to the Sequentix web page, which
I'll quickly summarise here...

I am ceasing production of P3 after the current run has sold out.

The production cost of P3 in its current form has proved to be much
too expensive.
With the benefit of experience, I believe I can design a replacement
that will be more efficient to produce, and which can be assembled
entirely under sub-contract.
But I'm not able to devote the necessary time to that adventure
while I'm still putting P3s together.
I expect to take a few more weeks to assemble the remaining units I
have parts for, and after that, there will be a hiatus of at least a
few months while I get the new unit ready for production.

This does not mean the end of support for P3.
I fully intend to finish off the remaining few things I want to add
to the P3 OS, and will be just as fastidious in clearing up any
unlikely bugs that may emerge.

The last few P3s will be available though the usual suppliers, at
the same unrealistically low price as before.

I'd like to thank all P3 owners for their support and feedback over
the past year, and welcome any suggestions you might have for the
future Sequentix sequencer.

Best regards,
Colin Fraser
Sequentix Music Systems Ltd
http://www.sequentix.com

Jammer idd... zag het net op op de frontpage

5th September, 2006

It's been just over a year since the P3 Sequencer was launched as a production unit.
We have sold well over 100 units in that time, and the response from users has been excellent.

However, due to a number of factors, we have decided to cease production of P3 after the current run is sold out.

The main reason for this is that a thorough review of the numbers shows P3 is simply too expensive to produce.
All units built so far have been assembled in-house.
The amount of effort this requires has meant we have been unable concentrate on developing future products.
Fully out-sourcing production of P3 in its current form would mean a significant increase in the final price - it just wasn't designed to be cheap to manufacture, with a large number of separate circuit boards, internal wiring, and a complex case design.

Ceasing production will give us the opportunity to take the lessons learned from P3 and develop a replacement product that can be made and sold at a viable price.

In the meantime, we expect the remaining stocks of P3 to move quickly.

They will be available until stocks are exhausted, direct from Sequentix, from our US dealer Analogue Haven, and our German dealer Schneiders Buero.

wow, blij dat ik er eentje heb :)
het zullen nu wel collector items gaan worden
hoeveel zijn er nu totaal gemaakt?
ik heb serienr. 1099 maar dat zal wel de 99e P3 zijn.
volgens colin zijn er maar een stuk of 100 verkocht

Het is een mooi apparaat, maar ik heb niet zoveel geld over voor zo'n soort sequencer.
Ik moet nog wel een keertje iets soortgelijks kopen, ,maar ja dan wel een stukkie goedkoper.

p3

p3

ik was van plan om van mijn eindejaars uitkering er nog 1 bij te kopen...............
het wordt dus een collectors item, ik voel me nu al met het uur rijker worden.

von haulshoven

Ik heb nr 1061....

Jammer dat ie uit de productie gaat (voorlopig) Maar als ik goed begrijp blijft de support bestaan en gaat er zelfs nog een nieuw OS komen. Dat is dus goed nieuws...

Back