sequentix p3

Gelukkig had ik de doos nog, want mijn P3 zit in het rack en ik kan de achterkant niet zien :D

Echt jammer dat hij stopt met bouwen; deze sequencer verdient het op zich wel om succesvol te zijn. Maar goed, er zijn natuurlijk nog andere, vergelijkbare bakken.

Toch vraag ik me af, als een gigant als Korg of Roland zoiets zou maken, wat zou het dan gaan kosten? Zou er nou helemaal geen (grotere) markt voor zijn dan? Researchkosten heb je al bijna niet qua ontwikkeling - het is geen vernieuwend concept of zo.

Nou ja, zal waarschijnlijk niet zo zijn, anders waren ze er vast wel mee gekomen. Wat dat betreft mogen we hier op het forum wel blij zijn met kleine fabrikantjes die (vaak) een andere visie hebben. Ook al zijn hun producten meestal niet goedkoop, ik heb het gevoel dat ze er toch niet veel winst op maken.

korg p3

korg p3

ik weet het niet, maar ik denk dat er in de toekomst steeds minder valt te verdienen aan hardware.
dit zou dan ook betekenen dat er steeds minder hardware gefabriceerd en ontwikkeld word.

dus wees zuinig op je hardware de kans is groot dat dit een schaars goed gaat worden in de toekomst.
ik kan er ook compleet naast zitten natuurlijk maar ik heb zo een idee.

ppp

ppp

Een uitspraak van Colin op de p3 yahoo groep is iets minder optimistisch;

Yes, I'm certainly not planning to quit yet.
But RoHS did have an unexpected side-effect - soldering by hand with
lead-free solder is unbearably slow, and made it certain I couldn't carry on
assembling units myself.

Possibly more likely to kill off small-scale electronics manufacture than
RoHS is its friend, WEEE.

The Waste Electrical and Electronic Equipment directive becomes law in the
UK next year.
This directive makes manufacturers responsible for ensuring electronic
equipment is recycled at the end of its life.
While that is not a bad idea, the proposed UK implementation will require
manufacturers to join a 'disposal scheme'.
They will pay into the scheme some amount related to the amount of product
they sell.

Where this may become a problem is if there is a high minimum level of
payment required.
That could make low-volume production uneconomical.

Origineel geplaatst door sander
Het is een mooi apparaat, maar ik heb niet zoveel geld over voor zo'n soort sequencer.
Ik moet nog wel een keertje iets soortgelijks kopen, ,maar ja dan wel een stukkie goedkoper.

Dat bestaat niet :D

Wat ik uit de woorden van Colin begrijp, is dat hij zelf ook naar iets soortegelijks wil maar dan goedkoper..
wel euk voor de mensen die nu een zeldzame p3 hebben!

is inderdaad spijtig dat de productie wordt stopgezet ,was echt zinnens om er een te kopen ...
of er genoeg alternatieven zijn ?.........sonic bytes 'era 2 ' is een ongelooflijk vette stepsequencer plugin....total midi recall?12 tracks en 5cc's per step (gate ,velocity enz...niet meegerekend )
check de demo eens ,slave hem desnoods aan je p3 ...supercombo

Origineel geplaatst door pal
Wat ik uit de woorden van Colin begrijp, is dat hij zelf ook naar iets soortegelijks wil maar dan goedkoper..
wel euk voor de mensen die nu een zeldzame p3 hebben!

Ja en nee, hij wilde de P3 niet voor meer geld gaan verkopen met als enige argument dat de produktie kosten gestegen waren. De opvolger, gebaseerd op het concept van de P3, zal meer kunnen, maar ook duurder zijn en de extra mogelijkheden zullen die prijs rechtvaardigen ipv stijgende produktie kosten.

Dat heb ik uit directe mail met hem. Ik wilde een P3, maar ik ga wachten op de opvolger.

L56 Out...

ik weet niet wat ik fout doe maar ik krijg het prachtige apparaat niet geslaved!!! (en waar de fuk is de boze smiley) :frons:

Ik vind dit wel heel erg ... ! Maar gelukkig heb ik er 1 en zal alvast een klein potje maken voor het volgende ding wat bij Colin vandaan komt. Als ik het goed heb begrepen zit hij overigens ook te denken aan een print upgrade voor de bestaande P3 met meer functionaliteit en dit zou als een side project naast de ontwikkelling van z'n nieuwe ding gaan lopen.

Hij overweegt dit als er genoeg interesse via de Yahoo group is. En een ieder die hem persoonlijk zou willen bedanken is van harte welkom op de Gong Unconventie in November in de Melkweg want daar is hij ook 3 dagen.

Laten we eens gaan tellen hoeveel van ons er eigenlijk zijn in de lage landen. OK ik ben 1.Wereldwijd met kits mee gerekend niet meer dan 200 trouwens.

Martin

P3 = :halleluja

wow... wat ben ik blij dat ik de p3 gekocht heb zeg
het helpt me werkelijk verder met muziek maken

het is me trouwens ook gelukt om hem clock slave te laten lopen
ik probeerde steeds via de syncpoort, nooit opgekomen om gewoon midi-in te proberen :stupid

wat voor functionaliteit zou er dan nog bij komen?
ik zie op dit moment de noodzaak er niet van in
een extra trigger- of cv/gate uitgang zou welkom zijn maar ook niet echt nodig ofzo.

Origineel geplaatst door bounce

het is me trouwens ook gelukt om hem clock slave te laten lopen
ik probeerde steeds via de syncpoort, nooit opgekomen om gewoon midi-in te proberen :stupid

Hehe......De syncpoort is om een TB303 of TR606/TR808 enzo aan te hangen, ook makkelijk ;)

Maar tof ding he? Ik zou niet meer zonder willen iig.
Welcome to the club ;)

pentium drie

pentium drie

ben er de hele avond weer mee bezig geweest blijft leuk, heb er al ruim drie uur muziek mee opgenomen.
ik maak dus electronische muziek uit het stenen tijdperk, dus dit machientje is zijn gewicht in goud waard.
wou dat ik er gelijk twee had besteld.

von haulshoven.

p3 track

p3 track

Het eerste nummer dat ik met de p3 gemaakt heb, genaamd 'Girltalk' is nu exclusief te beluisteren via mijn
// verwijderd op verzoek, mod

(begint automatisch te spelen als op die pagina komt).

Last edited by a moderator:
Back