Nou, ik heb dat ding dus uiteindelijk maar gekocht...
Mensen, wat een wereldapparaat is dat!! Echt helemaal SUPER!! Een geweldig gemodelde leslie emulator, gebaseerd op de legendarische L122, incl de zo gezochte buizenronk..
Ik heb dat ding werkelijk binnenstebuiten gekeerd en kan er vrijwel geen punten van kritiek aan vinden..
Een paar dan:
- overdrive niet apart te schakelen;
- ingangsgevoeligheid op keyboardstand (schakelbaar gitaar/keyboards) erg "hot".
- de (optionele) PSA voeding is echt een must.. 6 AA batterijen vreten wel erg aan je budget.
Voor de rest:
de L122 buizen emulatie is perfect. Precies de goede ronk. Ook kan er een marshall stack overdrive worden gekozen die net wat aggressiever is. De sound van het rotor effect is heel goed gedaan. Inderdaad komt de basrotor langzamer op gang dan de hoogrotor en lopen ze nooit precies in sync, wat het realisme zeer ten goede komt. Langzaam en snel zijn apart in te stellen, net als acceleratie en deceleratie. Het rood/blauwe display is niet alleen cool, het geeft ook een goed beeld van de stand van het effect, ook als dat gebypassed is.
Hoewel je misschien toeters en bellen zoals microfoon afstand en stereo spread zou willen terugvinden op een apparaat van € 230 advies (ik kocht hem voor € 199), moet ik zeggen dat ik dat soort patapata niet echt miste.. De stereo spread is gewoon goed, niet te overdreven. Het Uni-Vibe effect (Jimi Hendrix) dat je er als een extraatje bij krijgt, zal voor een gitarist prima werken, maar ik vond het iets te wobbelig.
Ik heb het apparaat getest met een Waldorf Q. Gewoon één oscillatortje, en een wave uit de wavetable geselecteerd (ergens rond de #13 in Alt1), filter beetje geknepen en gáán met die banaan! Man, man, wat een sound.. Minstens zo goed als de leslie van de B4 II van Native.
Als je live een prima leslie wilt gebruiken, maar niemand kent die bereid is zo'n L122 op zijn nek te nemen, is dit je apparaat! De toch wat pittige prijs zeker waard.