(Noob vraag) Gebalanceerde kabels in niet gebalanceerde patchbay?

cryptout

Ingeburgerd
Hallo, Ik heb een paar nieuwe patch kabels nodig en zit er aan te denken om alvast een bosje gebalanceerde te gaan kopen. Ik wil namelijk langzaam naar een volledige / 99% gebalanceerde setup over gaan maar gezien de kosten wil ik het in delen doen.

Mijn vraag is, kan ik gebalanceerde kabels in een niet gebalanceerde patchbay steken zonder problemen? Of als ik mijn huidige patchbays vervang door gebalanceerde kan ik dan mij oude kabels nog even blijven gebruiken?

:) Nog een paar vragen :)

Voor een patchbay heb ik een Neutrik NYS-SPP in gedachten, is dat een goede keuze? Is er nog iets waar ik op moet letten als ik nieuwe kabels ga kopen?

Alvast bedankt.

Je kan het volgens mij wel doen.(prbeer t gwoon':stupid: ) Hij laat dan gewoon het signaal wel door maar natuurlijk niet meer gebalanceerd. Dus als je een ongebalanceerde patchbay gebruikt, kom je nooit aan die 99% :confused: Ken je beter een gebalanceerde patchbay kopen.

En Neutrik is wel goed (naar ik vermeen) Ik heb zelf een Behringer. Werkt ook prima :okdan:
bij mij is overigens alles ongebalanceerd , behalve kabel van speaker naar mixer

Na een wat betere zoektocht ben ik deze draad tegengekomen.

Ik begrijp hieruit dat het dus kan en dat ik in principe kan beginnen met een paar gebalanceerde patch kabels (ik heb echte eerst kabels nodig...) en dan later nieuwe patchbays en snakes.

Ook denk ik wel dat die Neutrik patchbays goed zijn (als Dione ze ook gebruikt ;) ) dus blijft alleen de vraag "waar moet ik op letten bij het kopen van nieuwe kabels??" over. :D

@RockSteadyBeat®

Ik heb nu zelf 2 x zo'n ultrapatch ding van Behringer en een helezooi verschillende kabels die ik over de jaren verzameld heb. Ik heb nu veel last van signaal verlies en ik moet vaak mijn pluggen even heen en weer halen om weer contact te maken. hier wil ik dus vanaf. 8)

Back