De ASR-X waarderingsdraad

• Thread starter Deleted member 18007
  • Start date
D

Deleted member 18007

Guest
-Omdat het een tank is.
-Omdat de FX vet zijn.
-Omdat hij superintuitief is.
-Omdat het weer eens wat anders is dan een mpc (ik ga gelynched worden)

Iemand nog meer omdatjes?

Re: De ASR-X waarderingsdraad

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
-Omdat het een tank is.
-Omdat de FX vet zijn.

Ik zou best een rack versie op de mpc willen aansluiten, en ehr... mpc sampler is nie zo bijzonder... (2k/2kxl)

Hij klinkt als een klok....de sound is zeker heel erg goed...de DP2 die er in zit wil ook wel werken..alleen de seq is kut..Ik heb hem niet aan een hardware seq gehangen maar de pads reageerden ook een beetje lauw vond ik..maar dat kan dat ook aan de seq liggen.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Hij klinkt als een klok....de sound is zeker heel erg goed...de DP2 die er in zit wil ook wel werken..alleen de seq is kut..Ik heb hem niet aan een hardware seq gehangen maar de pads reageerden ook een beetje lauw vond ik..maar dat kan dat ook aan de seq liggen.

Met welk OS was dat?

asrx heeft zelfde soundengine als asr10 toch? combinatie asr10-mpc is ook ziek

Zou kunnen....

Sjeus...dit ding is vetter dan de palingsound uit Volendam.
FF een 808-kitje erin gepropt. Sequencje resamplen, DP2 saus eroverheen en gááááán.
Instant AFX/Daft Punk....blahblahblah....HYPER HYPER HYPER....VET VET VET...

Maaruh terwijl de sequence loopt, je FX editten vindt de ASR niet zo`n strak plan. Sequencer gaat dan wat minder strak (wat=understatement). WTF...gewoon resamplen...hihaaaaaa.

Binnenkort zo`n Behringer BCN44 eraan hangen en tweaken maar, iemand trouwens nog toevallig het laatste OS op EPROM liggen?

blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij

nog steeds spijt dat ik m weg heb gedaan =(
vergeet die sequencer, de rest gewoon :okdan:

dp/2 is los nog duurder.. dus daarom alleen al!

Re: De ASR-X waarderingsdraad

-Omdat het een tank is.
-Omdat de FX vet zijn.

[/QUOTE

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=669479#post669479
deze gister gestarte draad eran hangen ,...gaat over mn vraag of dat er werkelijk een dp2 of dp 4 in zit ???

let op van v expl.
The ASR-10 integrates a digital effects processor and MIDI sequencer on-board for a complete workstation. There are up to 62 effects (including vocoding) based on Ensoniq's DP/4 effects processor. A whole range of reverbs, chorus, flange, phaser, distortion, digital delay, speaker effects, etc. are available.
een dp 4 dus in de asr rack

Attachments

• asr10r.jpg
    asr10r.jpg
    14,4 KB · Bekeken: 153
MAAR HET GAAT OM DE asr-x HIER. (%$#%$ capslock) en daar zit de DP2 in....

++++

++++

nou wordt ik eg nieuwsgierig
- ASR-X Pro from the ASR-X
The newer Pro offers an already built-in SCSI interface for limitless storage to disk or drive; a cool new Flash OS system means you can upgrade it simply by inserting a floppy, no messing with ROM chips; a new Stomper program synthesizes phatt analog drum machine sounds (a built-in drum machine), giving the MPC-3000 a run for its groove; memory is expandable to 66MB; cool Resampling technology allows you to digitally resample with any effects and tweaks you've applied back through. Though this list is long, the older ASR-X is still a very modern machine with just about all you'll ever need in sampler of this type. It has been used by BT.

wat mag zo,n asr x tegenwoordig kosten
of is iedereen er sooo blij meedat ze m niet weg ...willen doen
kzie alleen maar plussen ...!

en omdat ik een yamaha sampler al heb [en helemaal debiel wordt van die fxxk ing knobbies die links gaan als ik rechts draai ,...]
is een vergelijk met de su 700 op zn plek ,...

MAAR HET GAAT OM DE asr-x HIER. (%$#%$ capslock) en daar zit de DP2 in....

whooo
ok maar de asr is ouder en daar zit de dp4 in
weird...?
en de asr-x [desequencing tool] daar zit de dp2 in
ik wilde eigenlijk zo,n as dp2/4 gan kopen ben nu gewoon aan uit zoeken waar wat in zit en hoe ze klinken
monol. jij bent erg tevreden met je asrx wat kost zo,n dingetje ...thesedays [xpension ff erbuiten gelaten ]
grt

Mijne was met expansion (SCSI, Output, Geheugen) bijna €300,-. Iets duurder dan de DP2 dus, maar je krijgt er zoveel voor terug :luv: :D

Zonder expansievaten (;))minder dan €200,-. Goedkoper dan de DP2 dan. Echt 8rlijk, maar je hoort mij niet klagen :D

Dan heb je hem wel ERG goedkoop gekregen, bofkont. Het nadeel van de ASR-X is dat die expansions amper te verkrijgen en daarom gruwelijk duur zijn natuurlijk. Maar goed, mag ik hier wel negatieve dingen over de ASR-X melden?

Tuurlijk mag dat. Ik mag graag wat objectieve dingen zien.

-Sequencer= ruk
-Pads zijn gammel en idd pressure-sensitive (wat een terer zieltjes hebben die dingen zeg....)
-Loodzwaar :D
-Rotarycontrols hadden ze beter Daktaricontrolers kunnen noemen
-Klein $%^display...

ben ik nog wat vergeten? :D

Maar mie gossjh wat een geluid :D ik ben :luv:

Origineel geplaatst door falafelbiels
.......Maar goed, mag ik hier wel negatieve dingen over de ASR-X melden?
;)

Ik heb er een, zonder uitbreiding, ouwe OS, waardes springen alle kanten op als ik aan de knoppen draai, maar toch hè, die ASR-X: :luv: .. echt.. Moet het nieuwe OS er op zetten, zou een hoop problemen verhelpen. Verder zou ik hem niet willen ruilen met m'n SU700, ze zijn toch wel degelijk allebei uniek (voor zover een sampler een eigen karakter heeft) ze vullen elkaar goed aan in ieder geval. Op het moment dus ook met hun neiging naar verspringende waarde's..

Mooi warm geluid, vol geluid, rauw geluid, tis maar net welk FXje erbij pakt, erg mooi gebouwd, solide.. en mijne kwam met een mooi "Gegen Alles" stickertje wat ik erg vind passen bij het beessie! ;)

Ik heb er ook 1 gehad (de rooie pro versie)

-Sequencer mag eigenlijk die naam niet dragen. Het is verre van gebruiksvriendelijk. Om nog maar te zwijgen van de "strakheid"

-geluidskwaliteit is wel dik in orde!

Voor de rest, tja beetje achterhaalde bak..

Origineel geplaatst door Arv

Voor de rest, tja beetje achterhaalde bak..

Als je zaken erg depressief bekijkt, geldt dat voor alle synths die ouder zijn dan een dag :D 8o)

Al een half jaar zit ik al over een ASR-X te tobben, van de week zag ik een compleet uitgebouwde PRO te koop en toen jeukte het even...
M0n0, kan ik een keer de ASRX checken? Ik kan dan de MPC wel meenemen (of één van mijn andere sletjes :D)

-C-

Back