De ASR-X waarderingsdraad

• Thread starter Deleted member 18007
  • Start date
kijk achterhaald zijn ze vast niet [net as een s950 sp 1200enz
maar t valt op dat in deze thread

https://www.synthforum.nl/forums/sea...rder=descending
ik hebt hele rijtje gekeken en idd van 250 tot veeeel meer
gek he 2003 maar alle asrx zijn verkocht

alle asrx best snel verkocht worden,...dus gewild ,...met of zonder xpension ....
een pro heb ik op mp /2nd hands / speurders niet gevonden tot 2 jaar terug

off topic
ga ff eten bijmn moeder vindt ik een p2 met scsi asus kaart scsi disk en scsi writer en cables ....
hopla begin ister

:engel: :engel: :engel: :okdan:

Origineel geplaatst door C738
Al een half jaar zit ik al over een ASR-X te tobben, van de week zag ik een compleet uitgebouwde PRO te koop en toen jeukte het even...
M0n0, kan ik een keer de ASRX checken? Ik kan dan de MPC wel meenemen (of één van mijn andere sletjes :D)

-C-

- C- Jij altijd :)

Origineel geplaatst door R-ond
kijk achterhaald zijn ze vast niet [net as een s950 sp 1200enz
maar t valt op dat in deze thread

https://www.synthforum.nl/forums/sea...rder=descending
ik hebt hele rijtje gekeken en idd van 250 tot veeeel meer
gek he 2003 maar alle asrx zijn verkocht

alle asrx best snel verkocht worden,...dus gewild ,...met of zonder xpension ....
een pro heb ik op mp /2nd hands / speurders niet gevonden tot 2 jaar terug

off topic
ga ff eten bijmn moeder vindt ik een p2 met scsi asus kaart scsi disk en scsi writer en cables ....
hopla begin ister

:engel: :engel: :engel: :okdan:

[offtopic]Dat mobo dat in die PC zit is waarsch een ASUS P2Bs...wedje leggen ? ;)[/offtopic]

Ik heb zelf ook een ASR-X maar gebruik hem maar weinig (maar daar gaat verandering in komen).
De sequencer vind ik dus ruk niet omwille van de timing maar vanwege de bediening, dan heb je echt geen zin om eens wat te doen.
Ook de beginnen bij de druk toetsen ouderdoms verschijnselen te vertonen, krijg niet altijd reactie en moet dan meerdere keren drukken.
Ik vind het jammer dat de sp-5 scsi kits zo moeilijk te vinden zijn, laatst was er nog een veiling op ebay waarbij er twee voor ongeveer 40 Pond van eigenaar verwisselden. Je moet echt geluk hebben om ze te vinden.

Vanavond ga ik die van mij maar eens van binnen en buiten schoonmaken. Ik denk dat al scheelt bij bijv drukknoppen en daktaricotrolers...

Zal wat foto`s plaatsen daarna....

Nog een pluspunt...met juiste OS ondersteunt hij FAT32 :okdan:

Origineel geplaatst door NewStyleSascha

Ik vind het jammer dat de sp-5 scsi kits zo moeilijk te vinden zijn, laatst was er nog een veiling op ebay waarbij er twee voor ongeveer 40 Pond van eigenaar verwisselden. Je moet echt geluk hebben om ze te vinden.

Bij de ASR-X Yahoo groep is een gozer (of gozerin...) die zijn boards verkoopt. Wel redelijk aan de prijs (vind ik). Misschien een idee voor jou?

mispoes

mispoes

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
[offtopic]Dat mobo dat in die PC zit is waarsch een ASUS P2Bs...wedje leggen ? ;)[/offtopic]

A-open a6xb
wat dat in houdt tis un du p2 asus board kunje nog net rebirth 1 opdraaien
so monoil.:stupid haha

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C

Binnenkort zo`n Behringer BCN44 eraan hangen en tweaken maar, iemand trouwens nog toevallig het laatste OS op EPROM liggen?

Ik heb wel het OS, moet hem zelf ook nog op de EPROM branden op één of andere manier..
heb je intresse in de ZIP? En als iemand kan helpen met EPROM's branden zou ik dat ook zeer waarderen!

Volgens mij kan forumlid BoemTsjak Eeproms fikken :D
Ik zal even PB-en. Meer mensen interesse?
Groupbuy

Het geluid is inderdaad top. Ook het resonantiefilter (ASR-10 heeft dat niet) is niet slecht. Ik vond alleen de drukknoppen goedkoop aanvoelen.

De ingebouwde 2mb drumsets waren zeker niet slecht. ik heb net als Monologic ook eens een 808 en een 909 gesampled van de bijbehorende CD. Kon er zeker mee werken.

Wat ik nooit gesnapt heb is waarom de mannen van Ensoniq geen ingebouwde scsi-HD hebben bedacht. Werken met floppen en stereo-samples is niet echt je-van-het. De effecten zijn echt goed. Maar dat was bij de ASR-10 en de TS-10 ook al.

Op Ebay worden regelmatig de gewone en de Pro's aangeboden. Veel uit de US.

@ Monologic

Hier ook interesse in het laatste OS . Ik ben al lang op zoek naar iemand die eproms kan fikken. count me in.

hij is lekker omdat-
1. het mijn eerste studiothing is lekker duur toen .. 3000 gulden.
2. wat je er in stopt er vetter uit komt op 1 of andere manier.
3. je er een zipdrive op fat32 format kan lezen in de pc
4. de super geile fx ala daft punk sp 2 dus
5.hij helemaal uitgebouwr is outboard , 32 mb geheugen.
6. lekker standalone.als fx gear te gebruiken is

hij is shit omdat..
1. ik er veel te veel destijds voor betaald heb.
2. de seq niet echt strak loopt
3. de laklaag er gauw af is
4. veel ruis produceert uit de mainout (kan je verminderen )
zet hem nooit in main in stand

;)

OK...Boemtsjak ge-PB-ed en hier een samenvatting:

De prijs ligt tussen de 5 en 7,50 Euro per eprom en dat is inclusief eprom.

:okdan:

Dus Eeprom met OS 2.67 voor:

m0n0lo0g1c, Syntax Terror, Rocka....

Meer gegadigden?

Os 2.67 is echt wel de moeite waard, het schijnt dat de sequencer dan ook strakker loopt, ligt er natuurlijk aan vanaf welke versie je update.
Dat de sequecer stotterd als je realtime effecten tweakt ligt ook aan het feit de geintregeerde cpu (een embedded versie van de Motorola 68020) iets te traag is voor het systeem.

Stel je hebt een "full version"van die Motorola 68020 en je MOD die in je ASR-X, zou het stotteren dan voorbij zijn? Of denk ik nu iets te makkelijk? Moet er dan nog het OS ook "herschreven" worden?

Ik denk niet dat zoeits gaat, en ook niet de kloksnelheid verhogen.

Bijgesloten het OS in ieder geval!

Attachments

• asrxos267.zip
    924,3 KB · Bekeken: 166
:okdan:

Heeft iemand nog de reference manual voor de zwarte ASR ergens in digitaal formaat liggen btw?

Back