MPC vs. Logic

Ensemble

Ouwe rot
Hallo allen,

Sommigen van jullie wisten het al maar nu dus openbaar, ik heb een MPC 2500 besteld die ik binnenkort hoop te ontvangen. Vorig jaar heb ik mijn G5 met Logic Pro 6 verkocht omdat ik een drukke periode inging en muziek maken er niet echt in zat. Nu bijna 1 jaar verder ga ik weer beginnen en heb mezelf dus getrakteerd op een MPC.
Ik heb na de verkoop van mijn Apple G5 een Live 5 licentie gekocht om iig te kunnen sequencen op mijn afgedankte Dell.
Ik ben zeer zeker te spreken over Live maar mis Logic nog steeds wel omdat ik de sequencer aardig goed ken, het lekker vind werken en er tevens veel mooie plugs mee worden geleverd.

Aangezien ik nooit met een MPC heb gewerkt vraag ik me af of ik met de combi Live+ Mpc de Mac met Logic gewoon zal kunnen vergeten of voegt Logic nog wel iets toe?
Wat vinden jullie ervan? Uiteraard even ervan uitgaan dat ik het zou kunnen betalen maar niet zit te wachten op nutteloze investeringen.

Dank

ens

Lijkt mij gewoon een rare vergelijking. MPC en ableton live zijn 2 producten die op de eerste plaats veel gebruikt worden voor live gebruik, logic daarentegen voor het betere studiowerk. Het hangt allemaal af van prioriteiten en voorkeuren. Beide zijn zeer krachtige tools.

Back