Help! Buren! Geluidsoverlast!

Origineel geplaatst door demian
Die buurman kan zich op geen enkele andere manier verdedigen dan door te gaan klagen, gek he dat ie klaagt.
Doe normaal en pas je aan.

Ik heb altijd zoiets van "kijk eerst naar jezelf en dan pas naar de ander" Echt iedereen veroorzaakt overlast. Ik dus automatisch ook, want ik heb houten vloeren en beneden buren, maar ik loop wel op slippers, omdat ik weet hoe irritant het kan zijn.
Demian jij vergeet dat mensen ook onredelijk kunnen zijn. Die zoeken gewoon naar iets om hun frustraties te botvieren. Waarom willen mensen toch altijd op elkaar lijken? Alsof iedereen hetzelfde moet denken.

Een badkamer, daar is die buurman geen 3 jaar mee bezig elke week, een hobby als muziek ben je wel lang mee bezig.

Ik irriteerde mij er hoogstens aan dat ik dacht aan zijn eigen woorden. Hij bepaalde dus zelf dat hij wel langer door mocht gaan met klussen, terwijl ik dit eerder niet van hem mocht op een vroeger tijdsstip. Dat is dan onredelijk. Klagende mensen kan ook de sfeer bederven.

Origineel geplaatst door Catalunya
Ik heb altijd zoiets van "kijk eerst naar jezelf en dan pas naar de ander" Echt iedereen veroorzaakt overlast. Ik dus automatisch ook, want ik heb houten vloeren en beneden buren, maar ik loop wel op slippers, omdat ik weet hoe irritant het kan zijn.
aha
Demian jij vergeet dat mensen ook onredelijk kunnen zijn. Die zoeken gewoon naar iets om hun frustraties te botvieren.
Nee hoor, maar dat heeft niks te maken met het feit dat men massaal partij kiest voor overlast gever en bijvoorbaat de buurman in het hokje 'zeurder' stopt.
We zijn er niet bij en de buurman wordt bij verstek veroordeeld.
Waarom willen mensen toch altijd op elkaar lijken? Alsof iedereen hetzelfde moet denken.
Waarom verzin je dit er bij? Is dit ergens ter sprake gekomen? Heb ik dit beweerd? :confused: :P
Ik irriteerde mij er hoogstens aan dat ik dacht aan zijn eigen woorden. Hij bepaalde dus zelf dat hij wel langer door mocht gaan met klussen, terwijl ik dit eerder niet van hem mocht op een vroeger tijdsstip. Dat is dan onredelijk. Klagende mensen kan ook de sfeer bederven.
Idd, je irriteerde je, omdat het leek op een eerdere situatie maar dan omgekeerd, maar helaas, het is een andere situatie en die vraagt een andere benadering. Je vergelijkt appels met peren. Je kan gewoon vragen daar mee te stoppen, net zoals hij jou dat kan vragen.

En vragen is niet zeuren.

Juist het niet willen aanhoren van iemands vraag en het daar niet op in willen gaan zodat de vraag als zeuren wordt beschouwd draagt er aan bij dat situaties die makkelijk opgelost hadden kunnen worden ontaarden in conflicten. Daarom is een verzoek tot stilte eigenlijk een kans. Een kans om een betere band met je naaste te krijgen, is dat niet wat waard?

Doe normaal en pas je aan.

Gelukkig zijn wij geen buren Demian :D

Nee hoor jij hebt dat niet beweerd. Ik doel eigenlijk op het gegeven dat je er flinke "zeikerds" tussen heb zitten. Muziekoverlast is makkelijk aan te wijzen. Terwijl die buurman misschien elk weekend aan zijn motor aan het klussen is, gras aan het maaien, blerende kleinkinderen over de vloer, etc. Dat valt moeilijk te meten. Muziek is altijd zo snel aanwijsbaar. Zoals ik deze topicstarter moet geloven, dan valt de veroorzaakte overlast mee. De topicstarter heeft zelfs een dB meter gekocht, dus hij houd wel rekening met hem. HIj neemt de klacht serieus.
Hij kan bijna geen last van hem hebben, tenzij hij een luchtrooster heeft die naar de buurman zijn kant wijst. Dit is dan ook de tip voor topicstarter. Kit gaatjes dicht (geluidslekken)

He, nu oordeel jij dus ook over iets waar je niets van weet. Jij spreekt jezelf tegen!! Jij bepaalt nu de regels lijkt het wel. Mijn situatie dus over de badkamer. Hij lapte zijn eigen regels aan zijn laars. Ik moest alleen denken aan het geklaag van hem eerder. Irriteerde me niet aan de herrie

Origineel geplaatst door Catalunya
Gelukkig zijn wij geen buren Demian :D
Idd niet nee.. :)
Nee hoor jij hebt dat niet beweerd. Ik doel eigenlijk op het gegeven dat je er flinke "zeikerds" tussen heb zitten. Muziekoverlast is makkelijk aan te wijzen. Terwijl die buurman misschien elk weekend aan zijn motor aan het klussen is, gras aan het maaien, blerende kleinkinderen over de vloer, etc. Dat valt moeilijk te meten. Muziek is altijd zo snel aanwijsbaar.
Nou, ik weet niet hoor, maar iedere vorm van geluidsoverlast is iig door mij makkelijk aan te wijzen, mijn buren hadden vogels op de slaapkamer. Ik heb in mijn studio een jaar lang naar dat gepiep en gekwetter door de muur heen mogen luisteren tot ik er GEK van werd, aan hun vragen of zij die vogels ergens anders wilden zetten werd steeds met 'NEE' beantwoord, als het warm was dan gooiden zij de ramen en deuren op en mocht de papegaai in de tuin staan en mocht ik daar ook van meegenieten. Ik zat in het hoekje zeurder en zij in het hoekje 'oengaboenga die alles mag', maar ik heb het wel voorelkaar gekregen dat zij die K#T-vogels in huis moeten houden en NIET in de slaapkamer meer mochten zetten. En die vogels, die waren heel makkelijk aanwijsbaar.
Iemand die zijn auto met 16 kleppen en joekel van uitlaat in de straat een half uur lang laat brommen terwijl die bij de ouders van zijn vriendin binnen zit te wachten tot zij thuiskomt, die spreek ik echt wel ff aan of dat die motor uit kan. Maar wel vriendelijk, vriendelijkheid is de key. Vriendelijk lachen, een praatje maken, koetjes kalfjes en dan als je symphatie gewonnen hebt, want dat heb je nodig om die ander zo ver te krijgen om rekening te houden met jou, dan kan je vragen of die motor effe uit kan, of kan die muziek ff zachter.

Alle herrie is aanwijsbaar. Follow your ear.
Zoals ik deze topicstarter moet geloven, dan valt de veroorzaakte overlast mee. De topicstarter heeft zelfs een dB meter gekocht, dus hij houd wel rekening met hem.
Daar gaat het fout, topicstarter kan dat leuk zeggen, maar ik was er niet bij.
Dat hij een dB meter heeft gekocht zegt niks, misschien schrikt ie zich rot als ie hem voor het eerst aanzet. Daarbij is het lastig bassen meten met een dB meter denk je niet. En zelfs dan nog, hoe zou jij het vinden als ik heel de dag met mijn mond in een lege melkfles in je oor ga zitten tetteren? Vergelijkbaar effect denk ik zo. ;)
Hiij kan bijna geen last van hem hebben, tenzij hij een luchtrooster heeft die naar de buurman zijn kant wijst. Dit is dan ook de tip voor topicstarter. Kit gaatjes dicht (geluidslekken)
Nee idd, we zijn er niet bij, maar hoe in godsnaam kan de buurman nu last hebben van topicstarter, idd, nu valt het kwartje pas. :D
He, nu oordeel jij dus ook over iets waar je niets van weet. Jij spreekt jezelf tegen!! Jij bepaalt nu de regels lijkt het wel.
Nee, ik oordeel niet over topicstarter, ik oordeel over het feit dat men massaal partij kiest voor topicstarter terwijl wij de situatie niet goed kunnen beoordelen want we zijn er niet bij, en dat vind ik erg kort door de bocht.

Maar ik denk dat topicstarter er met dB meter en vriendelijke glimlach met de buurman er wel uit gaan komen. ;)

Nog 1 ding, wat ik ook een paar maal lees is dat 'er niet op een normale manier uit te komen valt' of 'onredelijkheid van buurman'

Ik denk dat dat stukje vertaald moet worden met 'de chemie tussen jou en jouw buurman'.
Die chemie tussen jullie zorgt voor een bepaalde manier van hoe de communicatie verloopt.

Dat je er wel of niet met iemand uitkomt is voor een heel groot deel ook van jou zelf afhankelijk. Als jouw buurman onredelijk wordt kan dat meerdere oorzaken hebben, ik denk dat het wel zo kan zijn dat je gewoon een onredelijke buurman hebt, maar ik denk dat je eigen houding waarmee je in de discussie gaat veel meer bepalend is hoe de communicatie zal verlopen.

Daarom moet je ook bij je zelf nagaan, wil ik gewoon mijn zin doordrijven en wat de buurman ook zegt want ik maak nu eenmaal muziek? Of wil ik met mijn buurman een oplossing vinden zodat ik hem als ik hem tegenkom bij de supermarkt nog lachend kan aankijken.

Verder ga ik nu genieten van het veel's te mooie weer. :)

Laatst gewijzigd:

Maar ik denk dat topicstarter er met dB meter en vriendelijke glimlach met de buurman er wel uit gaan komen. ;)

ja, hoe is het eigenlijk met onze topicstarter?

Origineel geplaatst door 6 trak
die is stil

dus die heeft het probleem toch maar bij zichzelf gezocht? :D

Dat je er wel of niet met iemand uitkomt is voor een heel groot deel ook van jou zelf afhankelijk. Als jouw buurman onredelijk wordt kan dat meerdere oorzaken hebben, ik denk dat het wel zo kan zijn dat je gewoon een onredelijke buurman hebt, maar ik denk dat je eigen houding waarmee je in de discussie gaat veel meer bepalend is hoe de communicatie zal verlopen.

Daarom moet je ook bij je zelf nagaan, wil ik gewoon mijn zin doordrijven en wat de buurman ook zegt want ik maak nu eenmaal muziek? Of wil ik met mijn buurman een oplossing vinden zodat ik hem als ik hem tegenkom bij de supermarkt nog lachend kan aankijken.

Hier moet ik toch even op reageren. Hoewel ik deze thread voor afgedaan had beschouwd. Het roep bij mij op dit moment (door situatie) teveel "agressie" op.

De mening die je hebt Demian, over dat een groot deel ook van jezelf afhankelijk is, deelde ik met je. Nadruk: verleden tijd. Mijn buurman, wilde zich niet aan mij of vriendin voorstellen. Dit was vanaf het begin. Mensen kwamen naast ons wonen ik ben langs gegaan, heb mij aan haar voorgestled en haar man stond achter haar. Geen groet, geen hand nix. Ik dacht..."OK kutdag kan iedereen hebben". Mijn vriendin wil zich een paar dagen later voorstellen. EXACT HETZELFDE!!! Ik ben vlak daarna aan het klussen in de tuin, hij vraagt wat ik doe, ik geef vriendelijk antwoord en vraag naar zijn naam. Met de uitleg dat ik het wel prettig vind om te weten hoe iemand heet die naast ons woont. DRAAIT ZICH GEWOON OM! Nog geen vuiltje aan de lucht, want ik denk bij mezelf:"prima, makkelijk, ze willen geen contact". Toen begon het klagen van hun kant. Dat klagen ook op een erg erg vervelende manier. Na het zoveelste "incident" (reden was dat ik op straat met een andere buurman stond te praten...praten dus niet schreeuwen, joelen oid)kwam hij naar me toe met de vraag:"geloof je ook niet dat je meer van elkaar kan hebben als je elkaar beter kent"..... Wat hij waarschijnlijk bedoelde te zeggen:"als je mijn verleden kent, snap je waarom ik een ongelikte beer ben met dito manieren en waarom jij dat dan dus maar hebt te respecteren/accepteren"....

Je snapt (of niet, maakt mij niet uit) dat het toen voor mij helemaal over was van onze kant. Wij (vriendin en ik) hebben vanaf letterlijk dag 1 pogingen gedaan om elkaar te leren kennen, proberen handjes te schudden, kerstkaartje en alle onzin die erbij "hoort" maar nooit 1 (positieve) actie teruggezien. Totdat hij doorhad dat hij de "strijd" wel eens kon gaan verliezen, van objectieve overlast was namelijk geen sprake (DB-meter tactiek kan een goede zijn ;)). En dat na anderhalf jaar. Nadat voor mij de boot af was heeft hij verschillende irritante acties gehad.Voorbeeld zijn huis helemaal schuren terwijl wij er niet zijn of zonder te waarschuwen. (Lekker rustig toch? Ja...idd maar met ramen op tochtstand en dus twee kamers echt onder de verftroep) Dit soort acties noemt hij (en helaas maak ik géén grap)"poging tot communiceren"En dit is slechts (helaas) één van de vele voorbeelden. Onlangs dus de tactiek gebruikt zoals ik eerder had beschreven in deze thread en het werkt.

Sommige mensen willen echt geen oplossing vinden. Sommige mensen willen dat wel als de oplossing maar niet bij hun ligt.
Ik heb al mijn gear verplaatst naar een nieuwe ruimte. Ik heb meer dan 1000 uitgegeven om die nieuwe ruimte "studio"te kunnen noemen (nadat ik de ruimte thuis al volledig geisoleerd had). Om maar van het gejank af te zijn. Maar wat blijkt...wordt er niet geklaagd over muziek, dan wel over het feit dat ik buiten een sigaret sta te roken of dat mijn vriendin op straat een vriendin uitzwaait of .....naja...get the point?

Regelrechte Klootzakken bestaan en ja het kunnen je buren zijn! Regelrechte Klootzakken blijken maar één taal te verstaan en dat is aggressie (en nogmaals ik hekel agressie, maar ik heb ook recht om te bestaan dus als blijkt dat mijn recht op bestaan ingedamd dreigt te worden moet ik de taal "agressie" spreken).

Mocht je dit niet geloven Demian, nodig ik je uit om bij ons langs te komen. Ik ben bereid je reiskosten te betalen en als het jou lukt deze relatie gezond te krijgen mbv postieve vibe wil ik je er ook nog €100,- voor betalen. Let wel: No Cure No Pay (geldt ook voor reiskosten)

Zo...en nu ga ik lekker met de tuindeuren open "This Means WAR!!" van Busta en Ozzy draaien, omdat die lijer weer eens met een halve fietsenwinkel (bezoek) de stoep helemaal blokkeert :duivels:

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Let wel: No Cure No Pay (geldt ook voor reiskosten)

Zo...en nu ga ik lekker met de tuindeuren open "This Means WAR!!" van Busta en Ozzy draaien, omdat die lijer weer eens met een halve fietsenwinkel (bezoek) de stoep helemaal blokkeert :duivels:

hehehe.. no cure no pay, ik wilde graag vooruit betaald worden, maar ik garandeer niks hé. :D

Maar idd, met het type buren wat jij omschrijft lijkt het mij ook vrijwel onmogelijk om op normale wijze om te gaan. Ik ontken ook niet dat er mensen zijn waarmee niet fatsoenlijk te praten is of een oplossing te vinden is voor een bepaald probleem, echter, het gaat mij er om dat je bij je zelf nagaat of je zelf op een fatsoenlijke manier hebt geprobeerd de situatie op te lossen, in jouw geval lijkt me dat vrij duidelijk, je hebt je voorbeeldig gedragen en dat mocht niet baten helaas.
Ronduit kl*te idd! Ik zou ook de remmen los gooien op een gegeven moment, heb ook genoeg idioten meegemaakt..

Daarom is mijn tip eigenlijk, eerst vriendelijk, dan dwingend. Andersom heeft meestal weinig effect.

hehehe.. no cure no pay, ik wilde graag vooruit betaald worden, maar ik garandeer niks hé. :D

Maar idd, met het type buren wat jij omschrijft lijkt het mij ook vrijwel onmogelijk om op normale wijze om te gaan. Ik ontken ook niet dat er mensen zijn waarmee niet fatsoenlijk te praten is of een oplossing te vinden is voor een bepaald probleem, echter, het gaat mij er om dat je bij je zelf nagaat of je zelf op een fatsoenlijke manier hebt geprobeerd de situatie op te lossen, in jouw geval lijkt me dat vrij duidelijk, je hebt je voorbeeldig gedragen en dat mocht niet baten helaas. Ronduit kl*te idd! Ik zou ook de remmen los gooien op een gegeven moment, heb genoeg idioten meegemaakt..:D

Het is echt ronduit kl*te. Nogmaals ons eerste echt eigen huisje en dan dit.

Zoals eerder genoemd, ik heb in hele diverse wijken gewoond. Van hardcore "ghetto" tot betere "suburbs" en echt nog nooit zoiets meegemaakt. Tuurlijk wel eens opmerking over muziek gehad (een bassdrum is niet fijn als je er zelf niet inzit), maar altijd overal op een prettige normale "volwassen"manier uitgekomen.

Maaruh...durf je de uitdaging aan? :D

[offtopic]heeft iemand nog een stapel hardcore platen voor mij liggen met extreem diepe bas en ziek zieker ziekste teksten? :D[/offtopic]

Als je last heb van iemand zijn 4 keer 4 gedreun moet je een plaat erop mee draaien .. dan krijg hij de schuld :)

Het is echt ronduit kl*te. Nogmaals ons eerste echt eigen huisje en dan dit.

Behoorlijke antiklimax idd, het is niet alleen dat die buurman jou niet tolereert, hij gedraagt zich zelf ook nog eens asociaal, vreselijke combinatie idd. 8D
Zoals eerder genoemd, ik heb in hele diverse wijken gewoond. Van hardcore "ghetto" tot betere "suburbs" en echt nog nooit zoiets meegemaakt. Tuurlijk wel eens opmerking over muziek gehad (een bassdrum is niet fijn als je er zelf niet inzit), maar altijd overal op een prettige normale "volwassen"manier uitgekomen.
Ik snap wat je bedoeld, maar het probleem is dus die ene buurman toch? De rest van de straat zal ook wel niet blij met hem zijn denk ik.. misschien kan je dat gebruiken.
Maaruh...durf je de uitdaging aan? :D
hehe.. heb zelf al handen vol aan mijn eigen buren voorlopig.. stelletje hierzo..:D

Zohe Monolgic, wat een vredelievend persoon ben jij dan eigenlijk.

Want de acties die jij beschrijft (zoals met dat schuren etc) kunnen echt niet door de beugel.

Ik ben niet iemand die problemen zoekt, maar wanneer ik merk dat iemand schijt aan mij heeft en me dus disrespecteert en het hard wil spelen, dan zal die persoon eens raar op kunnen kijken...

Dit is gewoon terreur en intimidatie man....Hij/Zij proberen je leven te verzieken...maar een antwoord hierop helaas...dat zal ik hier niet plaatsen, want je weet niet of de AIVD meekijkt.

In ieder geval, ik wens jouw en je partner veel sterkte hiermee

Dank voor steunbetuiging :)

Rest van de straat heeft ook al klachten van hem gehad. Rest van de straat durft er niet tegen in te gaan. Meneer is heel sluw (deeltijdstudie recht). Wij zijn (denk ik) de enigen die zich niet lin de luren laten leggen door zijn vertaling van het Nederlands recht.

Ik heb een (vind ik zelf) hoge tolerantie grens. Meestal gaan mensen daar niet overheen. Het komt een enkele voor dat dat wel gebeurd.

Buurman trok wit weg na m`n lieve woordjes in z`n oor. Ik denk dat de boodschap nu wel is overgekomen. Zo niet...

Dank voor steunbetuiging :)

Rest van de straat heeft ook al klachten van hem gehad. Rest van de straat durft er niet tegen in te gaan. Meneer is heel sluw (deeltijdstudie recht). Wij zijn (denk ik) de enigen die zich niet lin de luren laten leggen door zijn vertaling van het Nederlands recht.

Ik heb een (vind ik zelf) hoge tolerantie grens. Meestal gaan mensen daar niet overheen. Het komt een enkele voor dat dat wel gebeurd.

Buurman trok wit weg na m`n lieve woordjes in z`n oor. Ik denk dat de boodschap nu wel is overgekomen. Zo niet...

mischien houd ie z'n mond als je hem in zijn tuin aanspreekt met een grote duitse herder naast je, de meeste mensen zijn dan meteen koest, gek he:P
leef met je mee, mijn buurman kwam een keer zo mijn huis binnenlopen en draaide mijn radio zachter in de kamer en zou zo weer weglopen, dat heeft ie geweten en hij doet het nooit weer, geen gevecht of zo maar wel HEEL boos..sommige zou je toch wat, khoop voor je dat het opgelost is

Ja als normaal doen niet meer helpt dan zul je je mannetje moeten staan, in mijn ervaring is dat uiteindelijk het enige wat werkt. Mijn vrienden kennen me goed en als er iets is leg ik het aan hun voor en ze zijn voor mij een goede graadmeter of ik lang genoeg vriendelijk ben geweest bijvoorbeeld. En moet je mensen dan eens zien reageren op een voorheen zo vriendelijke en tolerante jongen... Getreiter en onrecht kan ik absoluut niet tegen. Gulden regel enzo :geslaagd:

En mono, wat een verhaal. Je zou toch niet verwachten dat iemand die een redelijk hoge opleiding geniet, zo ongelovelijk dom doet... Vieze manierjtes ruikt het naar... blegh :r

Origineel geplaatst door PzHKL
Je zou toch niet verwachten dat iemand die een redelijk hoge opleiding geniet, zo ongelovelijk dom doet...

zowat de hele regering heeft doorgeleerd!

waar zit je presies dan neem ik mn lawaai pickup mee .

Attachments

• soundpickup.jpg
    soundpickup.jpg
    29,6 KB · Bekeken: 135
Back