Origineel geplaatst door demian
Dat je er wel of niet met iemand uitkomt is voor een heel groot deel ook van jou zelf afhankelijk. Als jouw buurman onredelijk wordt kan dat meerdere oorzaken hebben, ik denk dat het wel zo kan zijn dat je gewoon een onredelijke buurman hebt, maar ik denk dat je eigen houding waarmee je in de discussie gaat veel meer bepalend is hoe de communicatie zal verlopen.
Daarom moet je ook bij je zelf nagaan, wil ik gewoon mijn zin doordrijven en wat de buurman ook zegt want ik maak nu eenmaal muziek? Of wil ik met mijn buurman een oplossing vinden zodat ik hem als ik hem tegenkom bij de supermarkt nog lachend kan aankijken.
Hier moet ik toch even op reageren. Hoewel ik deze thread voor afgedaan had beschouwd. Het roep bij mij op dit moment (door situatie) teveel "agressie" op.
De mening die je hebt Demian, over dat een groot deel ook van jezelf afhankelijk is, deelde ik met je. Nadruk: verleden tijd. Mijn buurman, wilde zich niet aan mij of vriendin voorstellen. Dit was vanaf het begin. Mensen kwamen naast ons wonen ik ben langs gegaan, heb mij aan haar voorgestled en haar man stond achter haar. Geen groet, geen hand nix. Ik dacht..."OK kutdag kan iedereen hebben". Mijn vriendin wil zich een paar dagen later voorstellen. EXACT HETZELFDE!!! Ik ben vlak daarna aan het klussen in de tuin, hij vraagt wat ik doe, ik geef vriendelijk antwoord en vraag naar zijn naam. Met de uitleg dat ik het wel prettig vind om te weten hoe iemand heet die naast ons woont. DRAAIT ZICH GEWOON OM! Nog geen vuiltje aan de lucht, want ik denk bij mezelf:"prima, makkelijk, ze willen geen contact". Toen begon het klagen van hun kant. Dat klagen ook op een erg erg vervelende manier. Na het zoveelste "incident" (reden was dat ik op straat met een andere buurman stond te praten...praten dus niet schreeuwen, joelen oid)kwam hij naar me toe met de vraag:"geloof je ook niet dat je meer van elkaar kan hebben als je elkaar beter kent"..... Wat hij waarschijnlijk bedoelde te zeggen:"als je mijn verleden kent, snap je waarom ik een ongelikte beer ben met dito manieren en waarom jij dat dan dus maar hebt te respecteren/accepteren"....
Je snapt (of niet, maakt mij niet uit) dat het toen voor mij helemaal over was van onze kant. Wij (vriendin en ik) hebben vanaf letterlijk dag 1 pogingen gedaan om elkaar te leren kennen, proberen handjes te schudden, kerstkaartje en alle onzin die erbij "hoort" maar nooit 1 (positieve) actie teruggezien. Totdat hij doorhad dat hij de "strijd" wel eens kon gaan verliezen, van objectieve overlast was namelijk geen sprake (DB-meter tactiek kan een goede zijn

). En dat na anderhalf jaar. Nadat voor mij de boot af was heeft hij verschillende irritante acties gehad.Voorbeeld zijn huis helemaal schuren terwijl wij er niet zijn of zonder te waarschuwen. (Lekker rustig toch? Ja...idd maar met ramen op tochtstand en dus twee kamers echt onder de verftroep) Dit soort acties noemt hij (en helaas maak ik géén grap)"poging tot communiceren"En dit is slechts (helaas) één van de vele voorbeelden. Onlangs dus de tactiek gebruikt zoals ik eerder had beschreven in deze thread en het werkt.
Sommige mensen willen echt geen oplossing vinden. Sommige mensen willen dat wel als de oplossing maar niet bij hun ligt.
Ik heb al mijn gear verplaatst naar een nieuwe ruimte. Ik heb meer dan 1000 uitgegeven om die nieuwe ruimte "studio"te kunnen noemen (nadat ik de ruimte thuis al volledig geisoleerd had). Om maar van het gejank af te zijn. Maar wat blijkt...wordt er niet geklaagd over muziek, dan wel over het feit dat ik buiten een sigaret sta te roken of dat mijn vriendin op straat een vriendin uitzwaait of .....naja...get the point?
Regelrechte Klootzakken bestaan en ja het kunnen je buren zijn! Regelrechte Klootzakken blijken maar één taal te verstaan en dat is aggressie (en nogmaals ik hekel agressie, maar ik heb ook recht om te bestaan dus als blijkt dat mijn recht op bestaan ingedamd dreigt te worden moet ik de taal "agressie" spreken).
Mocht je dit niet geloven Demian, nodig ik je uit om bij ons langs te komen. Ik ben bereid je reiskosten te betalen en als het jou lukt deze relatie gezond te krijgen mbv postieve vibe wil ik je er ook nog €100,- voor betalen. Let wel: No Cure No Pay (geldt ook voor reiskosten)
Zo...en nu ga ik lekker met de tuindeuren open "This Means WAR!!" van Busta en Ozzy draaien, omdat die lijer weer eens met een halve fietsenwinkel (bezoek) de stoep helemaal blokkeert