Help! Buren! Geluidsoverlast!

zet deze op de oprit .. heb je ook geen last meer

Attachments

• en nu wegwezen.jpg
    en nu wegwezen.jpg
    46,6 KB · Bekeken: 116
:) dit topic gaat een wel heel bizarre kant op, vinden jullie niet? Ik lach me een breuk. Had iemand ook nog een leuk plaatje van een "Rambo"helikopter misschien?

Die buurman van de topicstarter kan ook gewoon es een geluidsdichte studiohoofdtelefoon opzetten. Doe ik zelf heel vaak, zelfs als ik geen muziek luister. Dan kunnen de buurtkinderen fijn touwtjespringen, hun ouders fijn BBQ in de tuin met de TV aan en WK kijken.
Dat hoor ik daardoor niet, en ook al is het misschien een klein beetje aso om je TV buiten te zetten, mij boeit het niet.

Origineel geplaatst door Leo
zowat de hele regering heeft doorgeleerd!

dat wou ik zegge, een hoge opleiding is nog geen garantie dat je in het bezit bent van manieren.
'hoog' aangeslage studentenverenigingen waar vrouwen gleufdieren genoemd worden, ik noem maar wat..

haha :D

Ik kan me zeker voorstellen dat iemand denkt 'hee jullie nemen allemaal partij voor de muzikant' en ik vind ook dat je als muziekherriemaker de eerste verantwoordelijkheid hebt. Herrie is herrie is vervelend. Maar dit soort terrorburen, en daar reken ik de mijne ook onder, kunnen je het leven knap zuur maken.

Ik wilde laatst even twee zanglijntjes inzingen. na 3 minuutjes...RING! de telefoon. Ik schrik me blauw, neem de telefoon op en.....m'n vriendinnetje. Pfioe. Dus verder gezongen....5 minuten later....RING! de deurbel. Krijg halve rolberoerte, loop grijs aan en sjok naar de deur. Andere vrouw. De overbuurvrouw. Toen dacht ik werkelijk dat ik het helemaal gehad had.

"ik heb hier nog een eetkamertafel staan die ik wegdoe. ik dacht, dat je student bent, kun je er wat mee?"

- PFIOE!! -

Dus ik met haar mee, kijken naar de tafel. "wil je een kopje koffie?". Dus wij beetje leuteren, ik vertel dat ik me de tering ben geschrokken, vanwege muziekmaken. "Ow. Wat een zeurders. Ik heb zelf de muziek altijd hard staan. Goede muziek moet knallen!". Erm...iig was ik inmiddels niet meer heel erg in de stemming hahaha.

Ik kwam m'n onderbuurvrouw een half maandje terug tegen, buiten. Zij loopt naar de (trapopgang-)huisdeur zonder wat te zeggen, mijn vriendin sluit het Peugeootje af en we komen 2 seconden na haar bij de deur en ze sluit 'm van binnen af! Niet te geloven. Er werkt maar 1 ding tegen dit soort klagers: de tering oppassen of ze zelf iets fout doen. Vastleggen en onder druk zetten die lui. Is onbeschoft en maffia-achtig, maar het volgt de gulden regel ook (maar dan precies anderom: "Wat een ander wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander"). Als er mee te praten was geweest, had ik haar meegenomen naar het Berlijns muziekinstrumentenmuseum. Daar staat onder in de 'uitprobeerstudio' een paar piano's en een vleugel. Dan had ze even kunnen horen wat het verschil is tussen mijn subwoonkamernivo en een -echte- piano!

Origineel geplaatst door Stage73

Ik wilde laatst even twee zanglijntjes inzingen. na 3 minuutjes...RING! de telefoon. Ik schrik me blauw, neem de telefoon op en.....m'n vriendinnetje. Pfioe. Dus verder gezongen....5 minuten later....RING! de deurbel. Krijg halve rolberoerte, loop grijs aan en sjok naar de deur. Andere vrouw. De overbuurvrouw. Toen dacht ik werkelijk dat ik het helemaal gehad had.

Had je niet kunnen vragen of de overbuurvrouw een achtergrondkoortje in kon zingen?

De irritatie kan er ook in liggen dat je te lang bezig bent geweest met dezelfde zanglijn.
Wil je de buren minder tot last zijn. Bouw je repetoire uit en draai hun eigen muziek af en toe wanneer je er niet bent of de hoofdtelefoon op hebt. Downloaden van dergelijke herrie kost niets. Maak je vast vrienden mee. Zet Frans Bauer, Jantje Smit of BZN eens op. Als ze ervan houden dan durven ze niet te klagen.

klopt, is ook een goede tip: probeer repetitieve dingen te vermijden. Drumloops passend loopen, baslijnfragmentje inspelen....alles met koptelefoon.

Qua inzingen heb ik het voordeel dat ik het nooit vaker als 5-6x doe, meestal in 2 of 3x zit het wel genoeg, en omdat ik ouwerwetse liedjesboer ben, zing ik altijd het hele liedje achterelkaar in, nooit in separate secties.

hahaha, BZN....ik heb twee kerstplaten van BZN (moest met m'n pa's oude Thorens ook de familiecollectie verplicht overnemen! ik heb nu alle vroege platen van Barbra Steisand mhuhahaha, een Nana Mouskouri, en een verzamelaar van Anita Meyer die ik geweldig vond toen ik 4 was! Werd helemaal nostalgisch toen ik m weer opzette)

EDIT: SOUNDFILE GEVONDEN OWJA!

http://www.anitameyer.net/Geluid/theydont.mp3

aaaaaaaah :halleluja

Laatst gewijzigd:
... en een verzamelaar van Anita Meyer die ik geweldig vond toen ik 4 was!
En, lukt het nog een beetje om te functioneren in de hedendaagse maatschappij als je zo'n moeilijke jeugd gehad hebt :D ;) ?

EDIT: SOUNDFILE GEVONDEN OWJA!

http://www.anitameyer.net/Geluid/theydont.mp3

aaaaaaaah :halleluja

Why tell me why vind ik wel aardig. Zit een lekkere groove in

Guys dit was Nederlands disco uit begin jaren '80
Wie hadden we nog meer:
Rubberen robbie
Cashmere
stars on 45
Spargo
Chaplin Band
Maywood met Rio
Mac & Katie Kissoon (of waren die niet Nederlands)

Hoorde bij de algehele opvoeding en muzikale ontwikkeling
:mega:

Er werkt maar 1 ding tegen dit soort klagers: de tering oppassen of ze zelf iets fout doen. Vastleggen en onder druk zetten die lui.

ik geloof het niet. ik geloof niet dat maar 1 ding helpt en ik geloof zeker niet dat jouw oplossing helpt. ook al werkt eht misschien.
aandacht geven, lief blijven en het goede voorbeeld blijven geven. uiteindelijk moeten ze om.
verhef het volk!

QUOTE]Origineel geplaatst door matador
Wees er wel van bewust dat de Nederlandse politie je apparatuur in beslag kan nemen als na een terechte aangifte de overlast blijft doorgaan.

Mogen ze doen! ik knuppel ze helemaal dood!!! :duivels:
[/QUOTE]

AMEN :halleluja

Ik woon ook vrijstaand, maar mijn buurjongen heeft een drumstel. Als hij oefent, hoor ik dat wel hier in huis. Maar dat is niet erg: zolang de buren niet hier komen klagen, klaag ik niet bij hen. :)

Origineel geplaatst door Leo
uiteindelijk moeten ze om.

ShotGun%20big4.jpg

daarmee breng je er wel een paar om

Laatst gewijzigd:
Mijn buurman is een schizofreen. Hij kan niet tegen hard beukende geluiden... (zijn eigen woorden). Wat wel vreemd is, is dat hij zelf 10 uur per dag hardcore blaast....:stupid

Ik heb gelukkig geen tot weinig problemen van hem en hij ook niet (zo) van mij..8)

Ik heb me studiootje dan ook wel redelijk geisoleerd... (heel leuk met dit weer ;{)

Back