MiniMoog Feedback truuk

dextah

Ouwe rot
In mijn Moog Rogue zit een audio input .. kan ik die feedback truc die je vaak over de Minimoog hoort hiermee maken .. dus audio out in de audio in .. of kan dat alleen bij bepaalde synths en blaas ik mijn Rogue naar de filistijnen als ik dit doe ?
En kan dat dan met een stereo kabel ?

Zit er een input volumeknop op de Rogue? Zo ja, dan kun je die gebruiken om de mate van feedback te bepalen. Anders heeft het niet vul nut en loop je inderdaad het risico om de ingang op te blazen. Je kunt hier een monokabel voor gebruiken.

FF miere$%#@@

FF miere$%#@@

De minimoog truc gebeurt imo met een bass-output naar de audio input

Origineel geplaatst door Bigbang
Zit er een input volumeknop op de Rogue? Zo ja, dan kun je die gebruiken om de mate van feedback te bepalen. Anders heeft het niet vul nut en loop je inderdaad het risico om de ingang op te blazen. Je kunt hier een monokabel voor gebruiken.

Nee .. dus maar niet doen :)

Thnx !

op m'n MFB Synth 2 zit gewoon een knopje dat dat voor me doet, zonder kabeltjes patchen

Jonge, van harte GEFELICITEERD!

Dat vind ik echt tof voor je!

:D :D :D

Opblazen enz.:
Dat valt allemaal wel mee eer je de out of input opblaast van zo een moog, dat kan wel tegen een stootje hoor. Je hoort vanzelf wel wanneer het niet meer gaat :D

Je kunt hem natuurlijk ook doorlussen via je mengpaneel of iets anders wat het volume kan regelen voor je.

Origineel geplaatst door smackos
Opblazen enz.:
Dat valt allemaal wel mee eer je de out of input opblaast van zo een moog, dat kan wel tegen een stootje hoor. Je hoort vanzelf wel wanneer het niet meer gaat :D

Dat vind ik ook.
En trouwens .. er moet meer gerockt worden.

Overigens heb ik die feedback lus nog nooit geprobeerd op mijn Rogue.
Binnenkort maar eens doen..:)

Ik zat al te denken om hem eerst door een preamp waar ik hem mee kan levelen te halen .
Maar hoe sluit ik dat nou aan ?
Als de output naar de audio in gaat, hoe krijg ik dan een signaal naar mijn tafel ..

Origineel geplaatst door dextah
Ik zat al te denken om hem eerst door een preamp waar ik hem mee kan levelen te halen .
Maar hoe sluit ik dat nou aan ?
Als de output naar de audio in gaat, hoe krijg ik dan een signaal naar mijn tafel ..
Je kan natuurlijk ook je output gewoon op je mixer zetten, en via een aux terugsturen naar de audio in. :eureka: Heb je ook geen preamp nodig.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Je kan natuurlijk ook je output gewoon op je mixer zetten, en via een aux terugsturen naar de audio in. :eureka: Heb je ook geen preamp nodig.

Ik heb zo'n klein schattig preampje die ik eigenlijk nooit gebruik ..

Er kan normaal gesproken niets kapot gaan met de feedback truk.

Je kan alleen een ingang kapot maken als je geen aarde hebt en er kortsluiting ontstaan is.

Ik heb bij m'n Se1-x de uitgang rechtstreeks aan de ingang gesoldeerd. Je kan zo de feedback truk toepassen door het noise level omhoog te doen. Erg leuk met een envelope of lfo op het noise level.

:okdan:

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Dat vind ik ook.
En trouwens .. er moet meer gerockt worden.

Overigens heb ik die feedback lus nog nooit geprobeerd op mijn Rogue.
Binnenkort maar eens doen..:)

denk eens na .. je moet echt je input van extern in controlleren .. want alles wordt meteen in feedback gejaagd netzoals als je een video opname maakt van je eigen videoopname .. oftelwel met een camera je singaal naar een tv sturen en dat weer filmen met je camera !

bij een synth zal de amplitude direct omhoog knallen .. tenzij je het filter behoorlijk dicht heb zitten ..

Origineel geplaatst door Patat Met
Er kan normaal gesproken niets kapot gaan met de feedback truk.

Je kan alleen een ingang kapot maken als je geen aarde hebt en er kortsluiting ontstaan is.

Ik heb bij m'n Se1-x de uitgang rechtstreeks aan de ingang gesoldeerd. Je kan zo de feedback truk toepassen door het noise level omhoog te doen. Erg leuk met een envelope of lfo op het noise level.

:okdan:

krijgen we dit weer .. een input van een mixer kan je ook niet opblazen zeker ? :bekdicht:

Origineel geplaatst door MadR
een input van een mixer kan je ook niet opblazen zeker ?

Als je er een grote fohn opzet gaat ie meschien vliegen.

P.S. de Se1-x werkt nog prima en ik heb toch al meerdere malen maximale feedback erop gezet.

Ik zal even een voorbeeldje maken.

Origineel geplaatst door Patat Met
Als je er een grote fohn opzet gaat ie meschien vliegen.

P.S. de Se1-x werkt nog prima en ik heb toch al meerdere malen maximale feedback erop gezet.

Ik zal even een voorbeeldje maken.

maar jij controleert toch ook gewoon de input door je noise level omhoog of omlaag te doen ?
we hebben het hier namelijk over dat je input van extern filter in niet kan controleren .. toch ?

Zo net effe een geniaal Se1-x stukje gecomponeerd.:walker:

Je hoort de filter feedback duidelijk.
Het gaat redelijk over de zeik bij maximale feedback, maar het volume van het geluid blijft redelijk constand.
De resonantie heeft daar bv. meer invloed op.

Edit: En je kan zoals je hoort de filter feedback gewoon regelen.

Attachments

• se1-x filter feedback fuckup.mp3
    373,8 KB · Bekeken: 117
ah .. volgens mij kan ik me extern input van filter op me arp axxe en odyssey ook bepalen door het noise level ofzow ... mmm maar eens me pielen vanmiddag !

Dat moet wel gaan lukken.

De externe input van de Se1-x is dezelfde als de noise input van de mixer.
De ingang word omgeschakeld als je een jack erin steekt.

Ik weet bijna zeker dat het bij andere synths net zo werkt.

Nog leuker is om 2 of nog meer synths in serie te feedbacken.
:eureka:

Back