Hku

bliepbliep

music - non stop
er zijn over de hku al veel topics geopend maar dat weerhoud mij er niet van er nog 1tje te openen, het is bij mij toch net even ander nl.

ik doe momenteel de opleiding leraar wiskunde 2e graad. vorige week kwam ik er achter dat ik voor nop (!) een andere opleiding aan de hogeschool van utrecht mag volgen. dus ik stuur meteen een aanmeldingsformulier naar de HKU afdeling music technology en production en ik kreeg net bericht dat ik ben afgewezen op het feit dat de uiterste inschrijvingsdatum verstreken is. da's balen, niets aan te doen. de opleiding zat trouwens ook nog niet eens vol...
mijn plan was om 2 opleidingen na elkaar te doen, eerst de lerarenopleiding (heel erg veel kans op een baan, zekerheid) en daarna music technology en production (mijn hobby, de kans is zeer klein dat ik echt een baan hierin vind omdat er niet zoveel vraag naar is)

is het de moeite waard om eerst de basis-opleiding te doen? is daar een uiterlijke inschrijvings termijn voor. is het niet veel te basic?? ik heb het idee dat ik er al redelijk veel van weet, hoewel, als ik het gratis erbij kan doen is het wel een erg leuke ervaring (vooral dat hokje met die modulars en die 2600 :luv: ) ook ontmoet je er weer andere mensen die ook met muziek bezig zijn.

weet iemand of het nog mogelijk is om in te schrijven of dat het nog de moeite waard is om het te proberen. tot nu toe werd er niet bepaald aandacht voor mij genomen... ze hebben 1 heel bolletje gekleurd op een kant en klaar formulier en alles teruggestuurd.

alvast bedankt,

bliepbliep

Re: Hku

Origineel geplaatst door bliepbliep
er zijn over de hku al veel topics geopend maar dat weerhoud mij er niet van er nog 1tje te openen, het is bij mij toch net even ander nl.

ik doe momenteel de opleiding leraar wiskunde 2e graad. vorige week kwam ik er achter dat ik voor nop (!) een andere opleiding aan de hogeschool van utrecht mag volgen. dus ik stuur meteen een aanmeldingsformulier naar de HKU afdeling music technology en production en ik kreeg net bericht dat ik ben afgewezen op het feit dat de uiterste inschrijvingsdatum verstreken is. da's balen, niets aan te doen. de opleiding zat trouwens ook nog niet eens vol...
mijn plan was om 2 opleidingen na elkaar te doen, eerst de lerarenopleiding (heel erg veel kans op een baan, zekerheid) en daarna music technology en production (mijn hobby, de kans is zeer klein dat ik echt een baan hierin vind omdat er niet zoveel vraag naar is)

is het de moeite waard om eerst de basis-opleiding te doen? is daar een uiterlijke inschrijvings termijn voor. is het niet veel te basic?? ik heb het idee dat ik er al redelijk veel van weet, hoewel, als ik het gratis erbij kan doen is het wel een erg leuke ervaring (vooral dat hokje met die modulars en die 2600 :luv: ) ook ontmoet je er weer andere mensen die ook met muziek bezig zijn.

weet iemand of het nog mogelijk is om in te schrijven of dat het nog de moeite waard is om het te proberen. tot nu toe werd er niet bepaald aandacht voor mij genomen... ze hebben 1 heel bolletje gekleurd op een kant en klaar formulier en alles teruggestuurd.

alvast bedankt,

bliepbliep

Je kunt niet zomaar de basisopleiding doen. Je doet toelatingsexamen, en op basis van dat examen wordt je OF toegelaten, OF afgewezen, OF toegelaten tot de basisopleiding. Het is inderdaad vrij basic, maar je krijgt gegarandeerd dingen die je nog niet voor je kiezen hebt gehad. (Programmeren in C, flinke Solfège, MAX/MSP, productie...)
JE wordt er nooit slechter op, en uiteindelijk wordt het leeuwendeel van de basisopleiding toegelaten! Komt bij dat de basisopleiding leuk is, gezellig, wordt gegeven door (oud-) leerlingen, en ook al een redelijk idee van de opleiding en school krijgt!

Ik heb het gedaan, nooit een seconde spijt van gehad.. Dacht ook dat ik vrij wat wist, maar op solfège viel ik keihard door de mand!

Hoekje met de modulars is zeeeeeker leuk! Alleen mag je daar pas vanaf je 3de leerjaar in zonder lerarenbegeleiding.., Nog even geduld dus :P Whaha.. Bereid je alleen voor op een school die nooit de award voor beste interne organisatie zal winnen. "Wat? Tentamen vandaag? Ohja, ben zo terug!" Waarop onze leraar druk begint te schrijven, zijn kladje 20 x kopieert en ons dat als tentamen uitdeelde.. Er zat serieus de vraag in "hoe heet je, wat voor weer is het buiten en wat doe je hier?" Hmmm... Njah, dat waren makkelijk behaalde studiepunten :)
Ik kreeg in mijn 2e jaar een brief thuis dat ik nog geen enkele studiepunt had gehaald, terwijl ik helemaal op koers lag voor dat jaar.. "Jah die draaide de computer uit en toen is dat opgestuurd..."

Of studiepunten die je niet krijgt als je er niet eerst 100x om zeurt bij de leraar of ie dat niet alsjeblieft even door wil geven aan de administratie :stupid

Het belangrijkste bij je toelating is in ieder geval het beeld van de opleiding, je motivatie, en of het aansluit bij je toekomstwensen... Natuurlijk ook je kennis, maar als je alles weet en een verkeerd beeld hebt van de opleiding, kun je het shaken...

Maargoed, ik heb makkelijk praten, heb de 5 jaar erop zitten (4+1 basisopleiding.. Njah en stiekem nog een half jaar omdat ik af en toe wat achterliep.., *kuch*), maar ik heb mijn diploma inmiddels :geslaagd:

Bedankt voor je reactie!!

dus helaas ook een entreetoets voor de basisopleiding =(

mij is verteld dat alle entreetoetsen al geweest zijn en dat ik daarom niet meer op de opleiding kan.
het formulier dat ik moest invullen is naar mijn idee niet eens doorgekeken.

ik denk dat ik even een ander bolletje inkleur op het formulier (die van de basisopleiding ipv music technology and production) en het gewoon maar nog eens probeer. wie niet waagt wie niet wint.

tis dus niet dat ik op een 1 of andere manier die entreetoets wil ontlopen, ik wil gewoon die opleiding ernaast doen! en ik heb niet zo'n zin om nog een jaar te wachten.

bliepbliep

Bedankt voor je reactie!!

dus helaas ook een entreetoets voor de basisopleiding =(

mij is verteld dat alle entreetoetsen al geweest zijn en dat ik daarom niet meer op de opleiding kan.
het formulier dat ik moest invullen is naar mijn idee niet eens doorgekeken.

ik denk dat ik even een ander bolletje inkleur op het formulier (die van de basisopleiding ipv music technology and production) en het gewoon maar nog eens probeer. wie niet waagt wie niet wint.

tis dus niet dat ik op een 1 of andere manier die entreetoets wil ontlopen, ik wil gewoon die opleiding ernaast doen! en ik heb niet zo'n zin om nog een jaar te wachten.

bliepbliep

maar zo werkt het gewoon niet.. dit soort opleiding (hku,conservatorium, kunstacademie (die ik heb gedaan) ) hebben een procedure, en als je die toelatingstoets hebt gemist zul je gewoon een jaartje moeten wachten.

je kunt je misschien al voorbereiden zodat je kans op toelating volgend jaar groter is!

ik vrees dat je gelijk hebt.

maar als het nog niet vol zit zit het nog niet vol... dus dacht ik, gewoon lekker proberen!

jammer dat ik dan nog een jaar moet wachten... iig erg bedankt voor de reacties!!

bliepbliep

ik vrees dat je gelijk hebt.

maar als het nog niet vol zit zit het nog niet vol... dus dacht ik, gewoon lekker proberen!

jammer dat ik dan nog een jaar moet wachten... iig erg bedankt voor de reacties!!

bliepbliep

Je kunt natuurlijk altijd de HKU bellen en vragen wat er te regelen valt.. ALS er wat te regelen valt.. Het is natuurlijk wel zonde als je een jaar moet wachten, toe wordt gelaten tot de basisopleiding en dan NOG een jaar bezig bent voor je aan de echte opleiding begint!

En vol.. Njah.. De 2 keer dat ik toelatingsexamen heb gedaan (de 2e keer na de basisopleiding) deden er in totaal 400 mensen toelatingsexamen, en werden er 40 toegelaten.. :geslaagd:

off topic..

off topic..

ik woon er net naast die hku,in hilversum dan he...gezellige boel ..;)

Re: Re: Hku

Re: Re: Hku

Origineel geplaatst door Ethereal
Bereid je alleen voor op een school die nooit de award voor beste interne organisatie zal winnen. "Wat? Tentamen vandaag? Ohja, ben zo terug!" Waarop onze leraar druk begint te schrijven, zijn kladje 20 x kopieert en ons dat als tentamen uitdeelde.. Er zat serieus de vraag in "hoe heet je, wat voor weer is het buiten en wat doe je hier?" Hmmm... Njah, dat waren makkelijk behaalde studiepunten :)
Ik kreeg in mijn 2e jaar een brief thuis dat ik nog geen enkele studiepunt had gehaald, terwijl ik helemaal op koers lag voor dat jaar.. "Jah die draaide de computer uit en toen is dat opgestuurd..."

Of studiepunten die je niet krijgt als je er niet eerst 100x om zeurt bij de leraar of ie dat niet alsjeblieft even door wil geven aan de administratie :stupid

Hehe, er sinds de begindagen dus niets verandert. ik kreeg ook extra studiepunten omdat er achter kwam dat als je alle vakken maximaal haalde je niet eens aan het aantal punten kwam op je P te halen hehe..of 3 kwart jaar een vak volgen dat dan opeens gecanceld wordt wegens te weinig inhoud. Het zijn en blijven muzikanten he haha

Back