[Roland] MC-909

Ok, op www.music-city.de staat nu concreet een prijs van 1890 euro bij de "rocket deals". Wordt in december uitgeleverd. Er zullen altijd wel mensen zijn die het veel te duur vinden voor een "groefdoos" maar even heel realistisch bekeken vind ik het persoonlijk een nette beginprijs (ga ervanuit dat ze later nog ietsje zakken).

olafmol,
kijk dit is het soort shit dat ik horen wil...niet dat gelebber over het woordje "groovebox" maar simpele feiten zoals metalen behuizing, etc

goe bezig... ;)

Voor diegene die nog steeds dat Duitse artikel (review) willen lezen:

http://www.amazona.de/content/musictools/hardware/synthesizer/MC909/mc909.htm

Het filmpje van 21 minuten op de site www.mc-909.com is ook erg informatief. (Full live demo AES)
Persoonlijk denk ik dat dit een hele interssante bak is voor Live artiesten. Kun je thuis aan je songs werken, hoef je alleen deze bak onder je arm mee te nemen en je kan lekker jammen on stage met diezelfde kwaliteit, en geloof me, de sound van deze doos zal zeker strak zijn. (heb ik uit betrouwbare bron die een demo heeft bijgewoont)

Grt. Roonan

Kan je die video niet ergens downloaden. Dat rechtstreeks streamen ontneemt elke zin tot het bekijken van de demo. Gaat bij mij verre van soepel.

streambox, nooit van gehoord :(
als iemand 72mb overheeft voor even heheh.. Zelf had ik 100 of 200 mb ergens via tweakers.net op een harddisk van iemand. Was eigenlijk bedoeld om dj-sets op te zetten, maar die cdspelers zijn nooit gekomen... ik zal eens kijken of ik daar nog iets mee kan.

Die MC-909 wird im November 2003 für ca. 2.000 Euro ausgeliefert werden. Man muss kein Prophet sein um hier den Weihnachtsknüller dieses Jahres vorherzusehen.

November 2003???????? zo laat pas

De meeste reacties komen een beetje cliche over, ook mijn reactie is weer vet cliche 8) , namelijk dat het erom gaat wat je ermee doet, als je er niks uit kunt halen kun je dat ook niet in een vette studio punt. Als je eens een beetje van de gebaande paden afwijkt zie je dat er veel vette muziek wordt gemaakt met minimale middelen en spul (vb Swayzak met volledig Reaon, Borneo & Sporenburg volledig in Fruity 3, Ad Visser met een lepel en vork, engazomaardoor),
Ik ben ooit begonnen met de mc303, daarna de mc505 en nu heb/gebruik ik geen van beiden meer :P , maar voor de beginnende muzikant zonder ervaring is het gewoon een nuttig apparaat!

My 2 C's :peukie:

kun je zonder stoppen tussen record en play mode heen en weer switchen?

Ik heb 'm gister eens even aan de tand gevoeld, en dit is duidelijk iets anders als een 505. De MC 505 was ik na ong. 5 maanden echt helemaal zat. Deze 909 echter voelt lekker degelijk aan, heeft een duidelijk veel beter klinkende synthengine, genoeg realtimecontrols, en de display geeft je echt alle informatie die je wil hebben.

Jammer van de cliche patterns die Roland schijnbaar toch niet achterwege kon laten. Ik vind de patterns totaal geen goede indruk geven van het apparaat. Maar goed, daar door heen prikkende vind ik het wel een erg mooi apparaat, vooral voor live situaties. De prijs vind ik wel erg aan de hoge kant, maar dat is over een paar maandjes wel anders.

Als 'hater' van de nieuwe Roland spullen vind ik dit toch wel een erg mooi en functioneel apparaatje.

Ik heb sinds vorige week mijn Yamaha RS7000 afgehaald in de winkel, ik had dus ook de keuze tussen 909 of RS7000. Sinds gisteren stond er op de website de nieuwe OS voor de Yamaha RS7000, en ja hoor, je kan nu switchen tussen rec en play en je krijgt zelfs 12 nieuwe filters in deze nieuwe OS, kijk maar eens bij http://www.rs7000.org/index.php daar staat de update inclusief twee pdf files met de wijzigingen.Wat die 909 betreft, voor live misschien goed maar persoonlijk vind ik dat die nog iets te kort komt voor aan een RS7000 te tippen. Mijn persoonlijke voorkeur heeft altijd naar yamaha gegaan aangezien ik de voices warmer vind klinken dan een Roland. Voor degene die tot aanschaf overgaan tot een 909 denk toch eerst eens goed na.

Ik heb goeg nagedacht en ben heel blij dat ik mijn RS7000 heb weggedaan en nu een MC909 heb besteld. En wat die voices betreft ik vind dat die van de RS7000 nog niet kunnen typen aan die van de MC909. Het klinkt cliché maar smaken verschillen hé. . Maar ik wil je plezier niet vergallen en geniet maar van je RS7000! Uiteindelijk is het toch ook een ferm toestel !

:mexico:

net ff gespeeld met de MC909...wel tof ding hoor..goeie sounds e.d. ... maar ik heb het geloof ik niet zo op de roland MC-range.... groot scherm is handig en die mixer-sliders ook, maar mijn idee is altijd dat als je snel met een bak leert werken je toch niet meer echt op schermen kijkt e.d... mijn gevoel is dat de RS7000 met de nieuwe OS de MC909 de loef afsteekt...maargoed..smaken verschillen gewoon idd....je hebt mc-fans en je hebt yamaha fans..

Olaf

hier een online review van een MC505-adept:

http://www.the-gas-station.com/messages.cfm?type=normal&thread_id=50093&lastdays=10&

conclusie is eigenlijk ook waar ik al beetje voor vreesde na mijn snelle check van de MC909: het is bijna meer een soort computer in een doos dan een echte realtime performance-unit......lijkt me dat Roland yamaha achterna moet gaan en een OS update voor de MC909 moet uitbrengen......jeez...ik snap het niet: wie designen die bakken voor die japanse synth bedrijven? het lijkt wel alsof ze pas nadat ie op de markt is gekomen aan gebruikers-testen gaan doen....

Olaf

Back