Ableton Live 6 nieuws

klachten over de nieuwe versie? uh?
ik vind het enkel spijtig dat de boxed version zoveel poen kost! Dus 450 voor een download met pdf .. pff!
maar deze update biedt toch wel veel ? we kunne hip hoi ons eige racks make (met VSTs!!!) .. EN NOG VEEL MEER!
Eindelijk nog eens een programma waaar ik geld aan wil geven
Versie 6 is ziekelijk vet. De Max!! :D :D

Instrumenten stapelen en een echte sampler!

De box bevat ook de sampler, bij download only krijg je die dus niet...

Ik had mn huiswerk gedaan, maar ik kon die verbetering niet vinden. Er wordt op de een of andere manier niet mee te koop gelopen. Ik vind Ableton een top programma, begrijp me niet verkeerd. Ik vraag me alleen af waarom marketleading sequencers vaak last hebben van zulke beperkte samplers. Zeker gezien de electronische muziekgeneres die door de hoofdmoot van Ableton-gebruikers geproduceerd wordt. Nu vind ik 'stacking' niet de mooiste oplossing die je kunt bedenken, maar goed t is in ieder geval een verbetering.

Origineel geplaatst door Poster
mensen, mensen..
doe eerst es ff wat huiswerk voor je allerlei dingen gaat lopen beweren..

Impulse heeft nu een onbeberkt aantal sample slots d.m.v. de Racks..

Origineel geplaatst door cherevo
Nu vind ik 'stacking' niet de mooiste oplossing die je kunt bedenken,
ik ook niet..
maar geloof me; als je ermee werkt staat dat stacking totaal niet in de weg van je workflow..
Zit zo enorm vernuftig in elkaar..
Live is nu compleet modulair geworden..
Denk aan Reason's Combinator 'meets' Kontakt sampler en dan bedieningsgemak 200%

stacking

stacking

Whoooohaaaa,

Kan ik eindelijk, minder omslachtig, een complete 808/909 kit laden in impulse. :D

Ik heb dit weekend Live (5 inclusief toekomstige 6 update) besteld en ik kan niet wachten! :)

ik ook niet..
maar geloof me; als je ermee werkt staat dat stacking totaal niet in de weg van je workflow..
Zit zo enorm vernuftig in elkaar..
Live is nu compleet modulair geworden..
Denk aan Reason's Combinator 'meets' Kontakt sampler en dan bedieningsgemak 200%

Klinkt goed! :{

ga aub ff niet bijdehand zitten doen met je 44 matches..
44 matches voor een request waar al 5 jaar om gezeurd word zijn er maar 8 per jaar..
verwaarloosbaar dus..
heb je dat zelf uberhaupt wel eens ge-request op dat forum?

het gaat mij erom dat er in deze thread, en vooral door jou,
ongenuanceerd en slecht onderbouwd gepost word..
uit veel van je posts in deze thread valt gewoon direct af te lezen dat je je totaal niet verdiept hebt in wat Live 6 te bieden heeft; maar wel klagen en uber-kritisch zijn? dat gaat gewoon niet samen..

Nee jij bent lekker genuanceerd,,

Ableton is maar een bedrijf hoor, je schiet in de verdediging alsof iemand je moeder beledigd,,, CHILL DUDE

Origineel geplaatst door trash
Ow en ik geniet wel hoor, net zoals met cubase.
Had alleen liever cubase achter me gelaten en compleet overgegaan op ableton.
Ik zie wel wat er in een volgende versie gebeurd.

:dj: :eureka:

daar hoop ik ook heel erg op, dat ik logic, en cubase definitief van mn schijf kan donderen, en lekker op 1 programma kan concentreren. nu schiet ableton 5 net effe tekort om als all in one paket te fungerfen.

Origineel geplaatst door bobaphat
Ableton is maar een bedrijf hoor, je schiet in de verdediging alsof iemand je moeder beledigd,,, CHILL DUDE

een synth is ook maar gewoon een apparaat maar daar kan hier ook tot bovennatuurlijke proporties over gebabbeld worden alsof het familie is ;)

zit echt Ableton niet te verdedigen; voor mijn part brand je het helemaal af..
maar dan wel graag met onderbouwde argumenten en zeker kennis van zaken; dat ontbrak een beetje bij sommigen in deze thread.. schoppen, kankeren, klagen alleen maar om een beetje doelloos te kunnen schoppen, kankeren, klagen..

nu hou ik er over op..

Hebben jullie al eens gespeeld met Cakewalk Project 5? Op een aantal punten is het beter dan Live 5 maar op andere punten is Ableton weer in het voordeel.

Origineel geplaatst door FrankH
Hebben jullie al eens gespeeld met Cakewalk Project 5? Op een aantal punten is het beter dan Live 5 maar op andere punten is Ableton weer in het voordeel.

had er graag eens mee gepingeld, maar helaas alleen voor pc

Origineel geplaatst door FrankH

Over welke punten hebben we het dan? Ik sta altijd open voor nieuwe producten maar dan zoek ik wel duidelijke argumenten......

Zo zitten erge toffe dingen in zeg,, ook dat je samples kan browsen en tegelijk in je sequencer kan horen,, ook top

Maar hoe zit dat dan met die dual core processor?? Betekent dat dan dat je met live 5 geen dual core processor kan gebruiken?? Of bedoelen ze dat ze voor 6 support hebben voor gebruik met windows & mac????

Origineel geplaatst door bobaphat
Betekent dat dan dat je met live 5 geen dual core processor kan gebruiken?? Of bedoelen ze dat ze voor 6 support hebben voor gebruik met windows & mac????
5 maakt geen gebruik van dual core proc.
6 nu wel..
en het scheelt enoooorm..

5 maakt geen gebruik van dual core proc.
6 nu wel..
en het scheelt enoooorm..

Kan alleen maar zeggen.....oe oe oe oe oe gimme!

:P

99 euro's liggen al klaar hierzo! Ook al had ik er nog wat andere features in willen zien!!!

Origineel geplaatst door Acidfever
Over welke punten hebben we het dan? Ik sta altijd open voor nieuwe producten maar dan zoek ik wel duidelijke argumenten......

Het is met Cakewalk Project 5 niet makkelijk (bijna onmogelijk) om externe midi apparaten aan te sturen. In Ableton Live zijn hiervoor meer mogelijkheden.

Voordeel van Project 5 is de integratie van VSTi, Live is op dit punt nog minder stabiel.

Voor pre-production is Project 5 erg geschikt. On stage zou ik Live gebruiken.

En zo zijn er nog enkele punten waar Project 5 en Live elkaar kunnen aanvullen maar niet kunnen vervangen.

Back