Ableton Live 6 nieuws

Nu wel, snap het eigenlijk niet zo, ze komen met 6, terwijl 5 nog eens niet helemaal bug vrij is.
De extra toevoegingen voor een 179 euro, is ook niet bijster veel.
Geen sidechain, geen echte mixbussen, waar iedereen al om vroeg bij versie 4.
Live heeft nu wel eindelijk video...( yea jippie)
Midi is ook nog niet echt je van het.

Even klagen :)

die essential instruments hoef ik niet te hebben, dus dan is t nog maar 99 euro.
dus... ik heb dr wel zin in:D

Ik had stiekem gehoopt op een betere uitwerking van mixer bussen of zo, maar ziet er voor de rest wel leuk uit!

Ik vind de saturator een erg leuk effect, zoiets ben ik nog niet tegengekomen in VST-vorm :)
Ik heb al een maand de Live 5 demo lopen en vind het een zeer leuk programma, maar dan eerder als schetsblok voor op de laptop (want daar draait het perfect op!) of om wat te experimenteren met mix-cd's :)

Ik blijf qua producen en afmixen toch vastgeroest aan Cubase merk ik. De manier van afmixen in Live viel me toch best tegen. Geen bussen, geen hideable channels, ...

Al bij al is Live een erg leuk pakket wat sinds kort mijn aandacht goed heeft weten te pakken en het gaat zeker mijn laptop op, maar om echt te producen verkies ik nog steeds Cubase ;)

Trouwens nog niks los van Cubase SX4 / Nuendo 4 ?
Buiten die fake documenten :D

179 vind ik nogal een deftige prijs. Zoveel inovatie zit er niet in 6, alleen wat onderdelen die verder uitgediept worden. Die instrument collection voegt volgens mij ook niet zoveel toe, althans voor mensen die voor de synthese van geluid gaan.

Bericht door een moderator:
samengevoegd

Mooi mooi mooi

Prettigste pakket ooit, dus elke update is prima.

Kost wat, maar dan ......

Sampler kost 169 btw, lezen, dan zeuren

;)

Ziet er erg interessant uit die nieuwe versie. Vooral de nieuwe sampler trekt mijn interesse.

wat een zeurpieten hier zeg :)

wel wat leuke dingen! die video import zeker ook! samples hoef ik niet...

van mij mag de midi in wel wat beter geimplenteerd worden, m a w, dat elke synth standaard met z,n ins en outs aan ableton hangt en niet dat ik zelf de midi in elke keer moet selecteren, op die manier kan je met live getweak ook maar 1 midi instrument gebruiken en uitsturen/opnemen . werkt behoorlijk irriterent

Wel knap op zich, je hele forum staat vol met schreeuwen om wensen van je huidige klanten, betere midi implementatie, audiobussen etc etc.

En je pakt 2 onbelangrijke features uit en die implementeer je als major version.

Goed bezig zeg! :stupid

Straks kun je live dus nog steeds rewiren naar cubase aangezien de midi ondersteuning nog steeds treurig is.

Ook een mooie: Dualcore cpu support als major version neerzetten. Dat is bij elk product dat ik ken een patch feature.

Nee ik hoop echt dat er meer features worden aangekondigd, want dit zal resulteren in vele ontevreden klanten als ik het ableton forum mag geloven.

Waarom luisteren bedrijven niet meer naar de mensen die zich als klant hebben gemanifesteerd door voor hun producten te betalen?

Origineel geplaatst door FrankH
Ziet er erg interessant uit die nieuwe versie. Vooral de nieuwe sampler trekt mijn interesse.

En die sampler krijg je dus niet voor die 99 euro upgradekosten. Daar moet je nog even 169 euro extra voor neerleggen!

Origineel geplaatst door Acidfever
Waarom luisteren bedrijven niet meer naar de mensen die zich als klant hebben gemanifesteerd door voor hun producten te betalen?

Ik denk dat ze donders goed weten wat de klanten willen maar ze proberen natuurlijk om er zoveel mogelijk uit te halen door mondjesmaat belangrijke features toe te voegen. Je ziet het vaker, zodra een bedrijf een beetje succes heeft gaat de innovatie ineens een stuk langzamer terwijl het omgekeerde zou moeten gebeuren omdat ze meer geld tot hun beschikking hebben.

Eerlijk naar de klant toe is het niet, maar ja als live perfect was wie zou dan nog upgraden?

Dualcore vindt ik wel een goede feature maar om daar nou 6 voor te kopen? Ik zie iig nog geen reden om te upgraden.

Back