Korg Legacy - Wat vind je ervan?

neen stand-alone doen ze het ook niet

applicatie aan klikken en na 10 seconden verdwijnt die weer uit de balk onderaan

Het je versie 1.2 en of hoger? Want anders draait hij niet op intel. Eén van de redenen waarom ik nog een dual processor G5 heb.

hoi, ik heb onlangs de korg ms20 controller gekocht, welke softwareversie koop ik er best bij?

windows 7 btw :)

Ehm ja, maar PC's zijn altijd Intel geweest, dus waren dat ook toen de v1.0 uit kwam. Maar bij de release van Legacy in 2004 bestonden er nog geen Intel Macs, dus de v1.0 voor de Mac is nog PowerPC.

Ik kan het toch moeilijk vatten dat ze daar bij Korg geen (gratis) update voor geven als je hem gekocht hebt toen....

Dan moet ik dus deze soft verkopen en een andere zien te scoren? Waar zijn we mee bezig.....

Ik kan het toch moeilijk vatten dat ze daar bij Korg geen (gratis) update voor geven als je hem gekocht hebt toen....

Dan moet ik dus deze soft verkopen en een andere zien te scoren? Waar zijn we mee bezig.....

Nee, de 1.2 is als ik mij het goed kan herinneren gratis, je had alleen een tijd dat je een usb stick nodig had, syncro blah, en dat was niet gratis.

Yep, en die dongle is inmiddels niet meer nodig, dus wat de huidige status is weet ik ook niet precies. Maar er was zeker een update-pad van v1.0 naar de huidige versie (ik ben zelf ook begonnen met v1.0 en draai nu v1.2.3).

Ik snap ook best dat Korg verwacht dat je naar v1.2 gaat en niet ook nog voor v1.0 en v1.1 updates voor nieuwe computers gaat maken. Daar is geen beginnen aan.

114 usd voor de upgrade.... koopje :(

maar de korg is een blijver want ik vind de controller wel leuk om synthese mee te leren en de sounds zijn wel een aanvulling in mijn setup

114 usd voor de upgrade.... koopje :(

Waar haal je dat vandaan? Is dat niet de upgrade naar de AE2007 (met de Mono/Poly erbij)?

Ik meen dat ik iets van $10 of $15 betaald heb voor v1.1 naar v1.2. 1.0 naar 1.1 was gratis. Ben daarna inderdaad overgestapt naar de AE2007 (voor $99) maar da's wel met een nieuwe VSTi erbij dus.

Klopt etaoin. 15 usd voor gewone upgrade. ik had hem eerst nog niet zien staan.

Mss toch nog even nadenken of ik er de mono/poly dan niet meteen bij neem. Zijn die het waard?

Enige is dat de AE2007 de Wavestation niet heeft. Ik weet niet precies hoe het werkt als je direct van v1.0 naar AE2007 gaat zonder de upgrade op het origineel. Ik gok dat je dan geen Intel-versie van de Wavestation krijgt omdat je daarmee op v1.0 blijft.

Enige is dat de AE2007 de Wavestation niet heeft. Ik weet niet precies hoe het werkt als je direct van v1.0 naar AE2007 gaat zonder de upgrade op het origineel. Ik gok dat je dan geen Intel-versie van de Wavestation krijgt omdat je daarmee op v1.0 blijft.

Bij de upgrade staat het volgende:

You can add the Mono/Poly to your collection by purchasing this upgrade license. (the WAVESTATION will also be upgraded to v1.2)

Waarom hebben ze die geen upgrade gegeven dan?

Tussentijds is ook nog de Legacy Digital Edition uitgekomen (M1+Wavestation) en daarna kwam die Analog Edition 2007 (MS20+Polysix+Mono/Poly). Ze zijn toen qua ontwikkeling op de Wavestation alleen verder gegaan in de Digital Edition (die zit op v1.3.2).

Maar op zich voor $114 inderdaad logisch dat je beide upgrades krijgt die ik gekocht heb ($15+$99)

Back