Korg Legacy - Wat vind je ervan?

hmmm... ik heb geinformeerd bij de dealer, en ik kreeg gewoon dit terug:

Beste Jimi,
Dit is de info die ik kreeg van Voerman, betreffende jouw vraag over de update (Mac Intel)
De Legacy Intel (Universal Binary) update V1.2.1 is een gratis dowload van de KORG site. Echter je moet wel beschikken over de zgn. Legacy RTAS update.

Er zijn 3 RTAS versies beschikbaar:

RTAS-KLC1 (complete Legacy pakket); RTAS-AE (Analog Edition pakket) en RTAS-MS20 (VMS20 pakket). Bij deze RTAS pakketen zit de Synchrosoft Dongle (standaard bij Lagacy Digital Edition) standaard en die heb je nodig. Een particulier kan een van deze drie paketen rechtstreeks bij ons bestellen voor

Euro 39,00 incl. BTW.

Wij leveren dit pakket uitsluitend onder rembours naar particulieren, er komt dan Euro 11,00 verzend- en remboursekosten bij.

Uiteraard kan een dealer van ons dit pakket ook bij ons bestellen, maar voor dezelfde prijs.

Andere optie is dat de gebruiker al een Synchrosoft dongle heeft (bijv. Steinberg, Aturia, Multimedia). In dat geval kan hij die dongle gebruiken, alleen moet hij dan de software downloaden via korgusernet.net/shop. De kosten hiervoor bedragen US$ 15,00.

Attachments

• 01.jpg
    01.jpg
    129,4 KB · Bekeken: 138
Ben ook nog steeds erg tevreden over de beide Legacy (Digital en Analog 1e)

Nu dit voorjaar kan je best kiezen voor een upgrade.
Het wordt nl mogelijk om deze softsynths zonder de USB-dongle te gebruiken.

Meer info hierover op Korguser.net .

Wil je de dongle blijven gebruiken, kan je echter geen toekomstige updates meer
toepassen. Het wordt dus opnieuw een registratie-code zoals bij de allereerste.

By the way, Roland, dank je voor de nieuwe patches. :okdan: Most excellent sounds mate!

Het wordt dus opnieuw een registratie-code zoals bij de allereerste.

Ja, beetje spijtig dat de upgrade/overgang naar dongle destijds een betaalde upgrade was, maar het is niet anders. Ik snap Korg wel. Synchrosoft is overgenomen door Steinberg, en Steinberg zelf is weer eigendom van Yamaha. Dan ligt je licensing dus bij de concurrent...

ik vind de GUI van de Korg Legacy tegenvallen, vooral van de Polysix.
Zo kleintjes. Op een scherm met ietwat hoge resolutie zijn de knopjes, laat staan de opschriften, nauwelijks te herkennen.
Oké oké, je kan wel een apart edit-schermpje openklikken, maar toch, wat is dan het nut van het intieel scherm ?
Slordig.

maar toch, wat is dan het nut van het intieel scherm ?

Virtuele toetsen en de aanblik van een "echte" synth, maar verder inderdaad niet zo boeiend.

Maar in mijn ervaring hebben veel softsynths priegelschermen. Ik vind die van Korg nog wel redelijk in vergelijking met sommige andere... Best riant zelf, als je zoiets vergelijkt:

attachment.php

Attachments

• Schermafbeelding 2010-02-15 om 10.15.23.png
    Schermafbeelding 2010-02-15 om 10.15.23.png
    62 KB · Bekeken: 101
Korg Legacy was de laatste softsynth die ik nog op mijn vorige laptop (met hoge resolutie) heb gedraaid. Daarna gelukkig overgeschakeld naar nieuwe laptop met lagere res.

Nu vind ik die AAS softsynth die je daar toont (een geweldige trouwens) toch leesbaarder dan de Polysix, omwille van kleurgebruik (lichter) en contrast. Maar je hebt een punt.

Een vectorbased interface opnemen in de nieuwe VST standaard lijkt me de enige doeltreffende oplossing.

LCD/TFT-schermen hebben een native resolutie. Daarmee knoeien levert alleen maar een troebel beeld op.

De Korguser.net vind ik zelf ook héél onduidelijk...

Ik heb al de laatste versie geinstalleerd van de software maar ik krijg nog steeds niets aan de praat op mijn nieuwe Mac...

Kan iemand me uitleggen wat ik nog moet doen? Wat moet ik nog kopen? Ik bezit de KLC1 met ms20 controller

Ok ik ben eerst en vooral dom geweest :P

Toen ik besloot om over te stappen naar Mac heb ik al mijn VST's nagekeken of ze op Mac ook draaiden. Op de doos van de Korg stond een Mac logo dus voor mij was het duidelijk...

Ondertussen heb ik geleerd over UB en over het verschil tussen VST's en AU's. Ik heb de laatste versie van de software geinstalleerd van de Korg User Website en deze staat duidelijk als AU in mijn lijst in Live. Maar als ik die sleep naar een nieuwe track komt er één of andere foutmelding dat hij dat niet kan doen. En als VST staan ze er gewoon niet tussen.

Dus Ableton erkent de AU versie maar ik kan er voorlopig niets mee. Ik weet niet of dit opgelost geraakt door die RTAS download?

Dat zal ik vanavond nog even nakijken van thuis uit.

Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen nogal verloren loop in het Komplete-bos.... een luxe probleem maar toch een probleem ;)

dank je wel hyper5nic en electrovolt,
ik ben 18 feb jarig en heb besloten om korg users dan te trakteren op geen gebak maar weer een nieuwe set met SEQuencer patches voor de MS-20. Dus leads en basses. Zelf gebruik ik meestal de Ronin pluggin erbij
om een wat meer junkie xllige sound te krijgen. echt smerig dus:)

je kunt het scherm toch groot krijgen door op edit te klikken

ik vind het zelf een fijne synth oom mee te werken vooral die zwarte synth in de legacy m50 ofzo en pilix ook wel alleen waar ze beiden samen komen dus op dat lichtblauwe scherm dat vink minder fijn ik gebruik ze liever apart dmv een fl layer

neutrale klank vind ikzelf ook bij vanguard bijv hoor je direct dat het vanguard is daar zit zon .. klank aan

dank je wel hyper5nic en electrovolt,
ik ben 18 feb jarig en heb besloten om korg users dan te trakteren op geen gebak maar weer een nieuwe set met SEQuencer patches voor de MS-20. Dus leads en basses. Zelf gebruik ik meestal de Ronin pluggin erbij
om een wat meer junkie xllige sound te krijgen. echt smerig dus:)

Alvast gefeliciteerd dan :D

Back