Korg Legacy - Wat vind je ervan?

Origineel geplaatst door synthmann
dat zou dus zomaar kunnen inhouden dat met versie 1.1.9 de ontwikkeling van Legacy stopt voor diegenen die niet voor een update willen betalen...belachelijke policy van Korg als dat zo is.

Ik heb nog maar weinig developers gezien die Universal Binaries gratis aanbieden. Op zich ook best logisch want dit zat aanvankelijk niet in de licentie en heeft wel degelijk meerwerk van de developer vereist.

Als windows users ook moeten betalen zou ik dat overigens wel vreemd vinden.

Als windows users ook moeten betalen zou ik dat overigens wel vreemd vinden

Die moeten ook inderdaad. Het is een beetje een complex verhaal, want naast de updates naar v1.2, hebben ze ook de RTAS versie toegevoegd en de hele licensiestructuur overgezet naar de Synchrosoft dongle.
Het enige dat je moet betalen is de RTAS update, maar aangezien ze daar de licensie-wijziging ingestopt hebben, is die ook noodzakelijk om de v1.2 update (ook voor stand-alone en VSTi) te doen.

Nouja, je kunt schelden wat je wilt, maar ik gok dat Korg er toch niks aan gaat veranderen. Ze hebben deze koerswijziging al meer dan driekwart jaar geleden aangekondigd. Ik heb maar gewoon die $15 (want waar hebben we het nou helemaal over...) betaald en nu is m'n KLC tenminste ook portable, net als de DE.

Origineel geplaatst door etaoin
Die moeten ook inderdaad. Het is een beetje een complex verhaal, want naast de updates naar v1.2, hebben ze ook de RTAS versie toegevoegd en de hele licensiestructuur overgezet naar de Synchrosoft dongle.
Het enige dat je moet betalen is de RTAS update, maar aangezien ze daar de licensie-wijziging ingestopt hebben, is die ook noodzakelijk om de v1.2 update (ook voor stand-alone en VSTi) te doen.

Nouja, je kunt schelden wat je wilt, maar ik gok dat Korg er toch niks aan gaat verandert. Ze hebben deze koerswijziging al meer dan driekwart jaar geleden aangekondigd. Ik heb maar gewoon die $15 (want waar hebben we het nou helemaal over...) betaald en nu is m'n KLC tenminste ook portable, met als de DE.

Dan vind ik het heel erg meevallen. Legacy collection is namelijk een mooi product wat ook nog op mijn verlanglijstje staat. Hoe alleen die controller niet.....is dat spul nog ergens te koop eigenlijk? (Liefstmeteen in v1.2 dan natuulk)

dat ie in rtas is is wel aardig nieuws.. die vst 2 rtass wrappers werken nooit lekker in protools

Ik heb bij Rockpalace (Keymusic) een keertje op de controller gespeeld bij de Korg Legacy. Het klavier voelt hetzelfde aan als het klavier van de Microkorg. Verder kun je dezelfde geluiden eruit krijgen als de oude MS10 en MS20 bakken en daarbij dan ook nog eens de Korg Polysix en Korg Wavestation. Ik ga hem wellicht nog een keertje aanschaffen.

Phochos:D

Bij Dijkman in Alkmaar wisten ze nog van niets, ze gingen informeren voor mij.

kan het niet zijn dat korg al die ms20 pakketen voor te weinig de deur uit wou hebben door die nieuwe loodwet, en nu als nog de verloren kosten aan het pakket terug willen verdienen ?

Origineel geplaatst door anoniempje
kan het niet zijn dat korg al die ms20 pakketen voor te weinig de deur uit wou hebben door die nieuwe loodwet, en nu als nog de verloren kosten aan het pakket terug willen verdienen ?

Lijkt me onwaarschijnlijk, want die wet geldt alleen voor nieuwe producten, en niet voor producten die voor de invoering ervan al geproduceerd zijn (zoals dus de MS20 controller).

Origineel geplaatst door synthmann
dat zou dus zomaar kunnen inhouden dat met versie 1.1.9 de ontwikkeling van Legacy stopt voor diegenen die niet voor een update willen betalen...belachelijke policy van Korg als dat zo is.

temeer omdat 1.1.9 nogal buggy is en bij meerdere gebruikers tot crashes van de host sequencer leidt. ik heb dit weekend m'n hele pc geformatteerd en nieuwe clean install van windows, sonar en alle plug-ins gedaan en de virtuele MS20 laat de boel vrolijk crashen.

ik heb precies hetzelfde grapje hier.

heb het ook gemeld op het officiele korg forum, kreeg als oplossing dat ik maar legacy 1.1.6 moest installeren, en inderdaad, nu werkt het wel perfect.

wat 1.1.9 meer heeft als 1.1.6 weet ik niet maar ik hoop niet dat het weinig boeiends is, ik ben in elk geval tevreden met 1.1.6

Op Korgforums las ik dit berichtje van iemand van Korg USA onder het kopje: Important news for KLC-1 Windows users.

"Hi:

I'm just back from Japan and got an issued clarified that we did not know earlier.

The 1.2/1.21 releases for Windows are not bug-fixes for the 1.19 or earlier versions. They only are fixing bugs from the 1.20 RTAS release.

So users who currently do not care about RTAS SHOULD NOT/DO NOT need to purchase the dongle nor the code update.

I'm sorry that this was not made clear to us, but users of pre-RTAS code are not being asked to pay for bug fixes. The bug fixes are only to the newer RTAS code.

Is that clear?

If anyone has purchased the code or a dongle assuming they were getting a bug fix PM me and we'll talk.

Sorry again, but I was as unclear as you were until this trip.

Regards,

Jerry"

Ik heb net korguser.net even bekeken, maar daar wordt dat echt niet duidelijk. Mooie boel is dat. Ik hoop dat er nog wel dongleloze updates komen, want echt stabiel is de software niet te noemen. 1.1.6 kan ik trouwens ook nergens meer vinden. Iemand?

Ik heb alleen 1.1.8 en 1.1.9 op een schijfje staan......
Mocht je in die eerste interesse hebben pb me dan.

groet

Tom

Die korg site is inderdaad erg wazig, ik kon via die site nooit bij het registratie gebeuren komen, daar kwam ik alleen automatisch als de korg legacy installatie finished was.

trouwens nu die 1,2 er is, stel dat ik nou een andere pc haal, dan heeft de pc weer een nieuw id nummer in het korg reg windowtje, dus moet ik weer op nieuw die code aanvragen. kan dat nog op de oude manier ? , of krijg je hem dan alleen aan de gang met een dongle ?

Is de legacy collection zonder controller nou nog ergens te koop eigenlijk?

Een maand of 5 misschien wel iets langer terug had ik al de laatste voor die 165 prijs, bij live music.

Ik denk dat hij overal wel uitverkocht is.

Origineel geplaatst door anoniempje
Die korg site is inderdaad erg wazig,

ik had ook problemen met installatie op mn nieuwe pc,ff Voerman (de importeur) gemailed en alles was binnen een halfuur opgelost...prima service...:okdan:

ah dus het is nog wel mogelijk om gewoon zonder dongle nu nog te installeren op een andere pc. dank dione

Back