Hoe gaat japanse muziek?

pinge-lingle-ling-ling, ling-ling-long
pinge-lingle-ling-ling-ling

:halleluja Hay

Origineel geplaatst door Leendert
Ja allemaal noten enzo, veelteveel theorie! Laat eens iets horen! :P

vandaar al die info leedert
doe er je voordeel mee :D

en ondersteunen met udo potten!

Origineel geplaatst door Bass
Wat is dan een Ces of een Fes ?

of een Bis if een Eis ?

Een Ces, is een toon met dezelfde klank als een verlaagde C, kortom de B (toets).
De reden waarom je hem niet B noemt, is dat die letter dan al in de toon ladder is gebruikt; een letter mag maar één keer voorkomen.
Stel je hebt A - Bes - Ces - D - G dan klint dat als A - A# of Bes - B - D - G
Het zou verwarrend zijn om A - Bes - Ces - D - G te noteren als A - Bes - B - D - G, omdat dan twee maal de B gebruikt wordt.

Eigenlijk zijn alleen de halfjes die naast elkaar liggen lastig;
Een verhoogde E kan F zijn, of Eis.
Een verlaagde F kan E zijn, of Fes.
Een verhoogde B kan C zijn, of Bis.
Een verlaagde C kan B zijn, of Ces.

Is eigenlijk alleen belangrijk als je noteert met bladmuziek; de klank is op een toetsen instrument gewoon identiek.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
ik heb mij altijd afgevraagt wat het nut is van mollen... aan alleen kruizen heb je meer dan genoeg (ook qua notering)

Oeps.. :stupid

;)

ik heb mij altijd afgevraagt wat het nut is van mollen... aan alleen kruizen heb je meer dan genoeg (ook qua notering)

Ik ben het er wel mee eens hoor:

Eis met 11 kruizen is veeeel makkelijker dan gewoon F met een mol....... 8o)

gr
Marc

Laatst gewijzigd:
Oke, op gevoel gedaan.. ffe een stukje zodat jullie kunnen hiten.. niks aan mastering beetje aan geluiden en noten.

Omdat alleen in een evenredige stemming Fis gelijk is aan Ges. In een andere stemming hoeft dat niet noodzakelijk zo te zijn. Daarom worden ze ook verschillend genoteerd.

Origineel geplaatst door Leendert
sorry, vergeten..

Argh :erm: Da's wel een beetje vals. Kijk hier eens : http://www.looknohands.com/chordhouse/piano/ en klik in het meest rechtse keuzevak op "Pentatonic Major". De noten die ik heb gespeeld zijn allemaal in F#/Gb dus moet je in het keuzevakje daarnaast weer die toon aanklikken.

Jij begint nu met een C - niks mis mee, maar 't is niet pentatonisch en komt ook niet echt Japans over ;).

How about this.. Samen met een andere producer aan het werk gegaan (hij komt uit Amerika).

Attachments

• tom_-_asian_athletics192.mp3
    970,5 KB · Bekeken: 101
Back