Welke drumcomputer is dit?

nick nova

Resonator
Ik zou dolgraag weten welke drumcomputer(s) zo van die typische elektrohats (moet ik het zo noemen) produceren.
Enorme snijdende, strakke synthetische klankjes, klinkt als "Tsjioew"

Bijgevoegd fragmentje verduidelijkt.

Heeft iemand een site waar ik zo van die samples kan downloaden?

Bedankt

Ik heb een Korg er1 gehad en volgens mij zaten ze daar wel in, en anders zijn ze er vast wel mee te maken

die sounds komen uit oude analoge bakken ..weet niet wat kraftwerk toen allemaal had staan..maar zijn geen drumcomps..dacht ik
dus vandaar uit, in een fairlight en bewerkt ofzo?ik roep maar wat

of anders ..deze is ook leuk die werd gebruikt in janet jackons control album of rythm nation pin me er ff niet op vast..maar daar haal je ook dergelijk soort klanken uit

Akai XR 10

Hmm.. linkje werkt niet bij mij. Maar als het kraftwerk is dan zal het waarschijnlijk wel met een oude synth gemaakt zijn.

Mja, ik dacht misschien ook iets als korte percussieve klankjes uit analoge synths. Maar er hangt zo'n gek digitaal klankje aan, vind je niet? Heh, wat klinkt dat strak.

Dit moet ook wel te fabrieken zijn met een Waldorf Attack, kijk daar eens naar.. of anders idd met een ER1, maar persoonlijk vind ik dat ding zwaar zuigen.

Je bedoeld die blipjes? Da's gewoon een synth.
Kraftwerk gebruikte volgens mij hier een Moog voor maar met elke (virtueel) analoge synth is dit na te bootsen.
Doe ik namelijk ook met mijn Yammie An1X

R.

Back