Ik hoor mijn muis door mijn speakers

bikkel

Everything is on the One
Ik heb een Sek'd Siena nu beter bekend als Marc 8 MIDI, en ik heb steeds als ik mijn muis beweeg een soort trillend geluid over mijn speakers, en ook wel wat ruis.

Het is een interne PCI kaart met 8 in en uitgangen op tulpstekkers.

Tips?

Probeer de kaart eens in een ander PCI slot. Het liefst zo ver mogelijk van je videokaart en processor. Wat je hoort staat ook wel bekend als 'overspraak' of 'inslag'. Het komt nogal eens voor dat fabrikanten bezuinigen op onderdelen om dit te voorkomen, of dat er een slechte kwaliteit is gebruikt.

Ik heb nu al het slot wat het verste weg zit van de rest genomen, om dit soort gezeik te voorkomen. Ik kan hem wel een treetje hoger zetten op zich.

Alles heeft verder netjes zijn eigen IRQ (geen ACPI), dus ze delen geen baantjes.

weet je zeker dat het je muis is en niet je harde schijf? Dat probleem had ik namelijk een keeR: steeds als je ergens klikt gebeurt er iets op je schijf en dat hoorde ik over m'n speakers. oplossing: De geluidskaart zat niet meer goed in het pci slot na vervoer!
succes

Nou ik lijk dus ook wel wat te horen bij hogere processorbelasting. Ik hoor in ieder geval veel van wat er in mijn computer gebeurt.

ben ik ook wel benieuwd naar. bij mijn vorige werk-pc had ik het als ik het scroll-wheel bediende je een zoem over de geluidsoutput hoorde, maar dat was wel maar met een cheapass onboard kaartje maar toch...

Re: Ik hoor mijn muis door mijn speakers

yow,

ik ben hier nieuw, ... ik heb dat probleem ook gehad ( ik hoorde steeds elke beweging van mijn muis en harde schijf).. toen ik nieuwe monitors kocht wast het probleem van de baan, strange...
ik had behringers (truth versie) en nu mackie hr824..

Cute?

Ik heb dit ook gehad in het verleden met m'n muis. Ook m'n harddisk hoorde ik ratelen over m'n speakers. Bij mij lag het toen aan de combinatie van computer + geluidskaart met 19" behuizing (delta1010) die ik in een rack geschroefd had en die weer aan m'n mixer hing. Had toen ook last van een aardelus (veel hum) en op m'n 19" rack stond toen ook wel wat (lek)stroom.

Probleem heb ik nu niet meer aangezien ik een andere mixer, geluidskaart en computer heb.

Hallo Bikkel

probeer eens de audio-inputs van je CD of dvd te muten op de mixer van je geluidskaart...
(en sowieso alle inputs die je meestal niet gebruikt)

Cécil

Origineel geplaatst door Cecil
Hallo Bikkel

probeer eens de audio-inputs van je CD of dvd te muten op de mixer van je geluidskaart...
(en sowieso alle inputs die je meestal niet gebruikt)

Cécil

Ik heb het al afgestreept zeg maar. Ik ben dus gaan kijken uit welk kanaal de meeste noise kwam. Uiteindelijk bleek met alles behalve de 1-2 output van mijn kaart er nog steeds een hoop ruis en herrie te zitten met de schuif wat verder open.

Ik ben toen dus een beetje gaan sjorren met kabels, vooral waar die langs de stroomkabels liepen, en dat hielp al een stuk. Maar die prrrrt prrrrrt prrp prrp geluidjes bleven.

Verder ruisen mijn synths en FX wel, maar (buiten een phaser waar ik al een topic over heb lopen) niks buitensporigs.

Ik zag dat er nieuwe drivers op de site stonden, en al hoor ik ze hier niet over, ik ga het toch ff proberen.

Ik hoor de harde schijf ook trouwens, als ik goed oplet.

...toch ook wel herkenbaar. Hoe zit het met je kennis over gain-structuren? Daar is nog een hoop te winnen, denk ik. Een computer kan doorgaans 'heel hard' t.o.v. andere apparatuur, om te beginnen...

Maar ik gis misschien maar wat, hopelijk kun je er iets mee

Succes

Het is toch minder geworden na wat prutsen, kabeltjes verleggen, dat soort ellende. Wat meer output volume op mijn standaard stereo output van de PC zorgt er voor dat ik op normaal volume niks meer hoor.

heb ik ook gehad.
speakers gebalanceerd aan gesloten en het probleem was van de baan

Origineel geplaatst door mecanoiz
heb ik ook gehad.
speakers gebalanceerd aan gesloten en het probleem was van de baan

Ah dat kan natuurlijk ook nog....ik heb een Spirit Folio SX die ik nu nog met unbalanced jacks gebruik, maar die KRK's kunnen wel balanced aangestuurd worden.

heb je al een ander muis geprobeerd

Origineel geplaatst door bikkel
Ah dat kan natuurlijk ook nog....ik heb een Spirit Folio SX die ik nu nog met unbalanced jacks gebruik, maar die KRK's kunnen wel balanced aangestuurd worden.

Dat zou ik als eerste proberen. Zowiezo dacht ik dat bij gebalanceerde inputs zoiets bestond als Common rejection mode. Alle interferentie die onstaat op de kabel word gecanceld aan gezien deze in fase is op zowel + en - i.t.t. het origenele signaal dat in tegengestelde fase staat. Nu kan ook zijn dat ik dit volkomen mis heb maar ik herinnner me vaag zoiets.
Bij mij was het trouwens een draadloze muis.

Cat%20with%20too%20much%20time.jpg

Ik heb wel zoiets bij mijn laptop. Als hij ingeplugt zit op het stopcontact krijg ik er een lading ruis en computergeluid bij, maar werkt hij gewoon op de accu, nergens last van.

Probeer eens een stopcontact zonder randaarde te gebruiken. Heb dit probleem met m'n laptop gehad (pop & crackle bij muisbediening, scroll-wheel etc.) en toen ik een contact zonder aarde gebruikte was alles in 1 keer weg. Dit gaat sowieso werken voor BananaWorld !

Straffe helm, poes.

Back