Ik hoor mijn muis door mijn speakers

Het kan ook nog zijn dat je een slechte voeding hebt. Bij een hogere cpu load zal je voeding meer stroom moeten leveren. Als ie dat niet goed aan kan kunnen er schommelingen in de spanning ontstaan wat weer kan resultren in ruis en kraak. Een voeding van een goed merk met voldoende vermogen zou dus ook een oplossing kunnen zijn. Als zou ik wel erst alle andere hier aangedragen oplossing proberen.

Toen ik dit had (met goedkoop onboard soundkaartje wel) lag het er gewoon aan dat de mic in openstond (zonder mic eraan). Gemute en het probleem was opgelost.

Bij m'n Amiga A4000T/Toccata/Prelude/concierto heb ik dat ook.
een oude A500 of mss een standaard A1200 geeft minder storingen.

maar ja,
da's amiga.

'k ken de audiocard wel niet die je gebruikt,
maar volgens mij ligt het daar wel aan.

als je bv iets gebruikt via een afscherming dan bekom je betere resultaten volgen mij.

usb-firewire-toslink...

met m'n Creative notebook pcmcia / toslink input geen probs....

Origineel geplaatst door pazkal
Straffe helm, poes.

Maar ik heb wel geen last van muizen in mijn speakers! :geslaagd:

Wat je hoort is je processor, heb je ook met onboard meuk. zie voorbeeld. Dit komt vaak door ongebalanceerde kabels.
Wat ook meespeelt is dat je cpu interfereert met je audio kaart.
Wat je kan proberen is met gebalanceerde kabels te werken van je audio kaart naar je mixer.

Werkt dit niet de kaart er uit gooien en een lose stand alone audio interface kopen met eigen voeding.
Kun je doen.

Attachments

• cpu ratel on board.mp3
    185,6 KB · Bekeken: 110
Ik hoor het nog steeds als ik alles gemute heb. Dus ik ga eerst maar even gebalanceerde kabels naar de speakers kopen. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de computer er te dichtbij staat.

...of de monitor natuurlijk...

een tip: onderzoek e.e.a. fysiek en vooral grondig, voordat je geld gaat uitgeven...

groet!

Ik heb dit ook als ik mijn versterker flink hard zet... heb het destijds vooral verminderd door alle output vanuit de bron (cubase) tot de uitgang van de kaart zo hoog mogelijk (natuurlijk niet clippend) uit te sturen.

Wat me verder opvalt is dat zodra ik mijn processor iets meer te doen geef (bv een mp3tje afspelen met volume van winamp op 0) het geratel ook opeens verdwijnt :confused:
Misschien werkt het voor jou ook? Zou je winamp aan kunnen zetten en een mp3tje kunnen loopen :D

Oh en dat werkt voor mij ook zodra ik cubase laat lopen... dus de noices zitten m'n output niet in de weg gelukkig!

Origineel geplaatst door Almeros
[...]
Wat me verder opvalt is dat zodra ik mijn processor iets meer te doen geef (bv een mp3tje afspelen met volume van winamp op 0) het geratel ook opeens verdwijnt :confused:
Misschien werkt het voor jou ook? Zou je winamp aan kunnen zetten en een mp3tje kunnen loopen :D

Oh en dat werkt voor mij ook zodra ik cubase laat lopen... dus de noices zitten m'n output niet in de weg gelukkig!

Dat heeft volgens mij met de voeding te maken, en niet direct met de CPU. Je CPU maakt geen geluid, maar zodra 'ie wat te doen heeft trekt 'ie meer stroom waardoor je voeding andere 'geluiden' (storing) maakt. Als je zorgt dat de CPU al wat te doen heeft, is de belasting minder veranderlijk waardoor je minder storing krijgt.

Okee ik hoor het zelfs met de mixer uit. Dus de geluidskaart pikt niet zoveel op. Met de plug er uit en speakers aan hoor ik niks meer.

Dus het ligt aan de kabels?

Origineel geplaatst door mikemix
Met een Mac nog nooit last van gehad :eureka:

hehe,

Licht niet aan je voeding ligt aan je cpu en je databus. Maar goed whatever.

Ik zou toch ff checken met gebalanceerde kabels, ook ff nagaan of de uitgangen uberhaupt gebalanceerd uit zijn.
Zo niet, dan heb je toch echt pech en zou ik zoals ik al eerder beschreef, voor een standalone gevoede audio interface gaan.

Idd losse audio-interface.

Dat van die Mac was niet om te zieken, ik heb ook een P4 PC die
ook last heeft van rare bijgeluiden als ik mijn muis beweeg.

Ik heb heel wat Macjes gehad (van 9500 tot G5) en heb dit nooit
met een Mac gehad.

het intel cooler syndroom ,sommige cpu koelers stoorden de cpu ?
dit is al van een paar jaar geleden , muischien is het wel opgelost:)

Okee, de gebalanceerde jacks zijn inmiddels er aan gehangen. Als ik mijn schuif vol open zet (van 25-30 oftewel 1/3 naar 0 respectievelijk vol open) hoor ik het nog steeds, maar veel en veel minder. Verder is het helemaal weg (of niet voor iemand als ik nog te horen) als ik simpelweg het kanaal van de stereo out mute (en dan zitten er nog zes aansluitingen van die kaart op de tafel!).

Het probleem is voor 90% gefixed met een stel kabels van 4 euro per stuk :)

En nu heb ik met gebalanceerde kabels weer precies het zelfde probleem. De mate van overspraak is afhankelijk van hoe ver ik de master schuif open heb staan, en nergens anders van. De linkerspeaker, die niet in de buurt van de computer komt, heeft nergens last van.

Ik heb de mixer, de computer en de speakers aan een stekkerdoos hangen, die ook weer vertakt naar een andere stekkerdoos die ik als centrale switch voor de rest van de apparatuur gebruik.

Gaat het over een draadloze muis? In dat geval zou je kunnen proberen om de usb-dongle van de muis via een verloopkabel aan te sluiten. Je brengt zo een eventuele stoorzender verder van de PC af. Geldt ook voor wireless netwerk usb-dongles.
Testen of wireless het probleem is kan natuurlijk zeer eenvoudig door een oude muis met touwtje te proberen.

Back