Ik hoor mijn muis door mijn speakers

Grappig, ik heb dit alleen als ik m'n koptelefoon op de computer aansluit.

Hey! heb je al eens geprobeerd je aarding los te maken zoals hierboven vernoemd?
zoals hier te zien is: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=114607

Dat middenste palletje dat zit helemaal niet op mijn stekkerblokken?

sjezus, ben je daar nu al 3 jaar mee bezig bikkel :? Gaat het eens fixen :D

Tja het was toch ff weg maar nu is het full force weer terug :?

Gaat het over een draadloze muis? In dat geval zou je kunnen proberen om de usb-dongle van de muis via een verloopkabel aan te sluiten. Je brengt zo een eventuele stoorzender verder van de PC af. Geldt ook voor wireless netwerk usb-dongles.
Testen of wireless het probleem is kan natuurlijk zeer eenvoudig door een oude muis met touwtje te proberen.

Helemaal niks wireless. Ik ben nogal ouderwets, het was een van de eerste USB muizen met een scrollwheel.

Grappig, ik heb dit alleen als ik m'n koptelefoon op de computer aansluit.

Wel koptelefoon niet de speakers over de zelfde output?

Dat middenste palletje dat zit helemaal niet op mijn stekkerblokken?
Dat is raar.. mss heb je duitse schuko's :)
Herken je één van deze criminelen? :p

schuko.jpg

Even rechtzetten. In NL werken we eigenlijk nooit met stekkerblokken met dat palletje in het midden, alleen die aarde die aan de zijkanten zit (Duits dan idd wrschnlk). Het palletje komt in Belgie en Frankrijk wel veel voor.

Ja, Bikkel. Maf he? Snap er niks van! Als ik de koptelefoon op een andere bron aansluit, hoor ik geen rare dingen en de speakers zijn ook prima.

Even rechtzetten. In NL werken we eigenlijk nooit met stekkerblokken met dat palletje in het midden, alleen die aarde die aan de zijkanten zit (Duits dan idd wrschnlk). Het palletje komt in Belgie en Frankrijk wel veel voor.
ahaa... dat verklaard veel, danku voor de opheldering :)

dan is het simpel een beetje tape over de aardingen aan de zijkant... of de aardingsdraad doorknippen :duivels:

OK om te proberen natuurlijk nooit slecht. Zou wat van die schilderstape ook goed zijn?

Veel voorkomend probleem dit. Rare geluiden over de boxen bij computer onderdelen die werkzaam zijn.

2 gevallen die ik mee heb gemaakt:

1x dvd-brander. Met branden hoorde je piepjes. Nieuwe chipset drivers en andere master/slave setting (IDE) boden oplossing

1x een USB-muis. Zodra er met muis bewogen werd, was dit via de boxen te horen als een trrrrrrrrr. oplossing -> muis weer ouderwets terug naar PS/2

Als je een Aparte geluidskaart in je PC stopt moet je eigenlijk ook altijd het Onboard geluid uitschakelen in de BIOS ;) dit kun je ook nog proberen indien je dit nog niet hebt gedaan.

Heb ooit van een soortgelijk probleem gehoord, maar dan wel net andersom. Een meisje die haar speakers door haar muis hoorde...
echt vreemd zo'n dingen.

misschien al eerder geopperd:

minder kaas eten ?

Pseudo gebalanceerde kabels gebruiken? Linkje naar hoe je deze maakt:

http://www.performing-musician.com/pm/feb08/articles/technotes.htm

Ik had namelijk hetzelfde probleem met m'n geluidskaart (M-audio FW 410) tot ik het volgende vernam in de SOS review:

"...I immediately noticed hum and mouse-related background buzzes even with one of the FW410's unbalanced audio outputs plugged into my mixer, but I completely cured the problem by using pseudo-balanced cables between the 410 and the balanced inputs of my mixer, giving me very clean and quiet audio. This isn't a criticism of the 410 per se, but it is an increasingly likely occurrence when patching multiple unbalanced audio and system cables into other studio gear, and something to bear in mind if you've got a complex setup...."

Veel succes in elk geval

Even voor de duidelijkheid:

Ik hoor het zelfs als ik mijn computergeluid compleet gemute heb

Het ligt dus niet aan het signaal wat de geluidskaart overdraagt naar mijn mixer

Heb dit zelfde probleem vroeger ook gehad met mijn oude laptop. Lag bij mij ook aan slechte aarding en slechte componenten in de laptop.

Let wel op als je ervoor zorgt dat er geen aarding meer is op je stopcontact dat je ook niets te vertellen hebt als er wat misloopt en wat doorbrand, ....
Ik heb trouwens wel eens een serieuze schok gehad van mijn laptop door de slechte componenten/opbouw. Met mijn nieuwe laptop geen probleem meer..

Back