geluiden voor Cubase SE 3 / Korg Triton Le

studioganesha

Nieuwkomer
Beste mede-musici,

Ik gebruik Cubase SE 3, en voor de geluiden heb ik de Korg Triton device geselecteerd in Cubase. Ik heb nu ook wel de Korg geluiden, maar de namen / nummers / geluiden komen niet allemaal over een met elkaar. Dus je hoort niet wat er staat aangegeven in Cubase. Ik moet -denk ik- de set van Korg Triton LE hebben, kan dat kloppen? Is er verschil in software en geluiden-volgorde tussen de Korg Triton en de Korg Triton LE?

Een oplossing zou zijn, om de geluiden om de Korg in te stellen (ipv in Cubase), maar dat kost elke keer tijd als ik een liedje wilt terug luisteren.

Wie kan mij helpen?

Beste ,

Ik heb er naar gekeken en ik ben er een beetje uit, denk ik wat het probleem nu is. Ik hoop dat iemand me kan helpen:

1.
Bij mijn Cubase pakket zat niet de juiste device software (onder: MIDI DEVICE MANAGER). De drum geluiden komen wel (redelijk) overeen. Maar de korg geluiden niet. Terwijl ik 3 TRITON LE device kan installeren. Waar vind ik de juiste TRITON LE device? Een soort update van cubase / steinberg?

2.
Ik heb juist het probleem dat ik de geluiden niet kan selecteren in de track in Cubase. Ik heb gehoord dat je de geluiden beter op de Korg zelf kan instellen. Maar dat kost me steeds tijd om het in te stellen bij elk lied dat ik wil naluisteren. Ik wilde juist weten of dat dus op de pc kan, in het bestand.

3.
Ik vond scripts op de site:... http://www.obscure.org/~riveted/patchscripts.html ...Wat zijn de scripts precies op die site? Ik heb ze nu wel op mn pc staan, maar wat kan ik er precies mee?

Alvast heel erg bedankt!

Back