Help Soundforge doet raar

bazziman

Ouwe rot
Soundforge kan niet 48 khz wavs afspelen als mijn geluidskaart (Audiophile 24/96) op 44.1 Khz staat afgesteld en andersom...ik kan me niet herinneren dat ik dit probleem eerder heb gehad...wie kan me helpen aan een oplossing?

Dat lijkt mij idd ook logisch. Misschien dat je geluidskaart in het verleden zelf schakelde
naar een andere instelling en dat dit nu anders ingesteld staat.

Misschien staan de instellingen nu op RATE LOCKED ofzo...

Ah, ik zie het...het is de o1v96 doe de boel lockt...nooit gedacht dat ookal staat je interne sampling rate op 48 dat je dan andere samples niet af kan spelen...had vroeger anders nooit last van 22k files op een 44.1k kaart...

Geen handige workarounds zeker?

Nee, dat is niet echt een oplossing...

hij verandert dan de afspeelsnelheid van de ingeladen sample (dus een 48khz sample klink lager als ik hem op 44.1 afspeel) en daarbij kan ik dan nog steeds niet door mijn samples (met de filebrowser) scrollen en ze beluisteren...

Wat wel helpt is om in de M Audio de rate op 'internal te zetten en niet gelockt aan mijn digitale mengtafel....die geeft dan wel de hele tijd foutmeldingen, maar ik kan wel tenminste luisteren naar mijn eigen geluidjes.

Geef de digitale mixer maar weer de schuld. :(

De meeste budget kaarten zijn intern 48khz geklokt en dan gaat windows via wdm automatisch resamplen als je een andere samplerate dan 48khz. En natuurlijk wel via consumer resample algoritme en niet professionele audio standaard. Creative kaarten bijv doen het zelf met de onboard DSP die erop zit en dat zou dan wel beter moeten zijn dan die windows algoritmes. Maar nog steeds niet op professioneel nivo als high-end hardware.

Maar wat Mostatic zegt klopt wel en zul je gewoon handmatig moeten resamplen of de klok van je mixer goedzetten. Maar de 01v96 vreet ook gewoon 48khz spdif in signaal als hij op een andere klok ingesteld staat hoor. Die kan ook intern resamplen. Alleen is je signaal dan niet in sync en heb je veeeel meer kans op jitter.

Back