Kan iemand mij overtuigen?

als je helemaal slim bent dan blijf je gewoon op een echte piano spelen, en maak je gebruik van de moog pianobar (ofzo).
dit is een moog ding dat de sounds uit de piano omzet in midi!!! en zelfs poly snapt.

en dat van die goedkopere sequencers is gewoon de waarheid. Je hebt hier meer dan genoeg aan zolang ze maar plugins eten.

Maar een dikke kompjoeter is wel nodig voor de plugins..

veel plezier.

Ik zou zeggen; probeer eerst es wat digitale piano's uit en maak een keuze welke het lekkerst 'voelt'. De sound is pas later van belang, want het gilt toch van de modules waar je de sound van je keuze uit kunt halen.
Met een PC sequences maken is OK, maar overtuig jezelf wel ervan of je softwarekeus ook prettig en intuïtief werkt. En let erop hoe het staat met ontvangst en zenden van controldata (kan niet rijk genoeg!)

Komt er dit jaar nog een opvolger van de Yamaha S 90 ES? Of de workstations? Want dan kan ik daar beter misschien op wachten.. of juist niet? :confused:

Een workstation is uiteraard ideaal!!
Heeft die Yamaha massieve toetsen?

Ik heb sinds 2 dagen een Yamaha S 90 ES!! Erg mooi ding, wel nog even wennen aan de interface en menutjes enzo.

Nu heb ik Sonar 5 van een kennis geleend, en mijn yamaha via een Usb kabel op mijn computer aangesloten. Maar ik begrijp maar niet (ook niet met de handleiding) hoe ik geluiden naar mijn sequencing programma krijg en kan recorden en beluisteren enzo. Ik heb al de usb-midi software van de yamaha site gedownload en geinstalleerd. Ook al wat instellingen gedaan in mijn yamaha voor midi in/out usb enzo.

Heeft iemand die hier bekend mee is een kort stappenplan voor mij? :halleluja

Ik heb namenlijk nog geen midi aansluiting op mijn pc. Ik wil het daarom graag proberen om via usb to host midi signalen naar Sonar te sturen en dan daar te bewerken en beluisteren etc. En eventueel als het kan soft synths zoals reason aan te sturen met mijn s90es.

Ik kan op het moment alleen via headphones de geluiden horen omdat ik nog niet de juiste kabels en monitors heb.

He zou leuk zijn als ik via Sonar het geluid van mijn synth uit mijn pc boxen kan horen.

Als iemand mij kan helpen, graag! :halleluja

Voor dit soort dingen moet je denk ik de handleiding van Sonar er bij pakken. Ik ken het programma zelf niet, maar wie weet heb je in het sequencers forum gedeelte meer geluk.

Heel veel plezier met je S90ES, tof ding!!!

Er is nog een optie, die is alleen behoorlijk aan de prijs. Bovendien wordt je piano daarvoor aangepast.
In het kort komt het hier op neer dat er een aanpassing in je piano komt die ervoor zorgt dat je:
a. gewoon akoestisch kunt spelen (zoals je dat nu al doet)
b. akoestisch kunt spelen, maar dan via een koptelefoon
c. via midi andere synthesizers dan wel een computer kunt aansturen, en
d. er nog een aantal klanken bij krijgt zoals; electronische piano etc.

http://www.henkhupkes.nl/dut/silentdut.php

zegt het volgende:

De 'Stille Piano'

Voor degenen die zo min mogelijk geluidoverlast willen veroorzaken voorzien wij de piano of vleugel van een apparaat dat het mogelijk maakt te spelen zonder dat een ander het hoort. U speelt op Uw eigen piano of vleugel en met een hoofdtelefoon op, eventueel midden in de nacht.

Naast de mogelijkheid een opname te maken en terug te laten spelen geeft het apparaat ook een zogenaamd General Midi-signaal. Door koppeling aan Uw computer is het door U gespeelde te bewerken of als bladmuziek uit te printen.

In alle gebruikte en nieuwe piano's en vleugels is inbouw mogelijk. Laat U door Henk Hupkes adviseren.
Inbouw van een superieur silent-systeem kost in een piano vanaf € 2.650,-- en in een vleugel vanaf € 3.300,--.
In een piano uit onze eigen collectie echter slechts vanaf € 1.950,-- en in een vleugel uit onze eigen collectie vanaf € 2.950,--.

Back