Je favoriete baslijn(en)

Origineel geplaatst door ch9527
ik ken wel de techniek om een speaker als mic te gebruiken voor de kick. om meer laag te krijgen. de zogenaamde driver. en dat zou natuurlijk ook gewoon met een bass sound kunnen!
ps. ns10 driver is echt lekker!

leg eens uit hoe dat werkt aub .. hoe sluit ik me ns10 op me mixer aan dan ? gewoon de kabeltjes naar een xlr of jack en gaan ? dank !

Origineel geplaatst door MadR
leg eens uit hoe dat werkt aub .. hoe sluit ik me ns10 op me mixer aan dan ? gewoon de kabeltjes naar een xlr of jack en gaan ? dank !

Enige voorzichtigheid is wel op zijn plaats:

Any speaker will work just be aware of the impedance match.I've known a few engineers fry the input gain on their boards trying this.

Bijna alles van D-Train, bijvoorbeeld You're the one for me.
Of S.O.S. band - Just be good to me :D

Origineel geplaatst door Synthy
Bijna alles van D-Train, bijvoorbeeld You're the one for me.
Of S.O.S. band - Just be good to me :D

zoiezo disco basslijnen rulen .. ook veel oude grassroots .. of pre disco zit heel dik in elkaar qua basslijnen !

één van mijn favoriete baslijnen is die van <EDIT> Rah Band, clouds across the moon <EDIT>l. Ik vermoed een synth ala minimoog of zo, wie weet het ?
Ik heb altijd moeite dit soort lijntjes na te spelen, met die korte nootjes is het moeilijk luisteren, je denkt het te hebben maar je zit er toch net naast...

Laatst gewijzigd:
:) Blijft leuk:

Let the bass kick -Egma

:) EN natuurlijk het baslijntje dat op ongeveer 8 sec. inkomt!!!

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
OK jongens, hier mis ik toch wel een mijlpaal hoor!

Het originele Dr Who theme, met een baslijn geschreven door Ron Grainer en fantastisch gesynth door Delia Derbyshire!

Als je ooit eens een breakbeat avant la lettre wou horen...

ehh ik wil je niet teleurstellen, maar in het hele dr Who theme wordt geen synth gebruiikt, alles is met tape opgenomen ( een heel vroege vorm van sampling :) ) en daarna geknipt ik heb dit uit een docu over de studios van de BBC ik weet helaas niet meer hoe die heet ... ik herinner me dat ik verbaasd was dat er geen synths in voorkwamen, maar die waren er nog niet toen deze tune werd gemaakt..( althans zo herinner ik het me uit de docu )

Origineel geplaatst door man-T
ehh ik wil je niet teleurstellen, maar in het hele dr Who theme wordt geen synth gebruiikt, alles is met tape opgenomen ( een heel vroege vorm van sampling :) ) en daarna geknipt ik heb dit uit een docu over de studios van de BBC ik weet helaas niet meer hoe die heet ... ik herinner me dat ik verbaasd was dat er geen synths in voorkwamen, maar die waren er nog niet toen deze tune werd gemaakt..( althans zo herinner ik het me uit de docu )

Docu heet alchemist workshop volgens my.

Wat een monniken werk dat knippen plakken.

radiophonic workshop

Origineel geplaatst door man-T

Dan ging die docu waarschijnlijk ergens anders over, want dr who theme is wel degelijk met synths gemaakt, nl een Arp Oddysey, een CS-80, een SVC-350 en wat andere zooi, zoals een dikke vette 16sporen tape recorder.

check the making of:
http://www.youtube.com/watch?v=zDxFqw36KQ0

Origineel geplaatst door dsil
Dan ging die docu waarschijnlijk ergens anders over, want dr who theme is wel degelijk met synths gemaakt, nl een Arp Oddysey, een CS-80, een SVC-350 en wat andere zooi, zoals een dikke vette 16sporen tape recorder.

check the making of:
http://www.youtube.com/watch?v=zDxFqw36KQ0

na 1.31 minuut hoor je hem zeggen dat ze een 'brighter version' van de 'original song' wilden, waaruit ik dan begrijp dat er voor deze versie toch ook een versie was zonder synths... wel een erg coole link trouwens dank je wel daarvoor:) en het gaat me trouwens niet om gelijk hebben ofzo, maar mischien is je interesse gewekt om die docu te gaan zoeken en zien, wat je vast erg boeiend zult vinden.. ik geloof inderdaad dat het iets was van the alchemy of alchemist workshop..
groeten, man-T

oh oh niet goed gekeken naar de vorige posts... er staat al een link voor de docu geloof ik :D te geK!

Technotronic - de meeste tracks .. die kabbel vind ik nog steeds ERG vet.

Die pump up the jam is min of meer geleend/geripped (nuja het lijkt er erg op zal wel geinspireerd zijn...gejat is ook weer een sterk woord) van Farley Jack Master Funk - the Acid Life, daar is die met een 303 gemaakt maar zo diep en laag en zwaar dat je denkt dat kan toch geen 303 zijn.

Back