Ensoniq ASR 10

Disco Stu

Stamgast
hee mensen,

ik kan een ASR 10 kopen met 16 mb ram en de scsi uitbreiding voor 450 euro. Is het een beetje goede deal?

oi oi

is het de keyboard of rackversie ?
zal wel de keyboard versie zijn

maar check effe hoeveel outputs ie heeft want die zijn redelijk pittig te vinden

prijs is oke

staat ook nog op mijn verlanglijstje btw

Prima sampler vooral de FX, prijs ja tussen de 400 en 450 euro.
Hij heeft wel Scsi en 16 mb, als er nog een cd-rom.speler bij zit en
wat geluiden zal ik het zeker doen

Doen. Een van de tofste features van de ASR 10 vind ik het resampelen van zijn eigen outputs, oftewel een droge sound effecten geven en met de effects wegsampelen en dan heb je de FX weer vrij. Volgens mij zijn er weinig hedendaagse samplers die dat doen. En de (goede) effecten komen uit de DP4 waar elders op dit forum ook een thread over gaat. Ook nog aardige derde partij FX zoals die van Waveboy. Probeer de outputexpander er bij te scoren, maar die vind je niet goedkoop. De ASR 10 heeft overigens ook een toetsenbord met polyfone aftertouch, ook niet al te standaard uit die tijd. Als je geen toetsen nodig hebt is de ASR X misschien interessant, maar neem dan wel de rode Pro versie, staat wel eens te koop voor weinig, excellente value for money als je het mij vraagt. Let op bij de ASR 10 dat alle segmentjes van het EL display het doen, want die displays zijn duur om te repareren.

er zitten 2 cdr'tje bij met geluiden. Maar ik geloof geen cdspeler. Maar die kan ik vast wel ergens regelen.

oioi

die 400 a 450 euro voor een asr 10 is dat eentje zonder die uitbreidingen. Of is gewoon een asr 10 met die uitbreidingen gewoon zoveel waard?

Ik zit nog wel te twijfelen of ik hem zou kopen.

oioi

Dat is ongeveer de marktprijs dus 400 kaal en 450 met Scsi en 16 mb
geheugen het liefst dan nog met geluiden en een cd.speler.
Je kunt trouwens ook plug-ins in de ASR-10 verwerken van waveboy
ik dacht een vocoder, res filter etc, zelf bezit ik een
Ensoniq TS10 en TS12 en ben opzoek naar de rack versie van de ASR-10.
De TS10 en TS12 kunnen alleen samples lezen maar niet schrijven of
zelf samples maken maar zijn wel in het bezit van die DP4/DP2 FX ,
echt top.

kijk anders nog even rond voor een andere sampler bijv:
Emu Akai of een softsampler, keuze genoeg.
Op dit forum zijn genoeg mensen die je willen helpen met
de juiste sampler voor je.
Waar wil je hem voor gebruiken ?

Laatst gewijzigd:
ben niet echt op zoek naar een sampler. Heb eigenlijk al een soort sampler (mpc 2000xl). Maar wilde gewoon even kijken wat hij allemaal in huis had. Voor dezelfde prijs heb je een uitgebreide s3000xl, maar ik dacht wil dit gewoon even proberen.

Maar aangezien ik student ben wil ik er zeker niet teveel voor betalen. (dus gewoon 400 -450) Maar daar zat ik al op. En als het niks is kan ik het ook bijna weer voor dezelfde prijs verkopen. Dus ik ga het maar even proberen.

oiio

die dp/2 die er in zit is erg oke , en vooral die resample funtie zonder tussen komst van het analoge circuit is top (wat ik dus zwaar kut vond aan de k2000 , maar ja daar zit een digitech geval in .. dus dat mis je eigenlijk ook niet) En het OS is geloof ik met de dp/2 verweven wat volgens horen zeggen tot erg leuke creaties kan lijden (zoals dat res. filterje)

Ik dacht zelfs dat er nog speciale versies van het OS op het net rondzwervde, ontworpen door een stel freaky programmeurs .

Er biedt iemand een ASR10 Rack aan op www.marktplaats.nl onder muziekinstrumenten/soundmodules, met max RAM. Dan heb je zo-wie-zo de outputs en SCSI in een 3U hoge metalen bak die gebouwd is als een tank! Get it! Hij biedt ook een DP4 aan!

Dus de rack versie heeft zowieso die 10 outputs? Dan moet ik misschien gaan kijken voor een rack versie want ik las dat de de 10 outputs uitbreiding voor de keyboard versie niet te vinden was.

Is de rackversie ook goedkoper 2ehands dan de keyboardversie?

oioi

Ja Gamma

Ja Gamma

Dat zeg ik. De rackversie heeft de extra outputs = 8 in totaal, vrij te configureren als stereo pairs of mono outs en SCSI. De EPS 16 rack (12 bitter) heeft wel 10 outputs en een gritty karakter. De ASR X heeft de outputs op een outputboardje, de ASR X Pro heeft geloof ik die outputs ook standaard aan boord. De ASR X vreet ook meer RAM. De ASR 10 Rack is zoals eerder gezegd gebouwd als een tank, en heel diep & zwaar, als je een ondiep rack hebt steekt hij er aan de achterkant uit. Controleer het display goed! Prijs zal ongeveer gelijk liggen, het is maar wat de gek er voor geeft natuurlijk: sommigen willen graag het uitstekende (Fatar) toetsenbord met poly aftertouch, anderen liever de rack in verband met ruimte. Ik heb zelf een toetsenversie (met outputexpander OEX 6 en SCSI) en vind het nogal aangenaam werken met je handen naar beneden in plaats van tegen een verticaal rack...

maar dan leg je hem toch gewoon voor je neer? Of ben ik nu gek? Nouja...als het niks is staat er over enkele weken hier een ASR 10 RACK te koop.

oioi

Re: Ja Gamma

Re: Ja Gamma

Origineel geplaatst door Rambotics2000
De EPS 16 rack (12 bitter) heeft wel 10 outputs en een gritty karakter.

EPS 16 12 bitter? Dacht het niet, waar denk je dat die 16 voor staat? Je bedoelt de EPS zeker, maar daar is geen rackversie van.

Ik heb zelf een EPS16+ keyboard. Topding, geweldige effecten :okdan:

De meeste heb je ook in rack versie EPSM EPS16 M.
De EPS is inderdaad 12 bit en klinkt prima, heeft helaas geen
effect wel de mogelijkheid voor Scsi etc.
De eps 16+ is dus als vermeld 16 bit en klinkt ook prima deze
kan ook Waveboy disks lezen net als de ASR10/R die dan via de effects kunt bekijken en veranderen.

Sounds geen probleem:
http://www.soundcentral.com/

Uhm ja EPS-M je hebt gelijk...

Uhm ja EPS-M je hebt gelijk...

Maar in ieder geval zijn die Ensoniq bakken puike samplers, als je niet zo nodig veel RAM hoeft te hebben, is bijna elk model wel aan te raden, warme sound! Anders voor het werken er mee misschien een optie om hem in zo'n 19 inch karretje te hangen waarvan je de 'voorkant' helemaal horizontaal kunt draaien... als je hem op de grond legt zitten de aansluitingen in de weg... Waveboy resonant filter disk heb ik nog wel ergens voor je geloof ik...

asr leuke sampler maar klote midi timing..maar dat is bekent bij dieamerikaanse..kijk naar emu
wat ik ook niet kool vond..was het tikken in het geluid van de samples bij het editen
of dat als je bv een loop maakte en met de lfo het looppunt triggerde dat je weer constant die tikken hoort

dat is de rede waarom ik hem weggedaan heb...

Back