Laptopsetup / audio inteface

JohnDoe19

Gedeactiveerd account
Helloow all,

Ik heb een vraagje waar ik even niet uit kom :)

eerst het plaatje: http://users.pandora.be/alfons.de.vleeschouwer/Roel/setup.jpg

zo zou het moeten worden.

meer info:

Als hoofdsoftware gebruik ik ableton live.

Voor drum, samplers, effects en general midisounds ->VST's (audio & VST channels in live)
Daarbuiten nog enkele hardware synths (midi channels in live)

Ik zou graag van mijn analoge desk afstappen, te groot en te zwaar :)

Ik dacht dus een audio interface te gebruiken als mixer.

De BCF'en als mix surface gekoppeld aan de volume sliders van de channels in live

De BCR's als control voor high/mid/low/ .... en controle van VST's

via midi aansturing synths en daaruit de audio laten binnen komen in de interface, waar ik nog effecten etc kan toevoegen (audio channels in live)

en dan alles naar een master out van de audio interface en naar de versterker

Op zich lijkt me dit best doenbaar, probleem is: Welke interface is hiervoor bruikbaar. Hij moet een groot aantal inputs hebben en liefst uibreidbaar zijn (adat, doorlussen, ..) + moet ook een beetje betaalbaar zijn :)

Ik hoor graag jullie opinie / mening :)

Indien niet doenbaar, ik weet dat behringer vroeger een soort mixer rack verkocht dat met midi aan te sturen was. Dan mis ik wel de functie om effecten op mijn synthsounds te zetten maar ja. Weet iemand daar een naam / modelnummer van?

Re: Laptopsetup / audio inteface

Origineel geplaatst door DJDM
Op zich lijkt me dit best doenbaar, probleem is: Welke interface is hiervoor bruikbaar. Hij moet een groot aantal inputs hebben en liefst uibreidbaar zijn (adat, doorlussen, ..) + moet ook een beetje betaalbaar zijn :)

Ik zou eens naar MOTU interfaces kijken. Een 828mkII kun je wel voor 600,- 2dehands vinden.

Dus dan zou ek eigenlijk 1 828 moeten kopen en 1 DA/AD converter voor op ADAT (8 channels via aDAT zeker?)

1 AD/DA converteot kost 2de hand iets van een 300€ zeker ?

Back