effecten op vst instruments

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Toch reageren is niets minder dan aangeven dat mensen alleen met zinnige vragen gewaardeerd worden. Wat zinnig is of niet valt over te twisten maar ik sluit me bij deze volledig bij Quif aan.

Origineel geplaatst door fuse
Toch reageren is niets minder dan aangeven dat mensen alleen met zinnige vragen gewaardeerd worden. Wat zinnig is of niet valt over te twisten maar ik sluit me bij deze volledig bij Quif aan.
Tja, ieder zijn mening natuurlijk, maar toch denk ik dat de mentaliteit naar 'nieuwkomers' toe, hier wel wat beter kan.

Ik heb (sinds ik lid ben van synthforum) gemerkt dat er heel wat mensen overspannen reageren op vragen die in mijn ogen normaal zijn.
Op deze manier kan iemand heel bang worden om nog iets te vragen omdat hij/ zij niet goed de "search" functie heeft gebruikt en of de manual niet helemaal snapt.
Er zijn hier personen op het forum die iemand dan gelijk echt grof gaan afzeiken. Ik vind dat echt niet normaal meer.
Misschien moet daar maar eens tegen opgetreden worden.

Waarschijnlijk heb ik volgens dezelfde personen ook geen recht van spreken omdat ik nog niet zolang lid ben en dus ook niet zoveel posts heb......

De kracht van een forum is nog steeds: Vraag en antwoord

En zoals ik al eerder in een reactie zei.... Laat de zogenaamde cubase (e.d. programma's)...Guru's eerst maar eens muziek maken ipv iemand af te zeiken.

Greetings van Defaulty

Sommige mensen vergeten even dat zij ooit zelf ook op dat punt gezeten hebben. Het lijkt ook wel of je eerst een dikke hit moet scoren, voor je recht van spreken hebt.

Het punt is gewoon dat menigeen denkt wel weg te komen met een illegale kopie, en het gemis aan een handleiding dan maar op te vangen door dit af te wentelen op de (betalende) gebruikers.
Synthforum is nog altijd niet een supportforum voor dat soort dingen.
Op Cubase.net kom je daar ook niet mee weg, dus waarom wel op Synthforum?

Wat ik vervelend vind zijn de mensen die opscheppen over de gigantische hoeveelheid dure software die ze hebben liggen, maar aan de andere kant overduidelijk nog in het beginstadium zijn. Je pikt ze er zo uit... hoe sluit ik m'n (casio... om maar wat te noemen) aan op Cubase SX3? Hoe moet ik m'n microfoon erin stoppen dat ik dan echo hoor? etc.
Met name de vrij schijnheilige verontwaardiging als je zo'n topic sluit ('hoe durf je te beweren dat ik illegale software gebruik!') vind ik dan nogal ergerlijk.

En natuurlijk zijn we allen beginners geweest. Maar (om maar voor mezelf te spreken) ik heb tenminste altijd zelf eerst geprobeerd m'n dingen op te lossen en me in te lezen. Ik krijg soms het idee dat bepaalde mensen hier (je pikt ze er zo uit, kwa toontje) alles op een presenteerblaadje willen hebben. En dan zijn dan niet de mensen die zelf eens zullen bijdragen aan het forum. Nog sterker, zelfs een bedankje kan er vaak niet af. Ik zie Synthforum graag als meer dan een 'snackbar' (laat ik nou niet zeggen: bordeel :D) alwaar men snel even komt halen wat men nodig hebt en "zoek het maar uit voor de rest".

Tuurlijk klopt dat niet, en tuurlijk is het niet goed om illigale software te gebruiken, maar in hoeverre is het aan synthforum of gebruikers van synthforum, om daarover te oordelen? Ik snap dat je liever niet antwoord op vragen bij illigale software, maar als je een oplossing geeft, is die oplossing niet voor alleen die persoon, maar mischien ook voor 100 andere mensen die hetzelfde probleem hebben. Wie zegt dat zij ook niet voor de software betaald hebben?

Dan ga je inderdaad krijgen dat vragen meerdere keren gestelt worden, mensen daardoor geirriteert raken en dan maar roepen "gebruik de search nou eens"... maar als een vraag nooit beantwoord is, omdat iedere keer het wel/niet legaal verhaal op komt dagen, zul je dat met een search niet oplossen.

Het punt is, wij als Synthforum bieden een platform voor discussie en onderlinge hulp.
Op het moment dat wij zien dat de onderlinge behulpzaamheid hard achteruit gaat (en de sfeer trouwens ook) omdat een aantal freeloaders onze gastvrijheid misbruikt, dan hebben we het recht om daarop in te grijpen.
Dat is dus ook de reden dat er actief gemodereerd wordt op deze topics. En ook omdat het tegenwoordig stevig in de gaten wordt gehouden als je als website bezig bent met illegale shit. We willen graag nog langere tijd bestaan, en het gerief van een paar freeloaders is ons geen vervelend gedoe waard!

Persoonlijk mag van mij iedereen zelf bepalen wat hij thuis doet met z'n software.
Zolang het forum er maar geen last van heeft. :)

Dat snap ik allemaal wel, maar je bied het toch niet ter download aan.. dan zie ik het probleem niet.. Al gaat deze discussie nu meer over illigale software, dan over het eigenlijke onderwerp; onbeantwoorde vragen. Iemand kan ook bij een bedrijf werken, waar overal keurig voor betaald is, maar nog weinig ervaring hebben en per ongeluk iets over het hoofd zien.

Ik denk dat synthforum niet in zijn voorbestaan bedreigd zal worden door antwoord te geven op een vraag, zonder dat daarvoor uitvoerig op het legaal danwel illigaal gebruik van de software wordt ingegaan.

De drempel ligt nu gewoon erg hoog, je moet wel heel stevig in je schoenen staan om een vraag te mogen stellen ;)
En dat komt de gastvrijheid uiteindelijk ook niet ten goede..

Bij de snackbar wordt je immers ook niet uitvoerig ondervraagd voor je je (inmiddels afgekoelde) patatje mee krijgt ;), dus in je vriendenkring (waar synthforum zich dus blijkbaar mee wil vergelijken) al helemaal niet:)

Nee, natuurlijk wordt Synthforum hierdoor niet direct in z'n voortbestaan bedreigd, maar (ook gezien het aantal reactie en de vaak eerder gevoerde discussie) het tast de sfeer wel degelijk aan.
Het gaat vooral om de manier waarop: op het moment dat iemand duidelijk alleen binnenkomt om je vraagje beantwoord te krijgen, en wel onmiddelijk, dan heeft deze persoon dus niet begrepen waarvoor Synthforum is. Dan had deze persoon beter het nummer van de helpdesk kunnen bellen.

We zijn hier om elkaar te helpen, inderdaad, en om zoiets ook op langere termijn te laten werken is daarvoor is een bepaalde mate van wederkerigheid noodzakelijk. Iedereen naar mate van kennis en kunde, maar zelfs dat is niet noodzakelijk om gewoon gezellig op dit forum te kunnen deelnemen.

Ik vind het altijd bijzonder ontroerend als mensen zich tòch de moeite troosten om andere mensen te helpen. Maar in de praktijk zie je dat mensen die zich opwinden over het gebrek aan hulpvaardigheid vaak vrij vers op het forum zijn. Loop je hier al een paar jaar rond, en zie je wat je voor dit soort vragen in de praktijk aan waardering voor terugkrijgt, en zie je ook wat het helpt als je een paar keer serieus erop ingaat (namelijk, helemaal niets), dan snap ik ook dat vaste gebruikers zich dus gaan ergeren.
En op dat moment hecht ik gewoon meer aan mensen die hier vaker komen en echt bijdragen, dan aan mensen die je 1 keer ziet voor een vraag en daarna nooit meer voor inhoudelijkere berichten. Want zo werkt het helaas gewoon in 90% van de gevallen.

Dus inderdaad, eerder een vriendenclub dan een patatzaak.

Zoek maar eens na naar de posts van vragen van newbies die wél geholpen worden.
Die zijn er best nog wel veel en kunnen zelfs nog leerzaam zijn.

En als je dezelfde vraag al 300 keer voorbij hebt zien komen ga je je afvragen wat er mis is met de zoek funktie.

Wat ik trouwens een rotte mentaliteit vind is dat je eerst software gaat kopieeren en vervolgens nog anderen hiermee lastig gaat vallen. En als ze je niet motten je vervolgens nog gaat klagen. Hoe egocentrisch kun je dan zijn?

Origineel geplaatst door RadioHead

De drempel ligt nu gewoon erg hoog, je moet wel heel stevig in je schoenen staan om een vraag te mogen stellen ;)
En dat komt de gastvrijheid uiteindelijk ook niet ten goede..

Dat gevoel heb ik hier ook.......

Het is toch heel simpel.
- Voel je je geroepen om iemand met een vraag te helpen dan doe je dat.
- Staat de vraag je niet aan dan of vind je het onzin dan ga je lekker naar een ander topic.

Maar wie ben ik...ik ben pas een jaar lid...dus ik mag niets zeggen.:bekdicht: en mijn mening telt dan niet zo zwaar mee.

Greetings van Defaulty

Origineel geplaatst door defaulty
Maar wie ben ik...ik ben pas een jaar lid...dus ik mag niets zeggen.:bekdicht: en mijn mening telt dan niet zo zwaar mee.

Ach jee. Overdrijven is ook een vak hè? ;{

Als je toch wilt overdrijven moet je eens over het FAQ project beginnen wat mods nooit hebben afgemaakt.

Dan had je dit soort vragen wellicht wat sneller kunnen vinden. ;)

Origineel geplaatst door Hanz
op het moment dat iemand duidelijk alleen binnenkomt om je vraagje beantwoord te krijgen, en wel onmiddelijk, dan heeft deze persoon dus niet begrepen waarvoor Synthforum is. Dan had deze persoon beter het nummer van de helpdesk kunnen bellen.

jep

zo heb je ook vaak pissige 'klantjes' in de chat die dwars door de gesprekken heen info gaan eisen en kwaad worden als we het vrolijk over auto's, vrouwen of stappen blijven hebben.

Veel vragen komen mijns inziens voort uit te weinig drive om iets écht zelf uit te vissen.
Persoonlijk heb ik dr moeite mee om meteen iets te vragen vóórdat ik zelf niet eerst de onderste steen boven heb getrokken.

Maar goed.. Ik mag me niet bemoeien met software eigenlijk 8o)

-C-

Origineel geplaatst door fuse
Als je toch wilt overdrijven moet je eens over het FAQ project beginnen wat mods nooit hebben afgemaakt.
En dan kom je er nog achter dat niemand de FAQ leest omdat ze met een thread sneller antwoord krijgen :P.

Origineel geplaatst door RadioHead
Sommige mensen vergeten even dat zij ooit zelf ook op dat punt gezeten hebben.
Natuurlijk. Dat zeker.

Maar, ben je het niet met me eens dat men tegenwoordig bijna bang lijkt te zijn van die knopjes? Gelijk zeggen "help, ik weet niet hoe die plugin of synth werkt!". Toch zitten er knopjes op, die bijten niet, en die gaan ook niet kapot.

Toen ik in 1991 als 13-jarige een Juno-60 kreeg wist ik niks. Het enige wat die meneer in de winkel me liet zien was hoe de arpeggio aan moest. De rest, geen idee. Geen handleiding. Jawel; een gekopieerd stukje van de Juno-106 waar men al helemaal aan 't ingewikkeld doen was. Was nog niet eens hetzelfde apparaat.

Ik dacht dat je als je een schuifje verschoof je automatisch je preset kwijt was, dus als ik wat aan het schuiven was zette ik het weer netjes op de plaats terug. Vergat ik dat, dan dacht ik dat ik de preset niet meer precies zoals 'ie stond terug kreeg. Dat duurde een paar weken voordat ik door had dat 't vast in het geheugen bleef zitten.

Ik ben er pas na een half jaar achter gekomen waarom die twee streepjes op het display (MANUAL) steeds een ander geluid gaven.

Maar, ik was niet bang om aan de schuifjes te komen. Door gewoon per geluid te kijken wat er gebeurde kreeg ik zo al een heel goed beeld van wat alles deed; maar niet in termen als modulatie, filter of watdanook, maar "klinkt het cool?".

Gewoon stug doorgaan. Gewoon stug blijven proberen. De beloning is dan groter als je weet hoe het werkt omdat je in die situatie gezeten hebt en er niet alleen maar over gelezen hebt. Je slaat niet achterover als je je volgende synth haalt omdat die knopjes elke keer weer grotendeels hetzelfde zijn, maar misschien met een ander naampje, een ander labeltje.

Het lijkt ook wel of je eerst een dikke hit moet scoren, voor je recht van spreken hebt.
Helemaal niet. Een hit zegt juist geen jota over je synth-kennis.

Aan mijn kant zeg ik dan:
- het lijkt wel alsof de meeste nieuwkomers geen fouten willen of durven te maken (welke VST heb ik nodig voor genre x)
- of dat ze bang zijn voor de knopjes (waar kan ik presets halen)
- of dat alle mogelijke uitleg niet boeiend is, waarom zou je die tekst doorspitten als je voor 1 vraagje ook al een antwoord kan krijgen dat direct op die situatie van toepassing is?
- of dat men denkt dat voor alles wel een oplossing, plugin, synth of VST is.

Vergelijk het met op school zitten en elke keer, voor elke vraag, alles aan de leraar vragen. Die dan antwoord geeft. Wat leer je dan? Het is zoals zoveel zaken: catch a man a fish and he'll eat for a day; teach him how to fish and he'll eat for the rest of his life. Een van de dingen waar ik je direct gelijk in wil geven is dat dat leraar spelen niet iedereen even goed afgaat :).

Het begint een beetje oeverloos te worden.

Is het wellicht een idee om de verwijzing naar de FAQ's of de zoekfunctie over te laten aan de mods? Dat zijn ervaren forumleden die grotendeels weten of kunnen inschatten of een onderwerp al aan de orde geweest is. In dat geval kunnen ze een venstertje plaatsen, net zoals op de forum-marktplaats, en de betreffende leden (newbie of niet) verwijzen naar de zoekfunctie. Je kunt een newbie (wat een naar woord trouwens) tenslotte ook lang niet altijd verwijten dat hij niet goed op de hoogte is van de zoekfunctie en de mogelijkheden van het forum. Zo standaard message kan iemand op weg helpen en tegelijkertijd een beetje de ongeschreven regels van het forum verduidelijken.

En verder denk ik dat we er goed aan doen om ofwel vriendelijk en behulpzaam te reageren of gewoon NIET te reageren. Het is een beetje zoals in het verkeer. Je komt flink wat ergernissen tegen maar als je iedere hufter vervolgens gaat lopen uitkafferen of de berm in wilt drukken loop je alleen jezelf maar op te fokken. Dan maar gewoon even knipperen met je ogen en verder je aandacht weer op de weg of op jezelf richten. En ik ben het met een eerdere schrijver in dit draadje eens dat de mods er zijn om het forum te bewaken op gebruikersvriendelijheid en niet tegen beter weten in de moraalridders moeten gaan uithangen over het gebruik van illegale software. Dat is ieders eigen verantwoordelijkheid en het standpunt van het forum is nagenoeg duidelijk.

Amen

He ik heb mijn synthesizert aangesloten met zon Midiumkabel, maar nu hoor ik geen geluid?

Wie geeft me binnen 3 sec antworrd, bitte sehr danke schøn.

oei dan ben ik net te laat

misschien is t mosterd na de maaltijd maar je moet die mediumkabel doorlussen naar je plintentrap

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back