Liefdes verdriet..

Ik heb het soms nog wel met mijn (nou ja niet, niet meer mijn) MMT-8.
Mijn allereerste sequencertje waarmee ik de eerste schreden in de MIDI wereld zette. Kocht ik ooit nieuw voor een habbekrats. Ik ben heel lang heel blij geweest met dit apparaat, maar de opkomst van software deden hem uiteindelijk in de vergeethoek belanden.

Ik heb 'em vorig jaar geruild tegen een Siel Orchestra en dat was wat mij betreft een hele goede ruil, maar toch, als ik een MMT-8 zie voel ik toch een soort weemoedige nostalgie.......'t was toch mijn eerste.......

groet

Tom

Origineel geplaatst door Hanz
Goh Hooihuis, wat jammer om dat te lezen van je M3x... ik kan je eigenlijk alleen bovenstaande adviseren!

Ach, het is ook weer niet zo heel ernstig :) Ik ben gewoon iemand die maar weinig spullen verkoopt en soms kost het dan wat moeite als ik het wel doe. Ook omdat ik toen zo'n mazzel heb gehad met die Macbeth en dan voelt het ergens een beetje als verraad om zoiets te verkopen (ik weet, ik zou eens naar een zielenknijper moeten).

By the way, ik zou er nu niet eens meer plek voor hebben :D

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Jaja. ;) En, heb je al een Cwejman besteld om je harem aan te vullen? 8)

:) Ik moet bekennen dat ik daar serieus over heb nagedacht; een S1 lijkt me echt een verschrikkelijk mooie bak.....het verstand heeft echter (vooralsnog) gezegevierd.

Ik heb dat met de 'good old' Novation (Super)Nova... heb twee Nova's gehad, maar elke keer moet ze toch weer het veld ruimen... het is een lekker ding, met veel knopjes, en zeker met het laatste OS kan ze ook lekker schreeuwen als je aan die knopjes draait... maar haar karakter komt toch nét iets te kort...
Maar toch, als ik dan al die Supernova's te koop zie, dan gaat het toch altijd kriebelen...

Origineel geplaatst door sander
Ik bewaar altijd alles, ookal gebruik ik het niet meer.

Origineel geplaatst door D Sinister
Ja doen ik/wij ook er is altijd wel nut voor elk aparaat in de toekomst.
Zo gebruik ik nu onze eerste drumcomputer Yamaha RX7 om samples te triggeren via de pads die er op zitten.

Tja als geld en ruimte geen probleem zouden zijn zou ik ook alles bewaren :)

Verkocht

Verkocht

Wat ik al die jaren heb verkocht,heb ik al gruwelijk veel spijt van!
Wat hebben jullie al die jaren,of al verkocht met dat zelfde gevoel?
Ok,ik begin met mijn lijst(je):
Yamaha CSM-40:300 guldens! verkocht in 1988
Teisco SX-400 :350 guldens.....................1989
Yamaha CS-60 :600 guldens ....................1986
Roland Jupiter 6:750guldens ....................1990
Tsja,dat waren toen DE prijsen,internet was er nog niet,gewoon via een advertentie in de krant
Wel heb er o.a toendertijd iets anders weer voor terug gekocht:
Elka synthex:1999 guldens 1987
Juno 106: 795 guldens 1991
en een nieuwe TR-505 795 gulden :( sometime life sucks!
Vandaar dat ik niets meer verkoop wat ik nog liggen heb,ik hou het gewoon,gegarandeerd dat ik er spijt van krijg.
Wat zijn jullie ervaringen met het verkopen van wat je later nog wel eens van droomt dat je het nog in je bezit had??

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Bericht door een moderator:
En bij deze samengevoegd :)

Good Job ProtoHuman,ik ben nog een dikke Noob hier,maar dat is wat ik bedoel:liefdesverdriet!
Jeetje nog aan toe,dit forum is echt zeer groot,uitgebreid en mega goed!
Mag ook wel eens een keer gezegd worden,vind ik!

De VP-330 ;{ Met rockertwitches. Ik deed er vrijwel niks meer mee en had geld nodig (geen werk) voor een Prophet VS dus verkocht aan een Vangelisfan in Zweden die alle synths van Vangelis spaart dus hij is wel in goede handen. Een maand later krijg ik een baan met een niet al te slecht inkomen....
Ik heb veel verkocht in het verleden maar dit is de enigste bak die ik bij gelegenheid meteen terug zou kopen, wel die met rockertswitches uiteraard :{

tis nog niet zolang uit tussen ons maar af en toe mis ik mijn 808, en dan vooral die bassdrum... maar goed, mijn xbase kan wel ook lekker boomen en de overige sounds haal ik wel uit de 606

en wat ik ontbreek zoek ik op sample 8o)

Re: Liefdes verdriet..

Origineel geplaatst door resonance
Ik ben wel eens benieuwd welke mensen hier nog meer gevoelens hebben voor een oude liefde :P

persoonlijk heb ik best wel wat spullen verkocht en ingeruild, maar 1 instrument heeft toch wel indruk gemaakt en is toch een beetje blijven hangen en dat is de machinedrum.. had een beetje een haat liefdes verhouding met mn md.
uiteindelijk toch maar verkocht.. maar toch mis ik t bakkie regelmatig =(

(offtopic)
ik moet de laatste tijd wel heel erg huilen van de muziek van:
ULRICH SCHNAUSS (Goodbye)
HuHUuuuuuu/snif/snif/Huhuu...huhuhuu/snotter.....
(da's ook een vorm van verdriet)

ik heb heel veel liefdes verdriet.

ik heb mijn tecvhnics kn1500 verkocht en dat vind ik nogal kut.

k zou hem graag weer terug willen.

als julie een technics kkeyboard hebben met floppydrive(maakt nie uit wat voor).

mail me dan

Last edited by a moderator:
Ik mis mijn Machinedrum nog regelmatig en de Waldorf Q Keys.

Ik heb later de Waldorf Q Rack nog eens gekocht, maar ook die inmiddels weer verkocht.
Ik denk dat ik die nu niet meer mis...

Ik zal nog wel eens een Machinedrum aanschaffen in de nabije toekomst, als die wat in prijs gezakt zijn...

:P

Voor de rest eigenlijk nooit spijt gehad van een verkoop. Zelfs niet van mijn 900 old school platen die ik ooit heb verkocht. Heb nu alles digitaal en van het geld dat dat op heeft gebracht (precies op het juiste moment verkocht) heb ik een mooie homestudio op kunnen bouwen.....

dus...

Back