samples overzetten

jeetn

Stamgast
Ik werk sinds kort met een tweede pc enkel en alleen om muziek doeleinden,geen internet.
Hoe kan ik best bv refills van reason,samples,enz overzetten van de internet pc naar de andere?

NAS (duurst, snelst)
externe harddisk (meest gebruikt)
cdtjes branden (goedkoopste, traagst)

:)

Origineel geplaatst door jeetn
zou het ook kunnen gaan met een USB-stick?

Tuurlijk, komt min of meer overeen met de ext. HDD, enkel kleiner :)

Of je haakt beide PCs even aan een router, zet ze in dezelfde workgroup (Windows-toets + Break, Computernaam > Aanpassen - al noem je het FLIPJE, zolang dat maar op beide computers hetzelfde is zit je goed), deel een van de mappen van de internet-pc en controleer de inhoud op virussen; zit je safe, maak dan op je muziek-pc een netwerk-drive aan en laat 'm wijzen naar de gedeelde map op de internet-pc. Ta-daa; al je samples kun je zien en je kunt ze gelijk kopiëren. Klaar? Delen van de map op de internet-pc uitzetten, muziek-pc uit de router pluggen, done :).

Ik werk al een tijd op die manier en heb sinds kort 1 gig sd kaartjes + aan ieder pc een cardreader hangen. Werkt best snel en mijn digitale cam en pda kan ik ook gelijk alles van en naar iedere pc data overgooien.

Ja, vage gezegd, maar je snapt me wel :kroon:

Origineel geplaatst door Yoozer
Of je haakt beide PCs even aan een router, zet ze in dezelfde workgroup (Windows-toets + Break, Computernaam > Aanpassen - al noem je het FLIPJE, zolang dat maar op beide computers hetzelfde is zit je goed), deel een van de mappen van de internet-pc en controleer de inhoud op virussen; zit je safe, maak dan op je muziek-pc een netwerk-drive aan en laat 'm wijzen naar de gedeelde map op de internet-pc. Ta-daa; al je samples kun je zien en je kunt ze gelijk kopiëren. Klaar? Delen van de map op de internet-pc uitzetten, muziek-pc uit de router pluggen, done :).

of je zet een FTP server op, erg simpel te doen via serv-u, bied alle basis dingetjes die je nodig heb..
voordeel is dat je dan login en poort nummers kan instellen, is wat veiliger als mappen delen
daarnaast kun je ook erg handig in je ftp client (smartftp is gratis en erg goed) een lijst maken van dingen die je over wil zetten zodat je er vervolgens bij kan weglopen, al gaat t via t netwerk meestal erg snel.. maar goed tis altijd handig om mappen naar een queue te slepen en vervolgens de boel in 1 keer over te zetten naar waar je t hebben wil :)

Dat weer wel, maar Serv-U is volgens mij niet gratis :erm:. En, als beide PC's toch van jezelf zijn is dit heel snel en praktisch.

Back