MPD 24 VS. padKONTROL

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Ben ( ook ) nog op zoek naar een padcontroler voor het volgende doel;

-Hoofdzakelijk one shots inladen in een sample/edit programma bewerken en zelf loops, riffs, etc... in te drummen.
- Zeker ook bruiksbaar is de mogelijkheid of fx en controler functie over ; loops, synthsounds etc... te kunnen gooien, of om gewoon xtra '' keys '' te hebben om realtime, fx, samples, one shots etc... op te nemen in cubase SX.

- Wil het kunnen gebruiken in combie met diverse sequence programma's, edit programma's, sample programma's...
- Wil er zeker een edit programma bij hebben waarin de controler goed overzichtelijk weer gegeven wordt.

- Het wordt NIET LIVE gebruikt voor optredens of zo...

Het lukt me niet goed om beidde kandidaten tegen elkaar op te zetten, in de zin van; het lukt me niet goed om een overzichtje van beidde te maken met de pro's en contra's ...

Vandaar dat ik jullie expertise vraag.

Wat ik zo vlug een beetje heb gevonden is het volgende pro's en contra's eigelijk een beetje door elkaar;

- De aanslag gevoeligheid van Korg zou een klein beetje minder zijn, dit valt ( wat ik heb begrepen in 8 niveaus te regelen ) Dus dit maakt me niet uit.
- Het jammer genoeg, slechte display van Korg
- Het afzonderlijk regelen van de velocity pads is mogelijk bij korg
- De AKAI is overzichtelijker, rustiger en lijkt wat profesioneler.

Vragen;

- Wat en hoe goed zijn de X en Y pad van Korg te gebruiken ?
- En wie van de 2 heeft de beste mogelijkheid als het om; contoller functies gaat, om uitgebreidde overzichtelijke menu's ... ?

Ik kom er niet echt aan uit...

BVD.

Een vriend van mij heeft een pad control. Akai is duidelijk degelijker, ik heb zelf een mpd16 gekocht. Ik wil namelijk kunnen rossen, en vond de pad control een beetje nichterig aandoen. Dit is echter mijn mening, iemand anders zou geheel wat anders kunnen vinden. Die display van korg is ook niet echt top kwaliteit, maar als je er normaal mee omgaat moet dat ook wel lukken. (niet on the road gebruiken dus)

De xy controller gebruikt mijn kennis amper.. Het is een leuk speeltje, ik heb hem al op mijn midi keyboard zitten. Die XY controller is wel lekker voor trom roffels, maar geen vereiste

Naar ik weet wel.... we koppelen hem hier aan verschillende vst's..... dus nu ff aan batterry

Zo ook kontakt 2//

Ik heb ook het idee dat de akai mpd 24;

- Meer features heeft/ meer mogelijkheden
- wat degelijker is/ professioneler
- wat overzichtelijker ( voor groot gedeelte het duidelijke screen )

Denk dat ik voor akai ga ...

Het volgende zit ik eigelijk nog een beetje mee; Zijn de akai MPD 24 pads echt zo zwaar ?

- Of kan ik de velocity zo instellen dat wanneer ik de pads minimaal aanraak er toch een directe goede responds komt ?
- In hoeverre ga je dat overzichtelijke lcd schermpje echt nodig hebben ?

- zijn er geen betere filmpies dan die stomme NAMM korte introductie van 1 minuut of zo ?
- Hij moet deze maand uitkomen in Nederland ?

Laatst gewijzigd:
Ik heb die MPD 24 bestelt.
De eerste lading komt volgens de winkelier pas eind oktober.:(
U bent dus gewaarschuwt voor een wachtijd van 1+ maand.

De reden dat ik voor Akai ga : Ze hebben meer ervaring in drumpads.

carnivore;

Ik zou willen dat ik dat zo kon zeggen...

Negative plus;

K denk ook dat wanneer ie dus over een dikke maand hier te verkrijgen is, ook een 25-75 euro duurder uit valt dan wat wij hier nu met z'n allen verwachten. In ieder geval in het begin.

Ben het wel voor een heel groot gedeelte met je eens, dat AKAI meer ervaring heeft op het gebied van drumpads/drumdoosies etc... En dat is een berijpelijke reden om voor AKAI te gaan.

Heb verder nog eens zitten nadenken/kijken naar de verscheidene filmpies van de MPD 24 en padKONTROL en die 8 assignable knobs is toch wel heel handig. Alleen AKAI; vind ik weer ietwat teveel en Korg te weinig...

Maar nu zat ik te denken. Je kunt toch van 8 drumpads van de padKONTROL o.a. filter en andere feauters toe wijzen en die andere 8 pads; sounds spelen en met de bovenste 8 pads dus verschillende effecten geven aan je onderste 8 pads ?

Kan ik dit nu zien als een soort '' ietwat beperkte '' assiginable knobs '' vervanging '' ???

Dus samen met de 2 potmeters ( ook toewijsbaar ) + 8 assignable pads = 10 assiginable knobs/pads ...

Als je niet begrijpt wat ik bedoel het filmpje;

http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=KPC1&category_id=8

Wie weet dit ? Dan zou ie verder VOOR MIJ verder nog zo'n beetje als enigste nadeel hebben dat ie geen duidelijk screen heeft. In hoeverre compenseer ik dit met het bijgevoegde edit-programmatje ?

Laatst gewijzigd:
al die bla bla functies boeien me niet zo.
Het gaat er mij om of het een goede feel heeft.
Wit word ook snel vies.

Het enige plus punt voor mij is de XY controller.
Die rolls klinken wel vet.

Laat je weten wat ik er van vind als ik mpd24 binnen heb.

Haha , ik ken dat.
Het maakt je keuze wel makkelijker als je niet kan wachten.

Maar nu zat ik te denken. Je kunt toch van 8 drumpads van de padKONTROL o.a. filter en andere feauters toe wijzen en die andere 8 pads; sounds spelen en met de bovenste 8 pads dus verschillende effecten geven aan je onderste 8 pads ?

Kan ik dit nu zien als een soort '' ietwat beperkte '' assiginable knobs '' vervanging '' ???

Dus samen met de 2 potmeters ( ook toewijsbaar ) + 8 assignable pads = 10 assiginable knobs/pads ...

http://www.korg.com/gear/info.asp?a...1&category_id=8

In hoeverre klopt dit ?

Origineel geplaatst door jaccis

http://www.korg.com/gear/info.asp?a...1&category_id=8

In hoeverre klopt dit ?

zoals ik het begreep wel icm met de xy pad dus je drukt een pad in en vervolgens met je vinger kan je waardes veranderen op de xy area

Back