MPD 24 VS. padKONTROL

Ik zal proberen nog duidelijker te zijn;

Je kunt dus instellen dat 8 pads rose oplichten. Dit zijn dan de controllers
De onderste pads die niet rose oplichten. Zijn notes

Dus nu ga je dus synth spelen met de onderste 8 en je bewerkt je sound met de rose opgelichte 8 bovenste pads door op de rose pads te tikken ?

OF vertegenwoordigd de bovenste rose pads slechts als 1 controller functie die je vervolgens VERDER regelt met 1 van de 2 assignable knobs ?

( Dus bijv. pad 6 ( rose oplichtend ) is een sweep-filter door op erop te klikken gaat ie open en dicht.... )

NU HET ALLER BELANGRIJKSTE;

Kan ik dit ook wanneer mijn pads niet als een synth fungeren, maar als gewoon one shots !

Kan ik dan ook instellen dat de onderste 8 pads dus; base,snare,kick,hi-hat etc... zijn en de bovenste 8 rose oplichtende pads dus als CONTROLLER fungeren. Mijn sound van bijv. de snare, vervormen ?

Origineel geplaatst door jaccis
Ik zal proberen nog duidelijker te zijn;

Je kunt dus instellen dat 8 pads rose oplichten. Dit zijn dan de controllers
De onderste pads die niet rose oplichten. Zijn notes

Dus nu ga je dus synth spelen met de onderste 8 en je bewerkt je sound met de rose opgelichte 8 bovenste pads door op de rose pads te tikken ?

OF vertegenwoordigd de bovenste rose pads slechts als 1 controller functie die je vervolgens VERDER regelt met 1 van de 2 assignable knobs ?

( Dus bijv. pad 6 ( rose oplichtend ) is een sweep-filter door op erop te klikken gaat ie open en dicht.... )

NU HET ALLER BELANGRIJKSTE;

Kan ik dit ook wanneer mijn pads niet als een synth fungeren, maar als gewoon one shots !

Kan ik dan ook instellen dat de onderste 8 pads dus; base,snare,kick,hi-hat etc... zijn en de bovenste 8 rose oplichtende pads dus als CONTROLLER fungeren. Mijn sound van bijv. de snare, vervormen ?
na nog een keer kijken, ja ( OF vertegenwoordigd de bovenste rose pads slechts als 1 controller functie die je vervolgens VERDER regelt met 1 van de 2 assignable knobs ?)

(
Kan ik dan ook instellen dat de onderste 8 pads dus; base,snare,kick,hi-hat etc... zijn en de bovenste 8 rose oplichtende pads dus als CONTROLLER fungeren. Mijn sound van bijv. de snare, vervormen ? ) waarom niet, zal wel een gekut worden met instellen van alle midi data elke keer, maar zie niet inw aarom niet

Om hier maar even je mailtje te beantwoorden Jacco,

Er is geen specifieke knop dacht ik op die padkontrol waar je de 16 pads in 2 groepen van 8 kan scheiden. Je hebt 16 'scenes', oftewel 16 templates zegmaar.
Je kan uiteraard wel die pads gewoon handmatig programmeren, dan wijs je aan 8 pads gewoon een note midi message toe, en aan de andere 8 een midi cc voor filters of wat je ook wilt aansturen.

Maar lét op, ik denk dat je in de war bent met wat je in het triggerfinger filmpje van m-audio ziet. Daar zie je hoe ze met pads bijv. een filter aansturen omdat die pads ook pressure sensitive zijn. De pads van de padkontrol zijn alleen velocity sensitive, en zul je ze dus alleen aan en uit kunnen zetten met de cc die je uitstuurd, ipv het filter daadwerkelijk te kunnen aansturen. Maar misschien heb ik het mis, daarvoor zul je de handleiding ff moeten checken :).

Beste Dunic,

Heb je het filmpje gezien wat ik even wat terug in dit topic heb neergezet ( je komt eerst op Korg site, ) zie; 1.53 m

Laat ik het zo zeggen, ik wil graag meer assignable opties dan die 2 knobs. Dit kan ik heb ik begrepen ( ? ) ook bij de XY pad ( een sweeper of zo instellen ? Iets anders dan flams of rolls in ieder geval ) dus dat zouden al 3 ''assignable '' oties zijn...

Nu die pads nog ( zie filmpje ) in hoeverre kan ik daar verschillende controler values voor kiezen.

Maar volgens mij denk ik dat het meer kan dan dat ie eigelijk kan wat betreft ; toewijzen en CC's :D

Ik wacht ook nog op feedback van Voerman ( Korg importeur ) trouwens ...

Laatst gewijzigd:
PadKontroll is on my way...

PadKontroll is on my way...

De PadKontrol lijkt mij de meest gebruiksvriendelijke en ook mooie. Ik vind de X en Y pad wel een pré, zijn veel leuke dingen mee te doen. Ik heb nog geen "hands on" ervaring met één van beide maar de verschillende filmpjes op internet hebben mij enthousiast gemaakt voor de PadKontrol van Korg. Ik heb een bestelling geplaatst bij Eigenhuijsen muziek in Nijmegen en Woensdag misschien Donderdag heb ik hem in mijn Home-Studio staan (vertelde de verkoper).

Een review volgt. Met plaatjes Astro? "Ja, met Plaatjes"

http://www.youtube.com/watch?v=z_Q-W9WJboM als ik dit filmpje zie begin ik toch te twijfel idd Stijf en Nichterig.

;)

Ik vraag me af of mijn one shots waar ik mee ga werken '' beter '' gaan worden afhankelijk van of ik voor zo'n mpd 24 ga of zo'n Korg ding. Ik vraag me af of ik wanneer ik het een kies, meer of minder progressie krijg in de creativiteit van het maken van beats...

Ik vraag me af of mijn one shots waar ik mee ga werken '' beter '' gaan worden afhankelijk van of ik voor zo'n mpd 24 ga of zo'n Korg ding. Ik vraag me af of ik wanneer ik het een kies, meer of minder progressie krijg in de creativiteit van het maken van beats...

Dat is idd wel waar het om gaat; of het stimulerend werkt en dus creativiteit verhogend. Ik denk dat daarin de beide apparaten elkaar nauwelijks ontlopen. Ik vind die lichtjes overigens wel geinig bij de Korg. Je hebt er geen zak aan....toch is het FUN! De recenties her en der zijn positief. Die MPD ziet er overigens erg gelikt uit. Ik moet wel zeggen dat ik knoppen en schuifjes genoeg heb (ja kan dat?) en dat ik het display op de MPD een beetje onzin vind. Ik werk met een pc en heb een display van 19". Heb ik meer aan de data op de led display van de korg denk ik. Ik geloof wel dat die pads van de Akai niet te kloppen zijn. Akai heeft inmiddels een reputatie op dat gebied. Maar goed, nog niet vast gehad....

Weet iemand iets over het specifieke EDIT-programmatje dat bij de padkontrol hoort ?

Dit vervangt zeg maar het hele lcd/screen gebeuren. Is het een beetje een overzichtelijk editor ? Hoe heet het programmatje ?

Weet iemand iets over het specifieke EDIT-programmatje dat bij de padkontrol hoort ?

Dit vervangt zeg maar het hele lcd/screen gebeuren. Is het een beetje een overzichtelijk editor ? Hoe heet het programmatje ?

Hoi Jaccis,

Ik verwacht elk moment een telefoontje dat mijn Padkontrol binnen is. Als ik meer weet zal ik het je zeggen..

Ik heb een vraagje over drumpads.
Wat bedoelen ze eigenlijk met pressure sensitive ?
De velocity is toch direct gelinked aan de pressure die je er op uitoefent, of niet ?
Met andere woorden hoe harder je er op slaat hoe hoger de druk.
Ik snap er niks van.

De Padkontrol editor is heel erg handig.
Je ziet de padkontrol grafisch, en je kunt dus alle knoppen aanklikken en programmeren.
Daarna kun je de veranderde instellingen naar 1 van de geheugenplaatsen dumpen in je padkontrol.

Origineel geplaatst door Negative Plus
Ik heb een vraagje over drumpads.
Wat bedoelen ze eigenlijk met pressure sensitive ?
De velocity is toch direct gelinked aan de pressure die je er op uitoefent, of niet ?
Met andere woorden hoe harder je er op slaat hoe hoger de druk.
Ik snap er niks van.

Pressure sensitive kun je vergelijken met aftertouch op een keyboard.
Dus na het indrukken van een pad (ingedrukt houden) en dan doordrukken.

Touch sensitive is hoe hard je de pad aanslaat.

Re: PadKontroll is on my way...

Re: PadKontroll is on my way...

Origineel geplaatst door astronaut
De PadKontrol lijkt mij de meest gebruiksvriendelijke en ook mooie. Ik vind de X en Y pad wel een pré, zijn veel leuke dingen mee te doen. Ik heb nog geen "hands on" ervaring met één van beide maar de verschillende filmpjes op internet hebben mij enthousiast gemaakt voor de PadKontrol van Korg. Ik heb een bestelling geplaatst bij Eigenhuijsen muziek in Nijmegen en Woensdag misschien Donderdag heb ik hem in mijn Home-Studio staan (vertelde de verkoper).

Een review volgt. Met plaatjes Astro? "Ja, met Plaatjes"

http://www.youtube.com/watch?v=z_Q-W9WJboM als ik dit filmpje zie begin ik toch te twijfel idd Stijf en Nichterig.

;)

Wat hij daar in dat filmke doet met die xy pad om zo rolls enzo te maken vind ik wel goe gevonden. Kan dat drumpad van Akai dat ook (en de Trigger-finger van M-audio, kan die dat ook)?

nee, dat kunnen die niet. ( hebben deze pad simpel wg niet )

Tenzij jij weet welke cc'het zijn dat kan je zoiets nabootsen in jouw programma's ( software )

Thanks Kenny !

@Astronaut
Ongeduldig?
Ik wacht al 2,5 maand op die akai mpd24.
Misschien moet ik een winterslaap houden :gaap: :z :Z:

Tja, Padkontroll is dus ook pas vanaf 1/2 oktober leverbaar. WTF, ze hadden er nog zogenaamd 2 die de kant van mijn muziekzaak op zouden komen. Gaat lekker zo met die controller, dus even geen reviewtje. Pfff.

heb nu even de m-audio triggerfinger van maat en medeforumgebruik divi te leen (waarvoor dank), maar ondanks dat ik voor de rest helemaal weg ben van dit bakje, valt de 'response' van de padjes, gevoelsmatig bij het slaan, me wat tegen.
ik moet nog is vergelijken met die van akai, maar er staat me iets bij dat deze in een testje -lang geleden- op een MPC veel 'zachter aanvoelde' (ik veronderstel dat de padjes van MPC's en MPD's wel hetzelfde zijn?).
nog iemand tot de conclusie gekomen dat de padjes van de m-audio redelijk 'hard' zijn?

Back