welke kleur lak over meranti hout?

SpaceAgent202

Sinds 2001
nou de titel zegt het al, heb je wat meranti om te schilderen voor wat synthgerelateerde spulletjes,
ga je er nog een tintje op zetten zodat het nog donkerder wordt? ik denk zelf eigenlijk aan blanke lak.

zoja, hele goede lak om te verwerken? het moet in ieder geval krasvast zijn en niet teveel glimmen.

je hebt lak voor boten, die is heel erg sterk. ik kan verdomme niet op het merk komen....

lak

lak

Alle lakken maken het hout donkerder, kies dus voor kleurloos, pu lakken zijn het sterkst, dus geen bootlak gebruiken, ze zijn er in glanzend /halfmat en mat. Het merk maakt niet uit, maar ga wel naar speciaalzaak, gebruik een goede roller of kwast en breng meerdere dunne lagen aan voor het mooiste resultaat.
Schuur het hout voor het aanbrengen goed glad in de richting van de draad van het hout, tussendoor ook schuren en stofvrij maken, gebruik steeds een fijner schuurpapier, bv. p120/180/240, gebruik echter nooit een schuurmachine, deze maakt onherstelbare kringen in je hout.
succes,

De Schilderpolitie:smeris:

Origineel geplaatst door Alex Omega
je hebt lak voor boten, die is heel erg sterk. ik kan verdomme niet op het merk komen....

...jachtlak?
Daar zit een olie in die in het hout trekt en donker maakt. Vindt ik persoonlijk heel mooi. Wordt ook knetterhard.

Roze

Origineel geplaatst door PzHKL
...jachtlak?
Daar zit een olie in die in het hout trekt en donker maakt. Vindt ik persoonlijk heel mooi. Wordt ook knetterhard.

das heel simpel :D dikke vette pot hele hete teer, wordt het hout ook zeker donker van :D kras bestendig is een ander verhaal

verboden!

verboden!

deze lak is waarschijnlijk erg oud? k zou'm niet gebruiken, formaldehyde is zwaar vergif! koop een blikje Buchner of Avis, verkrijgbaar bij de speciaalzaak. Misschien kun je bij de dhz zaak wel een halve liter krijgen.
Als je Glitsa toch gebruikt , doe 't dan buiten en laat het daar tot t droog is.
:r

oei nou de dhzwinkel om de hoek verkocht het 'gewoon'. misschien beterr ruilen voor glitsa parketlak met PU versterking anders? mn hersens zijn me ook wat waard.

Re: verboden!

Re: verboden!

Origineel geplaatst door hisolid
deze lak is waarschijnlijk erg oud? k zou'm niet gebruiken, formaldehyde is zwaar vergif! koop een blikje Buchner of Avis, verkrijgbaar bij de speciaalzaak. Misschien kun je bij de dhz zaak wel een halve liter krijgen.
Als je Glitsa toch gebruikt , doe 't dan buiten en laat het daar tot t droog is.
:r
voor de professionele markt mag het inderdaad niet meer gebruikt worden, voor de dhz markt is het echter nog gewoon verkrijgbaar.. zo vernam ik van Akzo.

Re: welke kleur lak over meranti hout?

Origineel geplaatst door Roel
nou de titel zegt het al, heb je wat meranti om te schilderen voor wat synthgerelateerde spulletjes,
ga je er nog een tintje op zetten zodat het nog donkerder wordt? ik denk zelf eigenlijk aan blanke lak.

zoja, hele goede lak om te verwerken? het moet in ieder geval krasvast zijn en niet teveel glimmen.

Niet lakken maar insmeren met meubel olie...lijnolie of zo iets...

Back