logic vraagje

bobaphat

Ouwe rot
Weet iemand een manier om in de matrix edit,,,, naast de noten een naam te geven??

Ik heb namelijk met drumkits dat ik heel graag naast de toets zou willen hebben welke noten , welke samples zijn.

Is hier een oplossing voor???

Neem als uitgangspunt een "Mapped instrument". Dubbelklik hierop, geef nootnummers een naam. De eerst volgende keer dat je de matrix editor opent zie je de naam op de toets verschijnen.

Thanx brons, ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt. Hoe moet ik dit precies doen??

Stukkie eigen vertaalde handleiding:

__Mapped Instruments__:
Een Mapped Instrument is handig bij drum-programmering.

Nieuw > Mapped Instrument : Maakt een nieuw Mapped Instrument aan in het Environment, het Mapped Instrument Venster wordt direct getoont.

Een Mapped Instrument is gebaseerd op een Standaard Instrument, maar heeft de volgende speciale eigenschappen:
- Namen (Bijvoorbeeld Kick en Snare, van D#0 t/m D#5)
- Mapped/Mapping (De inkomende noten kunnen worden toegekend aan een sound. Meerdere inkomende noten kunnen indien gewenst worden toegekend aan dezelfde sound.)
- Velocity Offset
- Toegekend aan eigen MIDI kanaal
- Kan maximaal 16 Output kabels hebben, om bijvoorbeeld met één Mapped Instrument meerdere geluidsbronnen aan te sturen.

__Mapped Instrument Venster__:
Dit venster is standaard te zien nadat een nieuw Mapped Instrument aangemaakt wordt in het Enironment.
Het is ook te openen door in het Environment te dubbelklikken op het Mapped Instrument.

Elke rij bestaat uit de parameters die bij één noot horen:
- Klavier-toets : Dit is de Input noot. Deze toets is speelbaar (met de muis). Met de muis kunnen meerdere noten worden geselecteerd, via SHIFT + klikken.
- Input naam : Deze naam is te wijzigen in een andere naam van maximaal 12 karakters.
De namen van geselecteerde noten kunnen worden veranderd via 'Initialiseren > Namen als noten' of 'Initialiseren > Namen volgens General MIDI'.
- Output noot : In deze kolom kan de uitgaande noot gekozen worden door deze in te voeren als tekst, of door de zwarte staaf te verslepen naar een andere waarde.
Via 'Initialiseren > Uitgaande noten' worden van de geselecteerde noten, de Output Noten gelijk aan de Input Noten.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, want ik begrijp je vraag niet :stupid en dan ligt aan mij, niet aan jou :o:

Back