baslijn snap - rhythm is a dancer

Devon-Miles

Ouwe rot
weet iemand waar die baslijn uit komt? is dat een dx100 ofzo?
ik vind dat echt een knettervette baslijn en is veel gebruikt in de jaren 90 in house / hiphouse.

Grappig dat iemand met een underground resistance avatar dit vraagt :D

die gasten hadden iig een hoop spullen, o.a een waldorf wave voor de show.
Maar het is idd een fm bak.
En dan de bas gejat van technotronic, pump up the dinges

is toch niet gek dat iemand met een UR avatar dat vraagt? ik ben immers niet alwetend maar ben tussendoor ook opgegroeid met alle house en techno van vroeger tot nu en daarin zijn wonderlijke dingen gemaakt. Snap was zeker vet, alleen dat latere spul niet echt meer.

Klinkt zeker wel als een FM-basje, maar kan ook TX81z Lately Bass zijn.

Ik heb zelf een TX81z, maar een lately bass is het volgens mij niet (nog maar eens een keer luisteren naar die plaat).

het klinkt inderdaad zwaar FM. Je hebt ook zo'n dx100 basje die wat ronder klinkt, ook veel gebruikt in house/techno/dance. Maar die snap bas klinkt echt super rof en zwaar.

Origineel geplaatst door Devon-Miles
het klinkt inderdaad zwaar FM. Je hebt ook zo'n dx100 basje die wat ronder klinkt, ook veel gebruikt in house/techno/dance. Maar die snap bas klinkt echt super rof en zwaar.

Misschien wat hoog er uit en dan distortion er over? Ik kan nu even niet luisteren naar je voorbeeld, maar hier staat de TX81z met demo's:

http://www.synthmania.com/tx81z.htm

Wat jij bedoelt is de Solid Bass, die is lekkerder voor van die stabby detroit chords.

Ik kan me een televisie interview met één van de producers van toendertijd herrinneren; hij had het over een juno 106 als onmisbaar voor hun producties.
Lijkt me een beetje sterk als ik die baslijn hoor; ik zou me vergist kunnen hebben met de juno 60, die kan dit namelijk zeker wel.

gr. Tom

Zou ook een prophet 5 basje kunnen zijn en daar een sample van. Het klinkt zowieso als een sample. Sample bron toonhoogte lijkt hoger te liggen en lager afgespeeld.
Basje zal zowieso gedubbeld zijn, dus het kunnen ook 2 synths zijn

Het is een romple uit de quasimidi raven.

Origineel geplaatst door Catalunya
Nummer dateert van 1992 en die raven uit 1996

Oeps.

Back