Welke synth heeft die rank1 sound?

Wolfx

Nieuwkomer
Heej allemaal,

Ik ben opzoek naar een Synthesizer die de Rank 1 sound heeft.
Ik weet dat dat de jp8080 en de jp8000 is. Maar ja die worden niet meer geleverd in nederland. En een 2e hands geeft niet dat gevoel van een gloednieuwe :(

Dus de grote vraag.... Welke Synthesizer heeft nog meer die sound?
Ik zoek vooral die sound die ze hebben met Rank 1 - Awakening. (plaat versie) Op het moment dat het stil word en de melodie erin knalt.

En misschien dat iemand anders dit ook weet.
Welke Synth gebruik Dance Nation in hun nummer Sunshine?

Greetz,
Wolfx

wil je nou die sound of wil je gewoon een nieuwe synth? ;)

Vergeet niet dat naast die synth er nog een berg processing tegenaan gegooid is waar je u tegen zegt.. Reverb, expanding etc etc....

Ik weet dat dat de jp8080 en de jp8000 is. Maar ja die worden niet meer geleverd in nederland. En een 2e hands geeft niet dat gevoel van een gloednieuwe

Je bankrekening geeft inderdaad een ander gevoel.......

Maar volgens mij kan je met de meeste VA synths tegenwoordig wel dat geluid maken. En zoals Arveyman al zegt, veel effecten. Niet vergeten een enhancer of iets dergelijks te gebruiken (behr edison).

Maar waarom zou je precies zo'n geluid willen hebben. Meestal zoek ik iets wat erop lijkt, maar waar ik wel mijn eigen draai aan kan geven, komt de creativiteit ook ten goede, anders ga ik vaak liedjes namaken.

Re: Welke synth heeft die rank1 sound?

huh???? Leg eens uit??? Ik koop bijna nooit iets nieuws en dat maakt toch helemaal niks uit.

Origineel geplaatst door Wolfx
En een 2e hands geeft niet dat gevoel van een gloednieuwe :(

Dus

Origineel geplaatst door Vespa
Volgens mij gebruiken ze een Virus hoor :)

www.access-music.de

Nee de virus is het niet.

Ik heb zelf de Access Virus C.
Daarmee kan ik zeg maar Cygnus X - Superstring geluid heel goed mee nabootsen.

Maar die Rank 1 - Synth geluid kan je er niet helemaal mee maken...
het is het net niet.

Origineel geplaatst door BananaWorld

Je bankrekening geeft inderdaad een ander gevoel.......

Maar volgens mij kan je met de meeste VA synths tegenwoordig wel dat geluid maken. En zoals Arveyman al zegt, veel effecten. Niet vergeten een enhancer of iets dergelijks te gebruiken (behr edison).

Maar waarom zou je precies zo'n geluid willen hebben. Meestal zoek ik iets wat erop lijkt, maar waar ik wel mijn eigen draai aan kan geven, komt de creativiteit ook ten goede, anders ga ik vaak liedjes namaken.

Persoonlijk vind ik dat geluid gewoon heel erg gaaf. En wil dat geluid gewoon in m'n eigen nummers hebben. Ik wil natuurlijk niet het nummer namaken. Maar dan is dat geluid van string die flink ge-enhanced is nog wel heel erg stoer.

een goede 2e handse deal geeft mij een beter gevoel dan voor veel geld een nieuwe te kopen die hetzelfde kan.. :P

Edit: Je wilt toch niet iets gaan namaken? =(

Origineel geplaatst door olafmol
wil je nou die sound of wil je gewoon een nieuwe synth? ;)

Ik wil een nieuwe synthesizer module gaan kopen die onder andere dus dat string geluid van de JP8080 heeft. (die rank 1 dus ook gebruikt)

Dus als iemand weet welke Synthesizer nog meer zo geluid bijna precies het zelfde kan nabootsen?

Origineel geplaatst door sander
wil je soms een hit gaan scoren :)

haha Nee dat laat ik wel aan de professionals over. ;)

Maar vind het wel stoer om zelf wat vets te maken natuurlijk :)

kijk eens naar een novation supernova II (of misschien een ks4, maar die heb ik nog niet gehoord), waldorf q komt ook wel redelijk in de buurt en de access virus komt ook wel aardig in de richting, hoewel de virus een stuk rauwer klinkt. Maar voor dat nummer awakenings gebruikten ze geloof ik een nord modular, maar ik denk niet echt dat dat wat voor je is, aangezien dat ding modulair is en supermoeilijk te programmeren is.

Origineel geplaatst door BananaWorld

[/B]

???
Ik heb die Soundenhancer van Behringer Edison ...

Ik heb m nu al 1,5 jaar ...
Ik heb m eerlijk gezegd nog NOOOOIT gebruikt ...
Ik weet totaal niet wat er aan is ...

Is er nog iemand die deze heeft en die m effectief gebruikt ??

Greetz Bart !

Het maakt echt niet uit wat voor va je koopt. Zolang je een waldorf, acces , korg of roland koopt, je haalt er echt wel iets van trance geluiden uit. Voor een vergelijking tussen al die va's, gebruik de zoekfunctie.

Ik zie dat ik wel dat mijn commentaar wat raar overkomt. Het maakt natuurlijk WEL uit wat voor va je koopt, ze zijn echter allemaal in staat om trance geluidjes te maken, dat bedoel ik dus:P

Eehhmm, op dit moment staat er een Novation Supernova 1 te koop voor 800 euro bij feedback Rotterdam, en daar haal je vettere superstrings uit dan uit de JP 8000........ (ik heb em ook, en hij heeft echt HELE VETTE sounds) ga em eens checken zou ik zeggen..........(het is wel een occasion)

Vaak heb je bij soort muziek, de vettere trance, geluiden die opgebouwd zijn uit meerdere lagen. Zo heb ik van een producer gehoord, dat veel van de Rank 1 strings opgebouwd zijn uit soms wel drie layers (3 string pads) plus elke layer heeft zijn eigen effecten. En er wordt veel gewerkt met filters. Dus je kunt niet zomaar zeggen het is deze synthesizer preset van dat en dat merk. Je zult er aan moeten werken.

Eric

En over een jaar is dat geluid weer uit en dan zit je met je speciale rank1 synth. ;)

Back