2 Stijlen = 2 namen ??

DraZziC

Ingeburgerd
Ik ben dus begonnen met hardcore producen onder de naam Drazzic, vooral omdat ik gehoord heb dat hardcore producen makkelijker is dan bijv. trance of techno.

Maar nu wil ik ook Trance gaan proberen, maar ik zit te denken om er een andere naam voor te nemen, want het zou zo raar zijn als je bijv. nummers van mij hebt 1 hardcore en de andere Trance is gewoon heel anders.

Maar ik weet het niet, wat zouden jullie doen, of wat doen jullie?

Probleem van 2 namen is, als ik domein zou kopen moet ik er 2 kopen, 2 site's, 2 mp3.com, 2 myownmusic.

Nieuwe naam begin ik met geen bekendheid, etc.

Dus ik weet het niet
OF weet iemand hoe ik dit makkelijk kan oplossen?

Ik vind persoonlijk dat je 1 naam moet houden.

Ik heb altijd veel respect voor mensen die veel totaal verschillende stylen produceren. En als je alles produceert onder 1 naam dan valt al snel op dat je van alle markten thuis bent.

Ik zou voor 2 namen gaan, als ik platen ga halen, zoek ik op label en artiest. En ik verwacht een soortgelijke stijl of een afgeleide (progressie) daarvan. Vaak als 't dan ineens heel andere stijl of muzieksoort is die me niet bevalt, zal ik die de volgende keer ook niet meer zo snel nogeens luisteren. Of het moet zo zijn dat vanaf de eerste release al niet een in 'hokje' te plaatsen valt.

Je zou 't ook raar vinden als bijv Rotterdam terrorcorps ineens ambient of club zou gaan produceren.

Je zou dan een universeel domeinnaam kunnen verzinnen die je voor beiden kan gebruiken.

ik heb ooit onder verschillende namen gewerkt, maar het lekker teruggebracht tot mijn eigen naam. werkt veel prettiger. zeker als je langer bezig bent, want dan gaan je stijlen wat naar elkaar toe trekken en dan heb je na een tijdje moeite om te bepalen onder welke naam je het wilt uitbrengen :)

mocht je toch voor meerdere namen gaan, bedenk dan een leuke "blablabla productions" naam ... neem die als domeinnaam, en doe dan gewoon blablablaproductions.com/artiest1 en blablablaproductions.com/artiest2 als websites.

Ik maak verschillende soorten muziek, en gebruik verschillende projectnamen. ook omdat ik met een aantal projecten met anderen samenwerk. Voorbeelden:

Kratarknathrak - darkambient/Dark-IDM/Gothic Glitch
The Peoples Republic of Europe - Powernoise/Ritmisch industrieel
The Incredible fantastic discorobots - Electro
Halcyon Days - Techno/Acid/EBM-acid
Replicant Slave Labour - EBM/Industrial

Persoonlijk vind ik dat als je projecten fundamenteel (dus ook in imago of esthetiek) afwijken, je verschillende namen moet nemen. ikzelf ben niet gecharmeerd van artiesten die veel verschillende stijlen onder een naam uitbrengen.

Het komt overigens voor dat ik nummers bedoeld voor een project gebruik voor een ander, maar dat vind ik geen probleem.

2 verschillende namen natuurlijk.

Als je trance gaat maken onder een hardcore naam dan is mijn ervaring dat je door de hardcore scene uitgekotst wordt.

Dus heb je sowieso weer een nieuwe naam nodig om hardcore mee te maken.

Dus je hebt er vroeg of laat toch al 2 nodig, kun je beter meteen doen.

Verder wat stickx al zei natuurlijk.

ik heb altijd maar 1 naam gehad, en dat ga ik zou houden... en ik maak ook alles doormekaar, van hardcore tot trance tot drum&bass...
maar als je het bij 1 naam houdt moet je wel zorgen dat die naam past voor alles, zeg maar (zoals gezegd, rotterdam terror corps kan moeilijk ambient gaan maken, maar dat hadden ze dan eerder moeten bedenken)...
en als je platen gaat releasen kun je volgens mij best hardcore op 1 label uitbrengen en trance op een ander, allebei onder dezelfde artist-name.
maar dat zijn mijn gedachten..

idd heeft bikkel wel gelijk over dat risico, maar dan hangt het ervan af hoe je het doet... als je een gevestigde naam in de hardcore bent en je gaat aan de trance loop je dat risico wel degelijk; ben je daarentegen uberhaupt nog niet zo bekend, en je begint zowel hardcore als trance onder 1 naam te maken, dan wordt dat wel geaccepteerd lijkt me, want dan is niet zo'n cultuurschok (zo van "wtf! die lamer gaat ineens trance maken! braak!")

zo, wel weer genoeg mening gesproeid... :P

Volgens mij is dat pas een probleem als je echt gaat optreden met je muziek. Mensen associeren je met een bepaalde muzieksoort en het staat wat vreemd als housy henk opeens aankomt zetten met stevige jungle.

Ik zou voor twee namen gaan, maar dat die dan wel op elkaar lijken.

Back