Is Behringer echt zo slecht???? of niet....

"high-end perfecte piet-precies gedoe" waarachter menig componist of muzikant een heel leven doelloos zitten te wachten op het grote licht.

hmm ik herken een paar SF-ers hierin ja

Mooi dat we hier verder gaan over Behringer en kwaliteit. (kunnen we hier zeiken) :D
Ik kan zeggen dat ik een keer een mixertje heb gekocht jaren terug en die doet het nog steeds al gebruik ik 'm nu niet meer.
Ook een keer een simpel geluidskaartje gekocht van nog geen 3 tientjes en al was het niet meer dan een stukje blik, hij deed wat ie moest doen.
Op een gegeven ogenblik heb ik 'm weggeven dus ik weet niet of ie het nog doet?
Ik heb sinds een paar maanden afscheid genomen van m'n Line 6 audio interface en nu omdat ik veel goede recensies las over Behringer een umc404hd gekocht en ik moet zeggen dat zowel als interface als de bouwkwaliteit maakt ie een hele goede indruk, lekker stevig, zwaar uitgevoerd (metaal) en geen speling in de knoppen of ingangen, prima!

Dan maar over naar wat de laatste tijd vooral de aandacht krijgt: synthesizers.
Ik heb alleen de DM een klein halfuurtje geprobeerd in de shop en kreeg op zich wel een goede indruk.
Misschien net niet helemaal top maar voor die prijs voldoende wat mij betreft.
Bijv het keyboard is geen Fatar maar voldoet wat mij betreft wel
De sliders waren ook wat wiebelig maar op m'n Novation sl mk2 zijn de sliders ook wiebelig en Novation heeft echt een uitstekende naam op het gebied van controllers.
M'n Roland se-02 heeft ook wiebelige knoppen (alleen de schakelknoppen dan) dus ook Roland gaat niet vrijuit terwijl die toch wel een goede naam heeft wat kwaliteit betreft.
Het gekke is dat de JD-XI wel een goede indruk maakt tot nu toe en geen wiebelige knoppen heeft en sinds kort heb ik de TR-8S en ook die voelt goed aan.
Voor de rest wat Behringer betreft heb ik het nog niet in m'n handen gehad maar in de clips over de model D en de Neutron ziet het er goed uit.
Of ze lang meegaan?
Geen idee maar m'n Blofeld heeft ook geen goede naam terwijl die aanvoelt als een tank maar daar zijn het dan weer de encoders die het nog wel 'ns laten afweten en het schermpje.
Het is ook een beetje geluk hebben en ik denk kwa prijs/kwaliteit verhouding dat de synths van Behringer meer dan voldoende zijn.
Maar ik betwijfel of die 808 kloon net zolang meegaat als de oude van Roland maar die kostte als je de prijs van toen afzet tegen nu ook best wat meer.
Of de nieuwe TR-08 van Roland het net zolang gaat doen betwijfel ik ook trouwens.
Als je het bijv afzet tegen Arturia dan doet Uli het niet slecht denk ik.
Het is dan wel geen Virus of een Moog maar dan praat je ook over andere prijzen.

De tijd zal het leren, maar over 12 jaar zullen we vast meer weten of de kwaliteit van Behringer goed / slecht is...én of mijn B. Model D wellicht dan al 9 jaar daarvoor in de vuilnisbak verdwenen is. :D

Ik heb van Behringer alleen een PP400 phono voorversterker en een Model D clone. En die zijn uitstekend (tot nu toe).
En ik heb een (legacy) Behringer PX2000 patchrack gehad, maar die heb ik al na enkele dagen terug aan de winkel geven. Die bleek nl. de sound negatief te beïnvloeden. Toen heb ik voor een ander merk gekozen.
Op zich was ik niet echt geïnteresseerd in een DeepMind 12, maar ik heb er toch 2x op gespeeld. Best wel een redelijke synth (en een goede sound) voor wat ie kost, maar vrij beperkt in z'n mogelijkheden en vrij wiebelige sliders. Keyboard is ok voor die prijs denk ik. Vrij uitgebreide effect sectie. De DM12 geef ik het voordeel van de twijfel.

Ik kreeg vorig jaar een Behringer BCR2000 cadeau die al twee of drie jaar op een binnenplaats stof had staan happen (er lag letterlijk een goede laag stof op) en buiten een afdakje aan de elementen was overgeleverd. Werkte nog perfect, op één drukknopje na functioneerden alle encoders, led kransen en displays geheel naar verwachting. Gebouwd als een tank.

Er zijn echter ook een hoop mensen die geen zin meer hebben om 2 AudioSonic cassetterecordertjes aan elkaar te koppelen om meersporig op te kunnen nemen en slechts een paar honderd euro te besteden hebben. Ik word er soms een beetje moe van dat als ik iemand vraag welke geluidskaart ik het beste kan kopen binnen de 200-euro grens dat mensen elkaar meteen beginnen te overbieden met 'ja, nee, je moet deze hebben (1000 euro). Wat? Voor 1200 euro heb je al een ...., dan kun je dat beter nemen!'

Net als bij threads als 'wat voor synth moet ik kopen' geldt ook hier: wat wil je doen, wat heb je nodig en hoeveel geld heb je er voor over? Ik zou geen enkel merk afschrijven. Als jij een eenvoudig ding nodig hebt en je wilt er niet teveel voor betalen, waarom zou je dan voor een veel duurder alternatief gaan dat misschien voornamelijk dingen beter kan die je helemaal niet nodig hebt?
In vele gevallen ga ik je waarschijnlijk gelijk geven; maar aangezien je audio interfaces als voorbeeld neemt...
Ik heb slechte ervaringen met meerdere USB audio interfaces in Windows. Naar 't schijnt is dat op Mac beter, maar dat is nu even irrelevant. Als iemand een goedkope audio interface voor Windows zoekt vind ik het moeilijk om geen RME aan te raden, wetend dat veel goedkoper spul *mogelijks* goed werkt. ;)

Zo lekkere necrobump van een 11 jaar oude post :D

Inmiddels heb ik een Motu 16A van een kleine 1500 ballen haha.

Ik heb de oude Truth serie monitors en die zijn top als DJ monitors want lekker veel laag en kunnen behoorlijk hard. Had ze eerst als studio monitors toen ik begon, maar dat was zeer matig als ik het vergelijk met m'n Dynaudio's bm6a mk1. Voor dj-en in ieder geval top. Klein mixertje dat ik heb is ruk. Zelfs het oversturen is mwah. Heb ook een amp/multieffect ding (v-amp volgens mij). Klinkt behoorlijk cheap maar ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal. Gebruik hem zelden.

Back