Is Behringer echt zo slecht???? of niet....

Mijn behringer apparatuur:

Mengpaneeltje. Da's even een tijdelijke oplossing wegens mijn geldgebrek toen ik hem aanschafte en plaatsgebrek wat nog steeds zo is. Maar nooit problemen mee gehad en het is ook niet slecht, alleen kan het wat beter.

EX3200: Lekker effect, alleen produceert ook wat ruis be extremere instellingen. Het leuke ervan is dat als je teveel ruis hebt je eigenlijk hem ook te extreem instelt (vooral als je het later terugluisterd). Dus probeer ik het effect hiervan altijd wat te beperken.

Edison EX-1: Dit is echt een heel erg lekker apparaat. Geen ruis en doet wat jij wilt dat hij doet (voor wat hij kan dan).

Nadeel van behringer is dat het allemaal net niet is, maar het is wel lekker goedkoop. Dus als je begint of iets erbij wilt hebben is het al gauw erg aantrekkelijk.

Kwaliteit is 1, duurzaamheid is 2...

Ik heb alleen Behringer ervaring met twee mixers (MX2642 en een UB2442FX), maar ik merk dat de levensduur wat kort is.. Na een jaar of twee-drie krakende potmeters, overspraak, brom etc... Mijn volgende mixer wordt dan ook geen Behringer, dat moge duidelijk zijn :D

R

Opes zoveelste behringer discussie.
Mijn DDX3216 met adat meer dan tevreden in deze categorie onverslaanbaar. V-verb is goed. MiC100 MIC200. Zelfs sommige microfoons voor de prijsklasse goed.
Behringer is dus echt niet altijd slecht. Sterker Behringer was vroeger in de Hifi wereld een topmerk op gebied van versterkers met name buizen versterkers.

Die DDX3216 was toch door een stel nederlanders ontworpen in opdracht van? Dat ze een goedkopere versie van een 01v moesten bouwen die lekker goedkoop en toch goed te gebruiken. En dan plakt Behringer er wel z'n stickertje op en verpatst die dingen.

:D Voor goedkopere (live)mengert vind ik 't wel goed zat. De gratis bijgeleverde ruis maakt voor onze muziekstijl toch niet echt uit.

Eventueel kraken van schuifjes hoor je alleen maar als je ze open en dicht doet, en dat is nog niet echt 't geval (en vaak laten we ze open staan OF snel dicht/open en dan heb je er ook geen/weinig last van).

Lekken van kanalen lijkt me lastiger, maar dat heb ik nog niet gemerkt.

Verder vind ik de MIC200 wel geinig voor dat geld. Met de rest heb ik eigenlijk geen ervaring.

Origineel geplaatst door fuse
Die DDX3216 was toch door een stel nederlanders ontworpen in opdracht van? Dat ze een goedkopere versie van een 01v moesten bouwen die lekker goedkoop en toch goed te gebruiken. En dan plakt Behringer er wel z'n stickertje op en verpatst die dingen.

Misschien wel ontworpen in nederland maar in elkaar gezet in China en een sticker uit Duitsland. Zoals als alles tegen woordig. maakt het wat uit?
De converters die er in zitten gewoon zijn dezelfde als van Alessis.

grappig dat de truths worden genoemd,

Sound on sound heeft er een review van en die is ok (2031a dacht ik)

sjah de mixers... die heb ik ook gehad en nu ik een Aw1600 heb denk ik potverdorie ik heb qua kwaliteit wel een quantum leap gemaakt.....

ik heb zelf een studio amp van behringer als stereo versterker en dat klinkt errug ok

gr Jd

Ik heb mijn 2 mixers jaren lang met plezier gebruikt. Nu is de gene die toch wel vaak live mee is gegaan niet zo goed meer. Maar ja, ik kocht deze al zoveel jaar geleden 2dehands. Vooral die drukkknopjes gaan nu moeilijk doen. Track mutu/solo en effect. Soms moet je er ff een tikje tegen geven om ze aan de praat te krijgen. Verder gaat het allemaal nog goed.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sander
Ik heb mijn 2 mixers jaren lang met plezier gebruikt. Nu is de gene die toch wel vaak live mee is gegaan niet zo goed meer. Maar ja, ik kocht deze al zoveel jaar geleden 2dehands. Vooral die drukkknopjes gaan nu moeilijk doen. Track mutu/solo en effect. Soms moet je er ff een tikje tegen geven om ze aan de praat te krijgen. Verder gaat het allemaal nog goed.

Mischien krijg je die wel makkelijk schoon als je het is openmaakt. Het zijn namelijk gewoon metalen veertjes die over twee pennetjes wordt gedrukt als een bruggetje zegmaar. Valt te proberen?

Mja ik heb niet zoveel problemen met de kwaliteit van de schuiven enzo, maar die irritante brom van de FX die je NIET kunt uitzetten... Naja eigenlijk is de oplossing zo HARD mogelijk input, en zo laag mogelijk output.. :D

Voor wat je ervoor betaald is het zeker niet slecht, vooral die mengerts niet, ik heb zelf een eurodesk gehad, zaten iets van 1000 knoppies op ofzo, en dat voor 4500 gulden nieuw, nee geen euroos, dat kan je zelf niet eens bouwen voor dat geld, maarja ook niet gek opkijken dat ie een beetje ruist, dat je de EQ nooit echt lekker ingesteld krijgt, en dat de pots na een tijdje gaan kraken, daarvoor had ik een D+R en die was echt wel beter, op de ruis na dan.
Heb ook een compressor gehad geen idee meer hoe die heette, was wel ok volgens mij en een ultraflex dacht ik, igg een laag en hoog enhancer, dat laag enhencen stelde weinig voor, bereikte hetzelfde effect ook met een EQ, dat hoog was wel weer aardig, deed het vooral leuk op hihats.

"de mega overdreven vette behringer threath"

"de mega overdreven vette behringer threath"

Hallo lieve forummers hier bij deze wou ik een behringer treath opstarten omdat ze noagal veel spullen op de markt hebben waar veel waardeloze onzin over verteld wordt.Dus hier kan je alles kwijt.Ik persoonlijk heb sinds gisteren een behringer sticker meegenomen uit de winkel en ik ben er redelijk tevreden over tot nu toe.Hij kraakt niet geeft niets van ruis en blijft echt kleven zoals ik dit van een behringer verwacht.Ik kan natuurlijk nog niets zeggen over de duurzaamheid wand ik heb hem pas van vandaag.Wat zijn jullie ervaringen met behringer.

en alvast een gelukkig niewjaar en happy kerstmos.

:dj:

voor dat geld is het een prima sticker...maar er zijn zat betere stickers verkrijgbaar...zo herinner ik me een Lexicon sticker die zelfs na jaren intensief gebruik nog plakte en bovendien minder verkleurde dan die van Behringer...ik vond de glans-coating op de Lexicon sticker er ook stukken aantrekkelijker uitzien...tel daarbij op dat die driehoekige Behringer sticker heel slecht in een stickerverzamelalbum past...dus gaat mijn voorkeur uit naar de rechthoekige Lexicon sticker...

Origineel geplaatst door dione
voor dat geld is het een prima sticker...maar er zijn zat betere stickers verkrijgbaar...zo herinner ik me een Lexicon sticker die zelfs na jaren intensief gebruik nog plakte en bovendien minder verkleurde dan die van Behringer...ik vond de glans-coating op de Lexicon sticker er ook stukken aantrekkelijker uitzien...tel daarbij op dat die driehoekige Behringer sticker heel slecht in een stickerverzamelalbum past...dus gaat mijn voorkeur uit naar de rechthoekige Lexicon sticker...

:D LOL:D

Als je die sticker er weer af trekt krijg je wel degelijk een ruizig geluid te horen. :W

Back