Is Behringer echt zo slecht???? of niet....

Zelf ben ik erg tevreden over mijn Behringer-spulletjes. Bovendien was ik van de week beroepsmatig in de 3FM studio en zag daar ook diverse spullen van Behringer. Dus........

De mixers van Behringer en dan voornamelijk de EQ vindt ik volstrekt onwerkbaar. Je blijft maar bezig met draaien aan die knoppen, het is me nog nooit gelukt om even snel een instelling te vinden. In tegenstelling tot een tafel van Soundtracs, Soundcraft, etc. waar het altijd wel in één keer lukt. Met de meeste powered mixers van Dynacord lukt het ook aardig om snel de gewenste klank te maken, zo af en toe sta ik voor een band achter de knoppen van een Lem mixer en dan is het ook erg moeilijk om het gewenste resultaat te krijgen.

Doorslaggevend is natuurlijk de zwakste schakel in de keten, een goedkope mic op een niet bijzondere voorversterker is niet de ideale basis om je EQ mee te voeden, dan moet de EQ wel van hele goede huizen komen wil er nog wat leuks uitkomen.

Echt slecht wil ik het de spullen van Behringer niet noemen, het is alleen niet altijd een verstandige investering. Dit merk is ingericht op kwantiteit boven kwaliteit, om weer even op de mixers terug te komen kun je beter iets kopen van hogere (geluids) kwaliteit maar met iets minder (kanalen) kwantiteit dan omgekeerd en daar zit precies het marktsegment van dit merk.

Bovenal is het belangrijk dat je plezier hebt in muziek maken ongeacht de gebruikte technieken.

Een verkoper kwam ooit met de volgende opmerking..

"Behringer.. Voor dat geld koop je niks beters!"

En daar sluit ik me helemaal bij aan.. Als je geen geld hebt voor enorme high-end apparatuur is Behringer een perfect merk! Logisch, een effectenbak van 100euro klinkt gewoon niet zo goed als een effectenbak van 1500 euro.. Maar heb je die 1400 euro daar ook voor over? En hoor je die 1400 euro ook als geluidsverschil? Ik absoluut niet! En daar komt bij.. Werd de V-verb niet vergeleken met de betere Lexicons, en kwamen niet veel recensenten tot de conclusie dat de V-verb even goed, dan niet beter klonk? Behringer heerscht naar mijn mening helemaal de pan uit, ben heel erg tevreden over de dingen die ik van ze heb en ik zal er ongetwijfeld nog Behringer-gear bij krijgen! Niks mis mee! :okdan:

Origineel geplaatst door Exzit
De DDX is een echt goed product ik snap de kwalificatie waardeloos dus niet.
Waarom vind je het waardeloos een beetje motivatie lijkt me wel op zijn plaatst.
Gezien de gemiddeld zeer positieve ervaringen van Forum gebruikers met de DDX3216.

wat de ddx betreft: de koude en harsh pre-amps, de A/D D/A conversie, 't geluid van de faders bij delicate automation, het probleem dat ie soms op z'n beginsscherm blijft staan bij opstarten, de crappyness van de effectensectie aan boord, de file exchange compatibility en een aantal menuutjes die niet echt logisch werken.. begrijp me niet verkeerd, ik kan me goed voorstellen dat mensen 'm qua interface en algemeen nut best de hemel in prijzen, maar ik ben blij dat ie uiteindelijk kapot is gegaan (na een half jaar!) en wat beters heb aangeschaft

de 2031's geven erg leuk geluid voor wat 't is, en wat bleek; dat is wat ik na een tijdje nou net niet nodig had, dus ik heb m'n budget voor een nieuw setje al snel ver-tienvoudigd en ben ik wederom blij dat ik ze kwijt ben..

't is maar net in hoeverre je iets in je eigen werkomgeving kan en wil toepassen, ik kan me best voorstellen dat iemand een behringer verb in z'n collectie heeft omdat 't op een bepaalde sound net iets anders kan toevoegen dan een lexicon.. nu ben ik zelf all about de praktische kant, ik ga geen ruimte opofferen voor cheap dingen voor occasional doeleinden

ik sluit me in elk geval aan bij de quote boven me, maar bij gebrek aan geld geef ik persoonlijk liever niks uit dan genoegen nemen met minder

Origineel geplaatst door nox
wat de ddx betreft: de koude en harsh pre-amps, de A/D D/A conversie, 't geluid van de faders bij delicate automation, het probleem dat ie soms op z'n beginsscherm blijft staan bij opstarten, de crappyness van de effectensectie aan boord, de file exchange compatibility en een aantal menuutjes die niet echt logisch werken.. begrijp me niet verkeerd, ik kan me goed voorstellen dat mensen 'm qua interface en algemeen nut best de hemel in prijzen, maar ik ben blij dat ie uiteindelijk kapot is gegaan (na een half jaar!) en wat beters heb aangeschaft

de 2031's geven erg leuk geluid voor wat 't is, en wat bleek; dat is wat ik na een tijdje nou net niet nodig had, dus ik heb m'n budget voor een nieuw setje al snel ver-tienvoudigd en ben ik wederom blij dat ik ze kwijt ben..

't is maar net in hoeverre je iets in je eigen werkomgeving kan en wil toepassen, ik kan me best voorstellen dat iemand een behringer verb in z'n collectie heeft omdat 't op een bepaalde sound net iets anders kan toevoegen dan een lexicon.. nu ben ik zelf all about de praktische kant, ik ga geen ruimte opofferen voor cheap dingen voor occasional doeleinden

ik sluit me in elk geval aan bij de quote boven me, maar bij gebrek aan geld geef ik persoonlijk liever niks uit dan genoegen nemen met minder

De DDX kan soms wat steriel klinken ja maar dat is toch ook weer op te poetsen met een insert.
de effecten aan boord boeien me niet zo gebruik toch meestal extern. Maar dan nog sommige effecten zijn gewoon redelijk en goed te gebruiken. De galmen on board gebruik ik meestal niet of ik moet te kort hebben.
De file exchange snap niet wat je daar mee bedoeld. Maar de meeste menu's zijn zeer logisch qua opbouw op een enkele na.
Hangen heeft hij nog nooit gedaan ik heb 2 adat interfaces er in zitten werkt allemaal perfect zonder problemen.
Voor een homestudio is dit ding gewoon een geweldige prijs kwaliteit verhouding en lekker flexibel.
Tja en iedereen wil natuurlijk altijd meer en beter.

Ok, is in ieder geval een onderbouwde mening nox, waarvoor dank. Vind zelf de prijs/kwaliteit erg goed. Voor de pre-amps heb ik nu een ADA8000 via ADAT en daar komt een digidesign 002 rack bij. Later nog een RME fireface 800. Kun je de DDX als het moet er tussen uit laten en rechtstreeks de signalen in de puter pompen. Heb de DDX ook als controller voor kukibees. Geeft niet de hoogste fader resolutie maar werkt wel. Het is eigenlijk het mooiste gereedschap om te leren. En.... (opa spreekt) vergeleken met de spulletjes die je 20 jaar geleden nog nauwelijks kon betalen is dit wel een enorme vooruitgang in kwaliteit. En in die tijd met die kwaliteit zijn nog wel eens aardige plaatjes opgenomen. Het leuke vind ik van dit ding dat je meteen veel in handen hebt. Qua mogelijkheden dan. Voor bepaalde meer kwaliteit eisende zaken kun je er altijd "even een beetje" omheen.

En ooit... als we allemaal rijk zijn (-in geld-) dan is het mooiste en beste ook niet goed genoeg...

Dus ben ik nu rijk met wat ik heb.

toen ik met een mega doos de feedback winkel uitliep

Origineel geplaatst door R-ond
toen ik met een mega doos de feedback winkel uitliep

De admin heeft bepaald dat je alleen berichten kan bewerken 1440 minuten nadat je je bericht hebt geplaatst. Deze limiet is overschreden

toen ik dusde winkel uitliep met mn doos groot dikke glimlach wask best blij want ik ging voor meeer en veeeel
dat kreeg ik ook ,
van een kleinmixertje naar een 32 channel 8 aux en 8 bussen
maar ja na mate de jaren verstrijken krijgje wat andere dingen onder handen fx ,...en idp compressor ...rocksoo hard ] datje m drie kanalen verderop nog hoort ,..
das wel minder overspraak

en ik denk asje de behringer mixer netjes gebruik voor bv opnamen ,...niet zoals ik xtreme instelling / distortion / oversturen ,...feedbackloops [ kan allemaal nu wel met mn D&R ]
dan kunje best een nette mix maken
hangt gewoon af van watje doet
niette veel pielen ,...wantje blijft zoeken met een behringer
eg

was best blij ,...halleluja toen...haha
staat nu eg al twee jaaren te wachten op nieuwe eig ,...200.- 4 een 3282 bleu mixer
32 channels ...8 auxen 8 bussen
niemand?
:okdan:

Heb sinds gisteren een Behringer patchbay (Ultrapatch PX2000) in de setup hangen en tot nu toe bevalt het prima. Degelijk gebouwd en solide.

Verder kan er ook niet veel aan mislukken aan een patchbay lijkt me, maar dat terzijde.

Origineel geplaatst door MSDOS
'Behringer' staat voor mij als 'Crapbringer'!!!

Dat staat voor mij als zinloos geroep.
Het kan natuurlijk best dat je Behringer 'crap' vind, maar licht dan wel je antwoord even toe.
Dan hebben anderen er ook nog iets aan. :koffie:

Ik bedoel dit als waarschuwing, nog één dan 'Teringer'!!!

Maar even zonder gein, ik vind het gewoon zonde dat mensen voor deze kwantiteit gaan... daarbij staat de kwaliteit van menig synth of ander klankbron niet in verhouding met het 'genoemde' rommel!

Origineel geplaatst door nox

De pre amps missen inderdaad wat vervorming en klinken wat digitaler dat is mij ook opgevallen.
Maar daar zijn op zich wel oplossingen voor te verzinnen niet ideaal natuurlijk. Maar je kan niet alles hebben voor een tafel van 650 euro? Nog nooit opstart problemen gehad. De AD converters zijn die van Alesism heb ik begrepen en worden door andere weer goed bevonden.
Tja ging laatst iemand het vergelijken met een protools systeem en ond ze weer slecht. Maar ja ik vergelijk ook geen peugeot met een Bentley.
Wat bedoel je tyrouwens met de file exchange compatibility? Wat problemen kom je daar tegen?

MSDOS: Ik ben het hier niet met je eens. Het ligt er namelijk maar net aan met welk doel je iets aanschaft. Natuurlijk is de kwaliteit van Behringer over het algemeen niet te vergelijken met de kwaliteit van de 'betere' merken, maar daar betaal je ook voor. Als jij voor een relatief klein budget leuk met je hobby bezig wilt zijn is Behringer vaak een mooi begin. Je kan dan later altijd nog overschakelen op iets anders als die behoefte er echt is, en je wat meer budget tot je beschikking hebt.

Ze maken echt niet alleen maar rommel, bijvoorbeeld de BCF is best een leuke controller, maar als je m vergelijkt met een Mackie Control, tja, dan heeft ie minder opties en is ie wellicht iets minder degelijk. Zou je nu voor de BCF net zoveel betalen als een Mackie Control, ja, dan zou het een slecht product zijn, omdat er voor hetzelfde geld een alternatief is met een stuk meer mogelijkheden. Maar aangezien je voor de Behringer aanzienlijk minder geld neerlegt, lijkt het me een prima controller. Zo zijn er natuurlijk nog legio voorbeelden... :)

En 'namecalling' (niet alleen hier, maar in het algemeen).. tja.. dat komt op mij toch wel een beetje kinderachtig over. Maar dat terzijde ;)

Origineel geplaatst door GalaX
Ok, is in ieder geval een onderbouwde mening nox, waarvoor dank. Vind zelf de prijs/kwaliteit erg goed. Voor de pre-amps heb ik nu een ADA8000 via ADAT en daar komt een digidesign 002 rack bij. Later nog een RME fireface 800. Kun je de DDX als het moet er tussen uit laten en rechtstreeks de signalen in de puter pompen. Heb de DDX ook als controller voor kukibees. Geeft niet de hoogste fader resolutie maar werkt wel. Het is eigenlijk het mooiste gereedschap om te leren. En.... (opa spreekt) vergeleken met de spulletjes die je 20 jaar geleden nog nauwelijks kon betalen is dit wel een enorme vooruitgang in kwaliteit. En in die tijd met die kwaliteit zijn nog wel eens aardige plaatjes opgenomen. Het leuke vind ik van dit ding dat je meteen veel in handen hebt. Qua mogelijkheden dan. Voor bepaalde meer kwaliteit eisende zaken kun je er altijd "even een beetje" omheen.

En ooit... als we allemaal rijk zijn (-in geld-) dan is het mooiste en beste ook niet goed genoeg...

Dus ben ik nu rijk met wat ik heb.

Ik dacht anders dat de ADA8000 dezelfde premaps en ad convertor had.

Flying Panther, op zich kan ik mij best voorstellen dat mensen kiezen voor een goedkope controller. Maar voor een mengtafel of effect apparatuur en audio interfaces geldt hier overduidelijk de uitspraak "goedkoop is duurkoop!"

Back