Beste Strings sound?

Pianoman

Ouwe rot
Hello all,

Ik ben in het bezit van een Yamaha PSR-730. de strings van dit keyboard zijn echt goed!
maar ik ben opzoek naar vernieuwing...

Ik heb gekeken naar de andere yamaha synths en keyboards(MO,PSR 1500), maar de synths zijn mij te duur en de keyboards te uitgebreid.

Ik heb ook een Kurzweil module staan, maar daar vind ik te strings te leeg. en bij de MO ook...
Het echt Volle strings effect wat in mn yamaha zit kan ik er niet uit krijgen...

heeft iemand een sugestie welke synth of keyboard te kiezen hiervoor en voor andere accoustic sounds(dat niet al te duur is)?

Grtz,

Pianoman

Waarom verder kijken terwijl het voor je neus ligt

Waarom verder kijken terwijl het voor je neus ligt

Origineel geplaatst door Pianoman
Hmm ja, maar dat is wel synth strings.
Ik zoek echt naar sampled zeg maar.;)
Waarom persé naar een sample zoeken terwijl je met een K5000s ook strings kunt produceren?
Kun je daar geen prachtige strings uit halen? Ik zou zeggen, handen uit de mouwen en aan het werk, m'n jong.

:doei:
Yoonchi

hahaha, helemaal gelijk! 8)

maar snap mn kawaitje nog niet helemaal :P, moet nog ff beetje mee gaan klote.
(en de wizoo handleiding doorlezen:engel: )

Persoonlijk vind ik de strings uit de Korg 01/W erg mooi.
Best een oud bakkie, maar de strings uit de 01W vind ik veel beter (warmer) klinken dan de strings uit latere Korgs als bijvoorbeeld de trinity en triton serie. Als je ooit een 01W kunt uitproberen moet je patch A27 en B27 (van de factory presets) maar eens proberen.

Mocht software ook goed zijn, dan kan ik je de strings uit Spectrasonics Atmosphere aanraden. Ook erg fraai.

Back