smackos
Gepokt en gemazeld
Dat zal allemaal wel maar het belangrijkste is de muziek natuurlijk
Alhoewel dat vandaag de dag ook niet meer uitmaakt volgens mij.
Alhoewel dat vandaag de dag ook niet meer uitmaakt volgens mij.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
idd .. en veel pr doen .. dus videoclip op youtube .. met je lul op tv en zorgen dat ze schrijven over je in de bladen ..Origineel geplaatst door trash
Als je muziek goed genoeg is word dat vanzelf wel door verteld.

kom kom .. dat was bij elvis ook al zo !Origineel geplaatst door trash
Het heeft allemaal geen zak meer met muziek te maken, maar meer met een circus.
Ik luister liever naar goede muziek, dan kijken naar een slechte clown

Origineel geplaatst door MadR
kom kom .. dat was bij elvis ook al zo !
ik heb trouwens net een nokia n93 gekocht .. daar kan je ook prima videoclips mee maken ( kijk maar op youtube voor wat voorbeelden)
Ik had nog zo gehoopt dat wij een clipje konden maken trash ! inclusief vuilniswagen en al !
![]()

Origineel geplaatst door Randy
Bekend worden bij wie, en waarom?
Origineel geplaatst door bassio
Regel nr.1 : Doorgaan en er veel plezier in beleven, in de hoop dat het mischien ooit wel eens wat zou kunnen worden . Het kan namelijk wel een paar jaar gaan duren voor het misschien ooit een keer opgepikt wordt ...
Dit zou je kunnen versnellen door een unieke act neer te zetten die ook nog eens goed is .(Dat laatste is dan nog geeneens zo noodzakelijk maar zeker mooi meegenomen)
Er zijn namelijk zo rond de 14.000 andere bandjes en gigs in nederland en belgie, concurentie zat voor een verveeld publiek dus .
P.R.
Verder jezelf onwijs promoten b.v. overal op internet en doorverwijzen naar je (intressante) website waar je je nummers ook opzet om je muziek te verspreiden , en niet wachten tot ze je ceedeetje eindelijk eens kopen . zowiezo is het veel investeren en niet verdiennen vooral in het begin (en dat begin kan lang duren).
Maak ook kaartjes met contact gegevens die je kan weggeven aan (voor jouw) intressante personen , dat bierviltje staat toch net ff wat minder .
En veel , heel veel spelen . Alles aangrijpen waar je kan optreden , ook voor een paar consumptie bonnen . hier wordt je namelijk ook (nog) beter van , en zo krijg je ook nog eens naamsbekendheid .
Maar nogmaals , veel plezier er mee beleven anders houd het snel op ......
wat je ruwweg genomen nodig hebt om bekend te worden is (in willekeurige volgorde):
Talent ,Showelement , PR en Doorzettingsvermogen .......
Disclaimer:
Let wel , als je echt bekend bent mag je niet meer rukken op het toilet zonder dat het in de krant komt , daarentegen krijg je wel enkel de blauwe m&ms in je kleedkamer .
Be Careful Where You Wish For .....;-)
Origineel geplaatst door smackos
Het aller aller aller belangrijkste is overigens een goede MANAGER
Origineel geplaatst door BvdB
Helemaal mee eens. Het overkomt je, of niet. Eigenlijk gebeurt het nooit. Hou de eer aan jezelf...
ONZIN!!!!!!
Je neemt een manager omdat je de taken rond een band niet meer aankan, niet omdat je geen taken hebt!!!!
Dit is echt misvatting nummer één bij (beginnende) bands.
Origineel geplaatst door smackos
Ook eentje met een groot buro met gouden platen op de achtergrond
(Als die dat niet heeft zou ik er niet mee in zee gaan hoor!!!)
![]()
Origineel geplaatst door BvdB
En zo simpel als jij het voorstelt is het ook niet... Die afslag, de weg naar bekendheid, is totaal niet vanzelfsprekend ook al heb je talent. Wie bepaalt dat talent? Pas wanneer een label jou erkent als talent zit je op de goede weg.
Maar hoe labels reageren op demo's is meestal lachwekkend. Hebben ze er wel naar geluisterd? En als je dan kijkt naar wat ze zelf uitbrengen vraag je je af of je echt serieus bent genomen met je demo. Via demo's is het echt moeilijk om een plek te bemachtigen binnen een scene, dat moet je toch toegeven.
Of je leert iemand kennen binnen de muziekindustrie die je ziet staan. Hij ziet wat voor vlees hij in de kuip heeft, hij hoort dan je talent en voila! Maar daar is ook geen vanzelfsprekende weg naar toe... Dat overkomt je toch echt, toch?
Origineel geplaatst door mavn
Ik claim overigens niet alwetend te zijn. Ik weet echter wel waarover ik praat....