Hoe bekender worden

Origineel geplaatst door BvdB
Dat denk ik ook na je reactie. En ik praat inderdaad uit Houseperspectief waar ik denk ik wel de juiste snaar raakte met mijn reactie.

Absoluut

Maar bandjes en talent die bekend willen worden. Bandjes is niet mijn ding overigens, maar ik denk dat veel bandjes misschien is in de spiegel moeten kijken, letterlijk! Hun uiterlijk, voorkomen, is denk ik de doorslaggevende factor voor succes, en niet zozeer het talent dat ze muzikaal hebben.

Als je de nieuwe Take That wilt worden: absoluut.

Al worden dit soort acts van hoger hand "samengesteld" en bij het publiek naar binnen geramt.

Als je de nieuwe U2, green day of van mijn part Kane wilt worden niet. Zodra je dat contract tekent kom je natuurlijk wel in de molen van de platenmaatschappij terecht........

Trouwens, in jouw eerdere reactie had je het erover dat een label jouw talent bepaalt. Daar ben ik het niet mee eens. Dat doet het publiek namelijk!

Het bandjesprincipe is hier ook op geent. De housewereld is zo onzig dat ze het heeft omgedraaid!!!!

gr,
Marc

Ik denk daarbij idd ook dat het aantal acts dat op basis van een demo een platncontract krijgt ong. 0 is. en terecht!

Nou dit is niet helemaal waar, er zijn genoeg labels die een demo daadwerkelijk uitbrengen als het goed is (Bunker b.v)

Er zit inderdaad toch wel een enorm verschil tussen figuren die wat electronische plaatjes uitbrengen en een band die echt van klein podium naar grote festivals klimt en daarna lekker veel cd'tjes verkoopt.

Maar dat verschil is er wel, en dat is niet goed of fout ofzo. House/electronisch is nou eenmaal een ander soort scene.

Maar ik denk dat de topicstarter meer op de bandjesscene doelde geloof ik.. :D

Origineel geplaatst door smackos
Nou dit is niet helemaal waar, er zijn genoeg labels die een demo daadwerkelijk uitbrengen als het goed is (Bunker b.v)

Bunker?

Hebben we het dan over productie of band/act?

overigens:

De topic had het over bekend (beroemd?) worden.

Er zijn idd kleinere independent labels die cd's releasen van heel onbekende bands. Maar ja, Als iemand jouw niet kent, trek hij/zij ook je cd niet uit de bak in de winkel.

Er zijn nog al eens mensen die denken det het releasen van een cd bekendheid oplevert. Terwijl het releasen van een cd juist het uibaten van je al eerder verworven bekendheid is.....

gr,
Marc

Smack we zitten mee te lullen in een topic over x factors en managers voor de aller grootste der aarde MEGA major artiesten.
ik zie namen als take that voorbij komen, ik had links af gemoeten bij een andere thread maar beland hier.
Me tom tom is kapot.

Origineel geplaatst door trash
Smack we zitten mee te lullen in een topic over x factors en managers voor de aller grootste der aarde MEGA major artiesten.
ik zie namen als take that voorbij komen, ik had links af gemoeten bij een andere thread maar beland hier.
Me tom tom is kapot.

Nee,

JULLIE voeren juist een gesprek over x-factors en managers.

De rest probeert iemand te helpen die graag wat verder wil komen met zijn muziek/bandje.....

gr,
Marc

Origineel geplaatst door mavn
Trouwens, in jouw eerdere reactie had je het erover dat een label jouw talent bepaalt. Daar ben ik het niet mee eens. Dat doet het publiek namelijk!

Begrijp me even goed, ik bedoelde dat zeer spottend richting die labels. Talent ligt breder dan wat die labels vinden.

Me tom tom is kapot.

Ja weet ik weel :D

Je Sequential tom tom?

Wat zijn x-factors overigens?

Nee weet je wat je moet doen om beroemd te worden

Naar de ROCK akademie gaan :D 8)

Daar LEER je het namelijk met workshops en star-les :D

Mijn manager Benny Cohen heeft daar ooit eens een gast workshop gegeven met de titel "Smoezelen in de schnabbel-sector".

Wat zijn x-factors overigens?

x-factor-vs-x-factor-20051215052317882.jpg

Mijn manager Benny Cohen heeft daar ooit eens een gast workshop gegeven met de titel "Smoezelen in de schnabbel-sector".

Je kan er lacherig over doen, over mensen die beroemd willen worden a la x-factor. Uitgebuit worden ze... en ze hebben het zelf niet in de gaten!

Ach...Ach...

Heb je m'n profiel gelezen.....

je weet zo te horen ook precies hoe het er daar aan toe gaat :gaap:

gr,
Marc

Je kan er lacherig over doen, over mensen die beroemd willen worden a la x-factor. Uitgebuit worden ze... en ze hebben het zelf niet in de gaten!

Ach, Het is nog altijd beter dan bij de aldi achter de kassa...... Voor veel van die Miepen is dát toch het alternatief......

Origineel geplaatst door mavn
Ach, Het is nog altijd beter dan bij de aldi achter de kassa...... Voor veel van die Miepen is dát toch het alternatief......

Wacht even, dit had ik niet verwacht. Heb net dus ook even je profiel gelezen. Jij hebt in weze dezelfde ambitie als die Miep, onthou dat goed.

Wacht even, dit had ik niet verwacht. Heb net dus ook even je profiel gelezen. Jij hebt in weze dezelfde ambitie als die Miep, onthou dat goed.

Nee!!!!!

De gemiddelde Idols/x-factor deelnemer wil "beroemd" worden.

of,
nog erger....

Ze willen Beyoncé "worden"

Ik wil van mijn passie kunnen leven. Deze studie helpt mij dat doel hopelijk te kunnen bereiken. Niks meer niks minder.

Iedereen die denkt dat het een Idols wannabee schooltje is moet ik teleurstellen.

Er studeren mensen die zijn aangenomen omdat ze talent hebben op hun instrument, met hun stem, enz. (dit is in principe op conservatorium niveau) Deze studie helpt dat talent te ontplooien. Daarbij volg je colleges waarin je je kennis in het hele randgebeuren van de muziekindustrie verdiept.

Mijn eigen ambitie?

Ik zou uiteindelijk graag een productiebureau willen opstarten zoals Maratone van Max Martin. Full-Time schrijven, componeren en produceren aan de hand van opdrachten vanuit Platenmaatschappijen voor hun artiesten.

Laat mij daarbij maar lekker in de studio zitten ik hoef niet zo nodig met m'n kop op tv....

gr,
Marc

idd , de x-factor , odols en weet ik veel wat allemaal is leuk als je met je muil op de teevee wil , om een zogenaamde BN-er te worden in snel-tempo. is idd OOK een manier om bekend(er) te worden .
maar hier vraagt de topic starter (die volgens mij al gillend is weggerend) hoe zijn bandje aan de man te brengen . om lekker te spelen of/en desnoods zijn geld er mee te kunnen verdienen .

zet de oogkleppen eens wat losser joh .

Misschien is dit wat voor de beginnende Idol :D

Attachments

• dijkie-guitarhero2.jpg
    dijkie-guitarhero2.jpg
    54,3 KB · Bekeken: 99
Back