Ik maak muziek omdat:

Ik maak muziek omdat:

• ik het een leuke hobbie vind, niet meer dan dat;

Stemmen: 25 38,5%
  • ik dit meer als hobbie zie en overweeg dit later als werk te kunnen doen;

Stemmen: 24 36,9%
  • dit simpelweg mijn werk is;

Stemmen: 5 7,7%
  • Anders, namelijk...

Stemmen: 11 16,9%

• Totaal aantal stemmers
    65

IndoEagle

Ingeburgerd
Hoi,

Benieuwd ben ik naar hoe jullie kijken naar het maken van muziek. Ikzelf zie het produceren thuis als een serieuze toekomstige carriére eigenlijk.

Op dit moment lukt het niet om met de muziek goed geld te verdienen, maar daar hoop ik wel ooit verandering in zien te komen. Het is wel een grote droom van me om later een gerespecteerde muziekproducer te worden.

:)

Ik denk dat vele dat hier hebben:

Op dit moment lukt het niet om met de muziek goed geld te verdienen

ik ook dus, maar das niet erg. Wat is nu moeier om met je hobby dusdanig geld te verdienen dat het zich weet terug betaald?

Al mijn spullen zijn met muziek verdient, en ik hoef er niets aan over te houden. Daar het ik mijn 'gewone' baan voor.

ik maak muziek omdat:

IK NIET ANDERS KAN het is voor mij een soort verslaving waar ik niet vanaf kom... ik wil er trouwens ook niet vanaf!!
Ik zou ook heel graag mn geld kunnen verdienen met muziek, maar ik heb voor mezelf een besluit genomen dat ik op geen enkele manier financieel afhankelijk wil zijn van de muziek die ik maak, ik ben bang dat het dan zn integriteit verliest en het afzakt tot top40drap... ik vind dat er al veel te veel onzin in de muzikale wereld is om er nog meer bij te gooien.
Misschien klinkt het heel idealistisch en waarschijnlijk ben ik gek, maar muziek is voor mij een gevoelskwestie en dat wil ik graag zou houden omdat dat voor mij het beste werkt...

grtz

tis meer als een hobby maar ik ben niet van plan mijn geld ermee te gaan verdienen. Het zou wel mooi meegenomen zijn uiteraard maar het is niet mijn intentie.

eigenlijk heb ik een hekel aan muziek. het moet alleen van die verrekte stemmen in mijn hoofd...

ik spaar liever jurassic park plakplaatjes, of ik werk in mijn moestijn waar ik radijsjes verbouw.

De raakt z'n ei kwijt door een potje beuken (dat zijn er velen de laatste tijd), ik raak het kwijt door muziek te maken. Er komen weinig complete nummers uit. Maar daar hecht ik geen waarde aan. Beetje jengelen als het werk even teveel dreigt te worden en ik ben weer genezen :)

Gewoon voor de hobby. Het is leuk om te doen en als er ooit wat uitkomt, dan is dat mooi meegenomen. Ik zal m'n primaire baan nooit opgeven om full time muziek te gaan maken. Daarvoor biedt het wereldje te weinig vastigheid (al is dat in het ICT-wereldje de laatste tijd ook zo).

ik hou van geluiden, hun relaties met elkaar., karakter, opbouw van tracks/stukken, sfeer, werking op de geest

Er komt geen einde aan de ontdekking van geluiden.. daarom maak ik muziek zowel 'modern' als 'populair'... aarghh...

in stijlen denk ik niet meer. Ik voel me hier net\zo thuis als in een avant garde concert.

Muziek maken is gewoon leuk. Het blijft gaaf om iedere keer met nieuwe ideeen te komen en er dan een leuke track van te maken.

Er geld mee verdienen is helaas voor weinigen weggelegd (helaas ook niet voor mij), maar je kan de toekomst natuurlijk nooit voorspellen.

En iedereen moet toch wat met zijn geld doen. Het leuke van muziek is dan dat het wel geld kost, maar dat het dan wel altijd blijft.

Bij mij is het ook psychisch. Als je meer dan 2 uur per dag aan iets denkt is het dwangmatig.. ik ben bang dat ik er ook niet vanaf kan en wil komen.

voor de chicks man, voor de chicks...

Ik wordt misschien wel ooit beroemd (alles kan en niets moet zeg ik altijd) maar rijk zal ik nooit worden. In mijn hart zit ook wel iets van een zwerfer die arm en onbekend wil blijven. Ik zou veel later eigenlijk wel in een soort programma als "showroom" (programma uit de jaren 80, lijkt een beetje op "de stoel") willen verschijnen als oud opaatje met huis vol met troep (zoiets als dexters's Lab, zie cartoon-network) en stapels cd's met eigen onbekende gemaakte audio/muziek. 8)

Ik hoor grote gedeelten van de dag nieuwe (imho) muziek
in mijn geestesoor en deze geluiden willen naar buiten.

Back